Přestupové zemětřesení v endurovém MS

Také na endurovém přestupovém trhu vybuchly pořádné bomby, které se týkají i těch největších hvězd. Francouzský mistr světa Antoine Meo ukončil své působení u Husqvarny a odešel k továrnímu týmu KTM. A stejným směrem zamířil od Gas Gasu i letošní vicemistr světa v prestižní třídě E3 Francouz Christophe Nambotin.

U Gas Gasu musela odchodem velmi perspektivního Nambotina vypuknout velká panika, ale život jde dál, a tak španělská továrna dlouho nečekala a podepsala do třídy Enduro 3 dalšího známého Francouze Sebastiena Guillauma. Tento jezdec se vlastně vrací do stejného týmu poté, co strávil několik let u Husqvarny. Letos skončil v konečném pořadí E3 šestý, za což částečně mohou výpadky v Grand Prix Portugalska a Řecka. Jednou obsadil v závodech druhé místo, dvakrát třetí, ale před sezonou byly jeho ambice rozhodně vyšší. Gas Gas teď pracuje hlavně na tom, aby prodloužil smlouvu s nejlepší ženou světa v sedle endurové motorky Francouzkou Ludivine Puy. A to už do svých řad získal druhou nejlepší ženu letošního šampionátu, Španělku Laïu Sanz. Obhajoba ženského titulu bude v roce 2012 jednou z priorit Gas Gasu. Ve třídě E3 pojede po boku Guillauma Španěl Jordi Figueras, letos v této třídě celkově až osmý bez zisku jediného pódia. Novinkou v týmu je fakt, že letošní jezdec Gas Gasu a několikanásobný mistr světa Ivan Cervantes pojede se čtyřtaktní čtyřistapadesátkou Gas Gas, ale s motorem od Yamahy. Poté, co letos zkoušel dvoutakt, ho to má znovu nastartovat do bitvy o titul v E2.
Jak už jsme zmínili, velkou aktivitu hlásí KTM Factory Team manažera Fabia Farioliho. Sestava na sezonu 2012 už vypadá být jasná. Nambotin bude (i když jako vicemistr světa) sloužit jako dvojka pro bývalého šampiona, Brita Davida Knighta, kterého letos pronásledovala zranění a musel na závažnou operaci. Nově přicházející Meo podle některých vyjádření týmu zamíří do E1, protože v prostřední kubatuře je u oranžových poněkud přeplněno. Je tam nově na dva roky podepsaný Francouz Johnny Aubert a letos skvěle jezdící Španěl Cristobal Guerrero. Finovi Eero Remesovi zbývá ještě rok do vypršení kontraktu, a tak se zřejmě společně s Meem pokusí vybojovat trůn v E1, uvolněný svým krajanem Juhou Salminenem. KTM bude také dále podporovat Itala Jonathana Manziho. Místo odcházejícího Španěla Mariona Romana bude rakouskou fabriku zřejmě v juniorech reprezentovat další Španěl Victor Guerrero. KTM tak zbývá ještě dořešit případ padlé hvězdy, Itala Thomase Oldratiho. Po jeho zoufalých výkonech ho tým stáhl z letošního mistrovství světa a čekalo se, že vyhasinající jezdec zamíří před sezonou 2012 jinam. Jednal už také s týmem HM Honda a testoval nejnovější model stroje TM, ale manažer Farioli se ho ještě nechce vzdát a hodlá jej prozatím umístit do nějakého satelitního týmu KTM.
Když už jsme u týmu HM Honda, ten ještě stále nepodepsal novou smlouvu se svým největším pokladem, Finem Mikou Aholou. Pětinásobný mistr světa ze všech tří tříd stále váhá a podle některých zdrojů ve svých sedmatřiceti letech uvažuje i o konci kariéry. Dalším motivem, proč ještě Ahola svým podpisem nezpečetil pokračování tak úspěšné spolupráce, může být i to, že HM Honda ho tlačí, aby šel v příští sezoně z E3 do třídy E2. Když nevyšly námluvy s Oldratim, manažer Franco Mayer sáhl po jiném Italovi Simone Albergonim. Tento jezdec je snad největší fluktuant v depech Velkých cen, když ve třetí sezoně pojede na třetí značce motocyklu. V příštím roce se tak bude snažit prosadit ve třídě E1 po boku Francouze Rodriga Thaina, který u HM Honda po letošním celkovém čtvrtém místě zůstává.
Zajímavá situace panuje u Husqvarny a jejího továrního týmu s názvem CH Racing, který posílá svého rekordmana, osminásobného mistra světa Juhu Salminena, o třídu výš do E2, kde mu bude pomáhat Ital Alex Salvini, letos sedmý v E3. V nejnižší třídě zůstane a bude se pokoušet obhájit pro továrnu letošní Salminenův titul další rychlý Fin Matti Seistola. Jako náhradu za odcházejícího Mea manažer Fabrizio Azzalin sehnal bývalého juniorského mistra světa Lorenza Santolina. Tento Španěl ale nakonec také pojede v E1, takže Husqvarna shání ještě jednoho jedce do prostřední kubatury. Team CH Racing se rozhodl opustit E trojky, ale slíbil určitou technickou podporu Finovi Roni Nikanderovi, Španělu Romainovi Dumontierovi a dalším jezdcům. O jezdeckém složení dalších týmů mistrovství světa vás budeme informovat zase příště...

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist