PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kandelábr
Vloženo 23.7.2014
Aktualizováno 17.12.2020
Zobrazeno 1 781x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 15.07.2017, Uskutečněno: 14.07.2017, Stav tachometru: 26600 km, Zhlédnuto: 204x


Pustil jsem se do operace a vyměnil stará kladívka za nově zakoupené bezkontaktní zapalování MZ04. Výměna proběhla vcelku rychle a bez komplikací. I s přípravou netrvala více než hodinu.
Nejprve jsem si vše připravil. Nářadí, zapalování, šrouby. Odstrojil motorku, tj. nádrž a plasty dolů, sundal pedál brzdy, abych mohl sundat víko zapalování. Teď jsem se mohl pustit do samotné demontáže starého a následně montáže nového zapalování.
Odpojil jsem baterku, sichr je sichr, dráty z kladívek a z cívek, odmontoval kondenzátory, pak celou starou desku s kladívky. Šrouby je třeba uchovat, bude se s nimi přidělávat nová deska se snímačem. Nakonec jsem sundal staré cívky. Kabely a fajfky se použijí do nové VAPE cívky, upevňovací šroub je třeba opět uchovat. Poslední věc k demontáži byl palec (vačka). Byl dotažený docela na sílu a tady se mi moc hodil piston stoper, který mi zbyl z doby, kdy jsem měl scootera. Jednoduše se namontuje do závitu pro svíčku, píst se o něj opře a motor se nemůže protáčet a pak jde jednoduše povolit šroub vačky.
Teď přišla na řadu montáž nového zapalování. Zkompletoval jsem cívku s držákem. Montuje se na místo původní přední cívky a je orientovaná vývody směrem dozadu. Nasadil kabely s fajfkama. Z VAPE cívky je vyvedený červený a žlutý drát, pokud je elektroinstalace originál, zapojí se žlutý na černý (nebo hnědý, záleží, který si vyberete ze dvou původních od kladívek, ten druhý pak zaizolujete, už nebude potřeba), červený se zapojí na modrý, který vede ze spínačky a druhý modrý konec se zase zaizoluje. Cívku s držákem je potřeba dobře ukostřit, nejlépe pomocí šroubu s vějířovitými podložkami. Pak se namontuje deska se snímačem (tady se použijí šrouby co držely desku s kladívky) a palec, který se upevní šroubem vačky. Drát ze snímače se spojí s černým drátem (hnědým, jak si vyberete a volný se zase zaizoluje). Samozřejmě si musíte vybrat stejnou barvu na obou koncích, že! A to je vlastně všechno.
Teď už jen zbylo zase všechno namontovat zpět a zkusit, jak se dílo povedlo.
Takže jsem, pustil benzín, párkrát prošlápl naprázdno, zapnul bošák, chvilka napětí a na první šlápnutí se holka rozdrnčela. Až tak jednoduchý to bylo!
Snad jsem to napsal srozumitelně a pomůže to někomu, kdyby se do toho pustil, není se totiž čeho bát.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Vape MZ04

    Objednal jsem si sadu zapalování MZ04 a dnes dorazila zásilka. Koupil jsem přímo z e-shopu Vape Kroměříž. Sice přímo tuto sadu teď skladem nemají, ale jednotlivé díly ano. Cenově to vyšlo nastejno jako originální sada. C

    Typ: Koupě
    Vloženo: 11.07.2017
    Uskutečněno: 11.07.2017
    Tachometr: 26600km
    Komentářů: 2x
  • Start spínač

    Nelíbil se mi ten kvedlák na zapnutí zapalování, tak jsem ho vyměnil za kolébkový. Koupil jsem si přepínač v autodílech (cca 30,- peněz), a upravil jsem pouze plastovou kapličku na řídítkách. Bylo potřeba vytvořit správn

    Typ: Oprava
    Vloženo: 18.04.2016
    Uskutečněno: 18.04.2016
    Tachometr: 26400km
  • Příprava na STK

    7.4.2016 jsem úspěšně prošel přes STK, sice to bylo s malým "ale", prostě taková prkotina. Ve velkým techničáku jsem zjistil, teda spíš technik, že tam někdo na úřadě špatně zapsal rozměry pneumatik. V řádku 1. náprava b

    Typ: Údržba
    Vloženo: 08.04.2016
    Uskutečněno: 08.04.2016
    Tachometr: 26400km


TOPlist