Po delším váhání jsem se rozhodl opravit vadnou pětku se kterou jsem motorku koupil. Napřed jsem musel vyhodit motor z rámu což byl ježek v kleci, nicméně to se mi to povedlo a když sem přenášel motor tak sem myslel, že se mi podlomí nohy, motor má bez pár gramů rovnejch 50 kg. Rozebrání jako takový šlo v pohodě. Jediný s čím jsem bojoval byl rozvoďák kterej se mi nedařilo sundat z vačky ale prospěl jsem. Další věc na kterou jsem přišel a občas vydávalo podivné zvuky bylo ložisko na vačce. Bylo vyklotané, načež jsem sháněl náhradu nebo nové a neúspěšně, musel jsem do Hondy kde jsem za ložisko vyplázl 700 s daní a já vůl prvně koupil ložisko z druhý strany který stálo 450 a bylo v pohodě. Inu každý se někdy zplete. A teď zpátky k rozebírání ... občas mě udivilo kam až se bych schopnej dostat písek, protože tam kde jsem ho našel bych řekl že nemá být ani smítko, bylo to mezi válcem a hlavou s vetilama v některých zavitech a dírách. Nechápal jsem. Rozebírání dál šlo pomalu ale jistě. Problém nastal když jsem chtěl dát od sebe kartery, jedno vodítko v kateru bylo zarezlý a kartery nešly od sebe. Ale i to se mi povedlo a motor byl vejpůl. Prvotně jsem si myslel, že bude problém v hvězdici která na sobě válec s drážkama na vidličky. Přecejenom byla hvězda na oko trochu přihlá, následovalo srovnání a obroušení hran od výlitku na hvězdě. Po suchém sestavení 5tka furt nešla. Hledal jsem tedy dál a zjistil jsem, že tyčka na které sedí vidličky, 2 navolno a jedna pojištěná šroubem (napevno) nejde ze svýho pouzdra volně. Byla vydřená dolní část pouzdra ve kterém seděla tyčka od nějakýho bordelu který se tam dostal dutou tyčkou a vydřel tam rýhy. Rýhy byly zabroušeny středně hrubou pastou na zabrušování ventilů aby tyčka do pouzdra šla volně, to se povedlo. Po dalším suchém složení vypadalo, že pětka funguje. Díky Bohu! Poté následovalo složení, původní papírové tesnění bylo kupodivu dobré, tak jsem ho nechal jen jsem sundal původní vrstu tmelu a nanesel novou. Kartery jsem složil, poté na motor přisly boční kryty na kterých bylo papírové těsnení taky v pohodě tak jsem to provedl jako u karterů -očistit ,odmastit, nová vrstva , přiklopení. Poté jsem vyčistil všechna žebra od bordelu kamínku a rzi. Následovaly ventily, které jsem rozebral, zkontrolaval, vyškrabal karbon, zabrousil a dal nová gufera. Pro jistotu jsem vyměnil i rozvoďák, nový byl o 3 mm kratší než původní. Taky přišlo na výměnu svíčky za novou. Až dnes mi došly pístní kroužky tak jsem mohl postoupit dále. Teď už mi jen zbývá nasadit hlavu s ventilama, zavýkovat,seřídit ventlily, vrátit zpátky do motorky a modlit se.
Vlastník | Maerek | |
---|---|---|
Vloženo | 12.1.2014 | |
Aktualizováno | 20.2.2017 | |
Zobrazeno | 4 217x |
hele nejakou cistici srackou, nejaka nafta a nejaky stolety cistidlo, nejhorsi je ze staci jedna jizda v desti a je to znova zasrany :D
pěknééé čím jsi čistil to žebrování?? moje taky vypadá hrozně