PROFIL MOTORKY

BMW C 650 GT (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mira-KT
Vloženo 11.3.2013
Aktualizováno 19.2.2014
Zobrazeno 7 159x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 03.04.2013, Uskutečněno: 02.04.2013, Stav tachometru: 520 km, Zhlédnuto: 113x


První výměna oleje se uvádí v rozmezí 500 - 1200 km
Pro snadný přístup k výpustním šroubům oleje je nutno demontovat levé boční plasty.
1. otevřeme víčko nádrže a vytočíme dva šrouby pro vyháknutí středového lakovaného plastu na tunelu
2. odstraníme všechny tři gumy nášlapů včetně nerezových plechů
3. demontujeme boční lakovaný plast, který je na dvou šroubech u tunelu, jeden pod sedačkou a dva v přední části u nášlapu. Zmíněný plast je třeba v přední části po obvodu vycvakat z plastových zarážek a ve spodní části tři kolíky zasunuté do gumového uložení.
4.demontujeme velký spodní plast, který je po obvodu přišroubován a v předu u kola jsou čtyři plastové křapky, kde jde kolík úplně vytáhnout.
5.vyšroubujeme spodní výpustní šroub společně s filtrem
6.demontujeme přední i zadní boční šrouby se sacími sítky čerpadla, kde při zpětné montáži natočíme místo předního sítka sací trubku, která je zajištěna dobře viditelnou drážkou v těle čerpadla. Nejvíce oleje vyteče ze zadní části šroubu sací trubky.
7. opačným způsobem vše namontujeme zpět

utahovací momenty:

-filtr oleje 11 Nm
-spodní výpustní šroub M16 x 1,5 28 Nm
-boční šrouby trubek sání čerpadla M20 x 1,5 15 Nm
oil filtr je možnost HF 164, nebo Mahle - APM cat číslo MAOC306

Zvláštností je olej, který jsem nalistoval v uživatelské příručce, kde naše BMW uvádí olej SAE 5W 40 API SL, JASO MA - 2 a v internetovém oficiálním překladu stejné brožury, včetně jiných zdrojů se uvádí SAE 15W 50 API SJ, JASO MA - 2.Osobně se domnívám, že BMW v ČR zvolilo záměrně nejdražší alternativu z řady, kterou lze do stroje použít .Jsem opravdu zvědavej na servisní manuál, kde tohle rozpětí bude určitě uvedeno (časem vše upřesním)

Jinak řešení mazání je díky délce motoru opravdu unikátní a je vidět, že někdo přemýšlel. Přední sací trubka nasává rozpálený olej, který se vrátil z mazacích prostor a přečerpává jej do zadní částečně oddělené části, kde olej maže převodovku a zároveň se ochladí. Zadní sací trubka pak přes síťový filtr nasaje olej čerpadlem do olejového filtru, kde je pak rozváděn do přední části mazacích prostor olej již ochlazený. Čerpadlo je tím pádem samozřejmě dvojčinné.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
XCBiker (0) napsal 07.04.2017 v 10:08

Super díky.Míra.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Boční kufry

    Boční kufry jsem pořídil GIVI E 41N KEYLESS po velmi dobrých předchozích zkušenostech na B 650, kde byla ale motorka zhruba o více než 100mm "štíhlejší". Cena kufrů 6.200kč.

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 28.05.2013
    Uskutečněno: 28.05.2013
    Tachometr: 5600km
    Komentářů: 2x
  • Držáky bočních kufrů

    Jeden z mála maxiskútru, kde si člověk může dovolit koupit tovární držáky bočních kufrů. Cena od GIVI byla 3.690kč. Držáky plánuji nasazovat jen pro případ dovolené nebo delšího výletu, neboť skútr už tak má sám dost úlo

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 27.05.2013
    Uskutečněno: 27.05.2013
    Tachometr: 5600km
    Komentářů: 4x
  • Vyšší plexi a boční deflektory

    Vždy jsem na motorkách měl rád maximální pohodlí a ochranu proti větru a tak jsem pořizoval vyšší plexiskla. Zde Givi prodává společně se sklem i boční deflektory, které jsou velmi praktické. Sklo nikterak opticky neskre

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 25.05.2013
    Uskutečněno: 25.05.2013
    Tachometr: 5600km
    Komentářů: 4x


TOPlist