První výměna oleje se uvádí v rozmezí 500 - 1200 km
Pro snadný přístup k výpustním šroubům oleje je nutno demontovat levé boční plasty.
1. otevřeme víčko nádrže a vytočíme dva šrouby pro vyháknutí středového lakovaného plastu na tunelu
2. odstraníme všechny tři gumy nášlapů včetně nerezových plechů
3. demontujeme boční lakovaný plast, který je na dvou šroubech u tunelu, jeden pod sedačkou a dva v přední části u nášlapu. Zmíněný plast je třeba v přední části po obvodu vycvakat z plastových zarážek a ve spodní části tři kolíky zasunuté do gumového uložení.
4.demontujeme velký spodní plast, který je po obvodu přišroubován a v předu u kola jsou čtyři plastové křapky, kde jde kolík úplně vytáhnout.
5.vyšroubujeme spodní výpustní šroub společně s filtrem
6.demontujeme přední i zadní boční šrouby se sacími sítky čerpadla, kde při zpětné montáži natočíme místo předního sítka sací trubku, která je zajištěna dobře viditelnou drážkou v těle čerpadla. Nejvíce oleje vyteče ze zadní části šroubu sací trubky.
7. opačným způsobem vše namontujeme zpět
utahovací momenty:
-filtr oleje 11 Nm
-spodní výpustní šroub M16 x 1,5 28 Nm
-boční šrouby trubek sání čerpadla M20 x 1,5 15 Nm
oil filtr je možnost HF 164, nebo Mahle - APM cat číslo MAOC306
Zvláštností je olej, který jsem nalistoval v uživatelské příručce, kde naše BMW uvádí olej SAE 5W 40 API SL, JASO MA - 2 a v internetovém oficiálním překladu stejné brožury, včetně jiných zdrojů se uvádí SAE 15W 50 API SJ, JASO MA - 2.Osobně se domnívám, že BMW v ČR zvolilo záměrně nejdražší alternativu z řady, kterou lze do stroje použít .Jsem opravdu zvědavej na servisní manuál, kde tohle rozpětí bude určitě uvedeno (časem vše upřesním)
Jinak řešení mazání je díky délce motoru opravdu unikátní a je vidět, že někdo přemýšlel. Přední sací trubka nasává rozpálený olej, který se vrátil z mazacích prostor a přečerpává jej do zadní částečně oddělené části, kde olej maže převodovku a zároveň se ochladí. Zadní sací trubka pak přes síťový filtr nasaje olej čerpadlem do olejového filtru, kde je pak rozváděn do přední části mazacích prostor olej již ochlazený. Čerpadlo je tím pádem samozřejmě dvojčinné.
Vlastník | Mira-KT | |
---|---|---|
Vloženo | 11.3.2013 | |
Aktualizováno | 19.2.2014 | |
Zobrazeno | 7 159x |
Super díky.Míra.