PROFIL MOTORKY

Blata 125 Enduro (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 1.12.2012
Aktualizováno 17.2.2016
Zobrazeno 5 990x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7


Vloženo: 07.03.2013, Uskutečněno: 07.03.2013, Stav tachometru: 6460 km, Zhlédnuto: 42x


Když se nám naskytla na podzim příležitost, koupit za super cenu další motorku do baráku a shodou okolností to byla Blata Enduro, bylo už prakticky jasné k čemu bude sloužit - CROSS, výjezdy, sra*ky/bláto... Do té doby tuto funkci plnil Motard. Ale s Endurem přišla možnost mít motorku přímo k tomu určenou a možnost začít se učit základy jízdy v terénu už na vyšší úrovni

Základem bylo mít to správné obutí. Přeci jen původní pneu Mitas E-09 jsou takové nemastné neslané. Špatné určitě nejsou - dlouhá výdrž, slušný vlastnosti na silnici a i docela v terénu, ale pro naše využití v terénu byly přeci jen trochu málo...

Začali jsme tak různě po internetu procházet fóra, eshopy atd.
první problém byl s rozměrem: Ve velkém TP je psán rozměr zadní pneu v palcích: 4.10 - 18. A přeci jen takových moc na trhu není... Vygooglili jsme si převodní tabulku , kde se píše, že rozměru 4.10 odpovídá rozměr 110/80 a 120/80. S tím přicházely pneumatiky typu: Michelin T63, Pirelli MT21, Maxxis 6006 a pár dalších... Problém byl, že bychom si moc od původních E-09 nepomohli

Dále jsme zkoušeli hledat rozměry 110/90 - 18 a jiné alternativy, ale nic homologovaného (M/C) neexistuje

Řešením by bylo, změnit rozměr pneu v TP na takový, ve kterém je větší výběr a zároveň, aby se pneu vešly na naši holku, aniž by něco dřelo atp.
Ke změně rozměru v TP je potřeba mít DOBROZDÁNÍ od výrobce. Takže putoval email do Blanska s prosbou o schválení pneumatiky v rozměru 120/90 nebo 130/80.

Odpověd byla taková, že na Blatku Enduro je možné namontovat pneumatiku s maximální výškou 100 mm. Šířka limitována není.

pozn.: pro nás to bylo taky nové a dlouho nám trvalo, než jsme na to přišli :
První rozměr (např.) 120 určuje skutečnou šířku v mm. Druhý rozměr např. 90 NEurčuje výšku pneumatiky v mm, ale určuje výšku pneumatiky v procentech vůči šířce. Tzn. že rozměr 120/90 má výšku 108 mm (120 : 100 = 1,2; 1,2 x 90 = 108mm). A písmenko "R" při označení velikosti na ráfku např. R18 znamená RADIÁLNÍ - tzn. nejde otáčet a dezén má směrový (hodně eshopů to motá a píšou R18 tam, kam to vůbec nepatří)

Ale zpátky k věci: Začalo tedy opět horlivé hledání pneumatik Největší výběr byl v rozměru 100/100 - 18 (akorát limitní velikost). Teď jsme si už mohli vybírat i tvrdost pneumatiky a jiné aspekty. Kvůli delší výdrži pneu jsme volili výběr do co možná nejtvrdšího/kamenitého prostředí. Spirála výběru dospěla ke třem hlavním kandidátům: Michelin AC10 , Mitas C-20 a Mitas C-16 . Nakonec tedy vyhrála C-16 kvůli svému uspořádaní špalků, ceně, vzhledu (estetika) a kvůli své značce - Mitas.

Samotné přepsání rozměru do TP na dopraváku nebyl zas až takový problém. Email z Blanska jsem vytisknul a předal jako důkaz. Úředník se nejprve trochu "cukal", ale přísun informací a jistý nátlak ho přesvědčily, že má radši ustoupit Za 50 kč je tedy napsán ve velkém TP alternativní rozměr doporučený od výrobce. Neměl by tedy být problém na STK ani s pojišťovnou při případné nehodě (na to radši ani nemyslet).

S přední pneumatikou takový trable naštěstí nebyly: Rozměr 90/90 - 21 je asi nejvíce rozšířený a osvědčený. Přes inzerci se nám povedlo sehnat trochu ojetou Mitas C-19 za 300 Kč.

Zatím první zkušenosti v terénu dokazují, že vyloženě špatnou volbu jsme neudělali. Přední pneumatika drží v terénu fakt výborně, hlavně v náklonech na změklém povrchu je jak přibitá. Se zadní pneumatikou je také vysoká spokojenost - ani ve 30 cm sněhu se nedá zahrabat - prostě začne vyhrabávat koryto a motorka se hýbe Zablácené výjezdy to samé, prostě jedna velká radost... Na asfaltu je to ale už malinko horší, takové rozvláté, ale ještě to jde. Pomalu zkoušíme, kam až pneumatiky dovolí

Uvidíme jaký bude kilometrový dojezd, ale 1,7 cm na zadní pneumatice snad chvilku vydrží... Zatím jsme najeli něco kolem 120 km a zdá se, že první 0,5 mm je dole Zpráva to není úplně dobrá , ale obecně se pneumatiky sjíždějí nejvíce jako nové, tak snad minimálně sezónu vydrží

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Martic (13) napsal 11.03.2013 v 20:49

Je vidět, že přední špalky jsou už trochu "okulacené". Nicméně na předku ještě asi vydrží dlouho. Zadní pneu vypadá o poznání schopněji než E09 . Jen je smutný to, že jak se bude sjíždět, tak bude klouzat víc a víc, ale to je holt riziko podnikání


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna oleje, seřízení ventilů a dotáhnutí krku řízení

    Ve stejné době jako motard bylo i enduro na servisu. Potřebovalo to jako sůl :-) Takže následovala klasika - olej, filtr a ventily. Do bylo potřeba dotáhnout obě matice v krku řízení. Při přijezdu krátkých nerovností to

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 14870km
  • Výměna řetězu

    Nedávno se nám stala nemilá věc. Při obvyklém krošení s endůrkem se při jednom přeskoku přetrhl řetěz. :-( Jediné štěstí, že se přetlhl v takto malé rychlosti a ne někde na rovince a nic se naštěstí nestalo. (s) Vlast

    Typ: Údržba
    Vloženo: 01.05.2015
    Uskutečněno: 01.05.2015
    Tachometr: 14km
    Komentářů: 2x
  • Spojka a výměna oleje + ventily

    Spojka začala už stávkovat takový způsobem, že se nedalo ani rozjet. Stojím ka křižovatce, dám spojku a jedničku, pustím spojku a nohama se odpichuji :-D Když jsem nabral nějakou rychlost, zatlačil jsem páku spojky na s

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.11.2014
    Uskutečněno: 16.11.2014
    Tachometr: 13152km
    Komentářů: 2x


TOPlist