Včera jsem vytáhnul XSko na nějaké pojížďky po okrese a zároveň jsem ho chtěl připravit na prodloužení testace, co se ovšem nestalo! Jedu si takhle z kruháče a roztočil jsem jí pěkně do otáček, abych si vychutnal jak zrychlení tak zvouček, před dalším kruháčem zaklapnu plyn a najednou na mne rozsvítí kontrolka mazání! Jakmile během další sekundy nazhasla, mačkam spojku a chcípám. Zkontrolovtal jsem kabel ke snímači, hladinu oleje(poblíž dolní rysky ale díky provedené svolávačce s vymenou vany je v motoru oleje stale az az). Kabel ke snímači nebyl úplně spojený, tak jsem ještě zkusil na sekundu na volnoběch jestli je tlak a nic. Brácha mě teda odvez na káře domu, tohle se mi stalo podruhý v životě po dlouhých 6 letech. Protože mam dovolenou, tak jsem ještě včera vypustil olej a dneska rozebral výfuky a vanu. Co byla závada? Čekal jsem povolené kolečko na pumpě a nebo ještě něco horšího s pumpou, nakonec jsem zjistil, že vystřelila segrovka a rozpadnul se následkem redukční ventil!!! Je pravdou, že pumpa je strašně předimenzovaná, už na dvě tři kopnutí běžně zhasíná kontrolka a ta po svolávačce má dvojnásobný průtok co originální, takže redukčák pracuje hodně. Nakonec jsem se rozhodnul, že se tomu systému nedá už věřit a tak jsem navrtal čtveřici děr nad segrovky a pojistil je proti vyskočení po leteckém způsobu. Drátování křížem je právě vývrt redukčáku, to druhé je jen zátka na druhé straně. Když jsem to viděl, ještě jsem radši navrtal matičku ozubeného kola a tu taky pojistil proti kolu. Snad se to už nikdy nestane, protože ztráta tlaku je okamžitá a všechen objem oleje jde rovnou zpět do vany. Ignorování kontrolky by znamenalo zadření v řádu minuty pod plynem.
Vlastník | Jindra650 | |
---|---|---|
Vloženo | 20.1.2012 | |
Aktualizováno | 16.4.2013 | |
Zobrazeno | 6 438x |
Moc to točíš
Přité smůle, jsi měl i ždibec štěstí ... Snad už to bude dobrý, když jsi to pozichroval.