Moje minulost, prodal jsem ji před rokem, z čistý nostalgie ji sem na nějaký čas vyvěsím.
Recenze
V roce 2000 jsem koupil zbořenou a jakš takš pospravenou jawku 639. Kupoval jsem ji už s úmyslem nenechat ji tak jak je. Došlo k rozebrání a úpravám rámu. Ty skončili uříznutím uchycení zadních tlumičů, který šli do děr po bočních padácích. Pak jsem si nechal vyrobit o 75 mm delší a o něco širší kyvku. Z duralu horní a z oceli spodní brýle jsem si vystrouhal ve svěráku, vyšly mi o 64 mm širší. K tomu jsem soustružníka ukecal, aby mi vytočil delší osu kola a podložku kotouče. Další šikula udělal v motoru dvojpáku abych mohl přepákovat. Na zadek jsem nacpal 16 kolo obutý do 160 dunlopky. Takže podvozek byl a co dál? Nějak nebyl nikdo kdo by byl ochoten rozšiřovat nádrž, využil jsem tedy možnosti mého někdejšího pracoviště. Co na tom, že to byla truhlárna. Nádrž jsem udělal z bukových profilů a bukové překližky. Vnitřek jsem pokryl sklolaminátem. Blatníky a kastlíky jsem udělal stejnou technologií. Namořil jsem to podle techničáku načerveno a nalakoval uretanalkydem na lodě. Pak už jen na nádrž kapličku z hliníku s mírně zbastleným tachoměrootáčkoměrem, řídítka z jawy chopper, světlo z Pragy V3S, nějaký custom světýlka a doplňky a hurá na silnici. Něco jsem pojezdil a po návratu z Jawáče v Německu jsem usoudil, že je to sice koukavý, ale ne na cestování. Vyrobil jsem teda velký přední blatník, aby konečně přestalo cákat na elektřinu pod nádrž, vyrobil jsem boční kufříky a za motorku pověsil páva. Aby to ladilo, k novýmu dřevěnýmu blatníku a kufírkům, dostal taky dřevěnou boudičku s dřevěným blatníčkem. Zase jsem něco pojezdil, zažil pět minut slávy druhým místem na Bohemia Custom 2006, ale pak se nějak zpřísnila STK a mě se zavřely silnice. Dva roky stála motorka v roli sušáku ručníků před koupelnou, až jsem ve slabé chvilce podlehl lákání mamonem od jednoho vytrvalého zájemce a motorku prodal. Jestli jsem udělal dobrý kšeft, nebo velkou chybu nevím dodnes.
Slušný. A fotku motorky ve vodě jsem ještě neviděl.To je masakr
Slušná práce. Jedna z mála povedených jawa-přestaveb
Reno77:
Co by jim mohlo vadit? nehomologovaný díly jako nádrž, blatníky, kastlíky, tachometr, blinkry, přepákování, brejle, zadní světlo a ještě pár drobností neschnálených na jawu 639. No a pak asi 16 kolo se 120 gumou. Možná kdyby byl plnej páv (taky nezapsanej v TP) zabíjačky tak možná... Ať si s tím bojuje novej majitel, když ji tak moc chtěl. A taky mu nezávidím tu elektriku co jsem na tom dělal.
Velmi zajímavé,nepřeplácané.Co jim na STK vadilo kromě krytu na řetěz? 10b
ty brdo..moc povedena a mas za 10b.