Dostal jsem rozkaz dojet pro lístky na vánoční koncert. Počasí super, vzal jsem Blatovku a vyjel. Jsem 150 metrů od baráku a přijíždím k přechodu, který zjevně chtěl přejít nějaký starší pán. Kousek od přechodu byla jedna paní s hošíčkem, který evidentně sledoval Blatovku. Zkusil jsem tedy stoppie před přechodem, abych pustil pána a současně udělal hochovi radost. Po dopadu zadního kola na zem něco v motorce křuplo Při rozjezdu se pěkně rozvlnila a já tušil, že je zase někde problém těch 200 metrů domů jsem dotlačil a zjišťoval škody. Díky Bohu to nebylo v ostré zatáčce při velkém náklonu
Prasklé ložisko zadního kola v náboji bylo příčina. Důvod bylo prasknutí vnějšího kroužku. Po sundání kola jsem koukal, co to vlastně za ložiska mám... Výrobce nějaký no name z Polska. V ložiskárně jsem za cca 85 kč sehnal nové ZVL a nabouchal je do náboje. Problém byl, že se poškodila vymezovací podložka mezi náboj s ložisky a kyvku. Musím si tedy nechat vyrobit nový.
Vadí mi zde několik věcí 1) Blata chce dávat české věci do českého stroje. Proč tam dává něco z Polska, když tam může dát ložiska ze Slovenska? Cenový rozdíl pár Kč...
2) na enduru jsme ložiska měnili po 12 000 km z důvodů vůlí. Na motardu žádné vůle neměli a najednou křup
3) podle slov Špůry, jsou ty ložiska o velikosti jako do minibiku
Vlastník | 125Marek | |
---|---|---|
Vloženo | 23.12.2010 | |
Aktualizováno | 24.2.2013 | |
Zobrazeno | 12 514x |
Brzy po tvém incidentu jsem zjistil vůli v jednom zadním ložisku. Kdyby se ti to nestalo, asi bych žil v blahé nevědomosti . Útěchou pro mě může být, že mě vydřely alespoň několik desítek tisíc km. S novými ložisky teprve čas ukáže, jestli jsou skutečně tak poddimenzovaná rozměrově nebo je pšonci zfušovaly