Jawa 250 Pérák (1949)

Vloženo 25.12.2007
Aktualizováno 29.8.2022

Vloženo: 01.07.2023, Uskutečněno: 01.07.2023, Zhlédnuto: 59x

Od 7. dubna stála Jawa 250 pérák ve stodole. Bez hnutí. Minulý týden jsem zjistil, že dobrý známý pořádá v Polici, což je obec na pomezí Třebíčska a Znojemska sraz veteránů. A protože vím, že hlavní duše setkání je motorkář a vlastní přes 50 Jaw, rozhodnutí bylo jasné - srazu se zúčastním a pojedu na "pérákovi".
Motorku jsem vyndal ze stodoly , otřel prach a nakoukl do nádrže. Byla plná. Tak jsem zkusil nastartovat očekávajíc potíže s ucpaným karburátorem, peckou na kontaktu a podobně. Nekonalo se nic z toho. Pérák napoprvé naskočil. I vydal jsem se na cestu. Do Police mám necelých 60 kilometrů, což by byla asi hodina jízdy, ale jel jsem pohodově, takže - hodina a půl. A hned jsem fotil. Ve Velké Lhotě u Dačic jsou dva evangelické kostely naproti sobě. Jeden je Luterský, druhý původně reformomistů. Zastavil jsem tedy u začátku stezky týkající se tolerančního patentu, udělal fotku a jelo se dál.
V Polici už bylo asi 10 motorek a pět aut. Sraz nakonec nebyl velký, přijelo snad jen 15 motorek a 9 aut. Hezký, takový rodinný ale byl. Pořadatel nám rozdal samolepky a pozval na občerstvení. Poté promluvil o účelu setkání ( zahájení sezony v zámku Police ) a dal slovo předsedovi klubu fandů Waldemara Matušky, jehož museum či expozice v zámku je. Dále promluvil člen klubu opatrujícího památku čs. letců v britském královském letectvu RAF za II. světové války. Expozice našich letců je v zámku rovněž umístěna.
Třetí expozicí je museum historických motocyklů. Jde spíš o minimuseum, k vidění je asi 30 motorek vesměs Jawa a ČZ.
Jen poznamenám, že všechny expozice stojí za shlédnutí a přítomnost "majitelů" expozic s jejich výkladem byla naprosto perfektní.
Osobně jsem si hezky popovídal s předsedou fan klubu W. Matušky, protože můj příbuzný hrál v jeho kapele KTO a měli jsme hned společné téma...
Poté následovala prohlídka zámku. Ten patří obci a po roce 1989 si užil "svoje". V podstatě vstává z ruin. A je pěkné vidět, jak se obec stará. Prochodil jsem celý zámek, vylezl i na vrchol věže , koupil si místní zmrzlinu a pomalu , po rozhovorech s kolegy motoveteránisty se chystal na cestu domů.
Cesta zpět byla už bez zastávky, rychlá.
Shrnuto - hezky strávená sobota.
Jen poznamenám, že

ghrohe (3) napsal 02.07.2023 v 11:30

pěkné

SLAY (813) napsal 02.07.2023 v 02:03

Pěkná akce, možná lepší jak nějaký mega sraz. Vůbec zajímavé místo,zaradim si to do deníčku co bych chtěl vidět.Dotaz k té expozici RAF na tom poutaci k zámku je vidět tipuji Spitfire ten je tam taky vidět?

1 reakce

Milan1963
Milan1963 02.07.2023 v 11:50

Ne, jsou tam oděvy příslušníků RAF, papírové dokumenty, další originální dobové artefakty, ale letadla ne.

Kire640 (21) napsal 02.07.2023 v 00:52

Pěkná akce, pérák za 1

Hyacint (39) napsal 01.07.2023 v 20:17

Dobrý sraz. Zámek už pěkně spravili. Já jsem ho viděl ještě v původním stavu.

• Výletní den s pérákem

Neděle, hezké počasí a já jsem v 15 hodin přijel z práce. Do večera času dost. Rozhodl jsem se tedy, že si dopřeju kratší výlet na motorce. Včera jsem navštívil motomuseum v Přerově nad Labem a tak snad pod dojmem starýc

Vloženo: 14.04.2024
    Uskutečněno: 14.04.2024
  • Nečekaný výlet

Uklízel jsem dnes ve stodole, kde garážuju auta i motorky. Venku bylo relativně teplo, takže jsem mimo jiné dal ven péráka a zkusil po asi tříměsíčním stání nastartovat. Chytl na druhé šlápnutí. Nedalo mi to , oblékl js

Vloženo: 29.12.2023
    Uskutečněno: 29.12.2023
  • Na péráku do Drážd'an - a ještě dál

Péráka vlastním už 42 let. Jenže k ježdění mám velkou Jawu, pérák víceméně stojí. Velká motorka je v servisu. Pérák tak po mnoha letech přejal pozici mojí motorky číslo 1. ;-) Dnes je sice 5 stupňů, ale ráno jsem po