Yamaha XJ 900 je upgrade ve všech směrech oproti menší XJ 600. Pohyblivá kovadlina s raketou zaraženou v zádeli.
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - Velká a těžká, nicméně není až tak vysoká, jak se zdá (jsem malý člověk). Akcelerace je překvapivě dobrá na to, jaký je to mastodont a na delší trasy zase musím uznat, že to je kočár a krásně filtruje nerovnosti.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro pokročilého jezdce, který má svaly a nemusí tak zápasit pokaždé, když chce motorku dát na hlavní stojan.
Doplňky na motorce - Přídavné Plexi
Zadní 45L non-fango top case
Malý tankvak (aliexpress) s přídavnými magnety
Kryt rukojeti
Snížené sedlo
Recenze
XJ 900 - koupeno omylem bez patřičného řidičáku a dva roky dávaná po chvilkách dohromady. Začal jsem přihlášením, pak pneu, výměna kapalin, čištění a mazání kardanu, výměna brzd, nové svíčky nové cívky, čištěné karburátory.
Proč zrovna XJ 900? Mám rád karburátory a staré železo, což XJ rozhodně je, ale to opět není špatně. Má takový svůj charakter a při akceleraci vydává příjemný klidný zvuk.
O zbytku se rozepíšu, až trochu s tím najezdím.
4.11.2023 První doplnění
- Motorka je stále těžká a je to vidět při otáčení v malém prostoru, kde jsem stále nejistý a musím cupitat. Couvání je rovněž těžké, pokud sedím na motorce. I když je sedlo vybrané a na vidlých o cosik snížené, stále mám na zemi jen špičky. Pokud jedu dopředu, je to dobré, pokud musím couvat, musím být vedle motorky.
- Docela mě překvapila spotřeba. Z XJ 600 jsem byl zvyklý i při velmi dynamické jízdě jsem nepřesáhl spotřebu 6 litrů. Velký motor si vzal skoro osm litrů (172km a dotankoval jsem 14 litrů) - cesta kombinovaná, zatáčky, vytáčení, dálnice při rychlosti 140+. Pokud se krotím, jedu za 5.5 - 6.2 litrů. Ale to je pak nuda
Po rozjezdu se váha ztráci, motor krásně zabírá od spodu a točí až do omezovače. Je radost poslouchat motor a sání, které připomíná turbo. Naposledy o váze, díky těžkotonážní konstrukci motorky musím usoudit, že jízda ve vychřici byla naprosto pohodová. Motorka držela na cestě, netrpěla na nárazový vítr a neměl jsem pocit, že by mě vítr zfoukl z cesty.
Dále pro zpříjemnění jsem přidal doplňky - Malý tankvak, kryty rukojetí, aby mne nezebaly ručičky a nakonec vyšší plexi (teprve otestuji, jak se osvědčí v praxi). Top kufr je samozřejmostí.
Celkově musím říct, že je to obrovský upgrade oproti XJ 600. Mimo výkonového nárustu se zlepšilo pohodlí, posed je o malinko příjemnější a řídítka jsou o chlup širší. Celkově je pohodlí o mnoho lepší, než jsem zažíval posledních pět let na xj 600.
Poctivá kovadlina