Je to splněný sen. Jezdil jsem roky na NC 700X a věřil, že jednou vyroste na Afriku. A vyrostla...
Motorka koupena od Ujo Števo
Výška jezdce: 192 cm
První dojmy - Je velká, přesednout zpátky na NC700 je jako sednout si na dětskou židli. Ma sílu. Při klidné jízdě si jen tak brouká, ale když vezmu za plyn, zaduní a vyrazí skoro okamžitě. Po klikatých cestách se nám to líbí nejvíc.
Doplňky na motorce - Šusplech - Outback Motortek
Padací rám a ochrana motoru - Outback Motortek
Centrální stojan
Kryty chladičů
Kryty rukou - Barkbusters
Tankvak - SW-Motech
Boční kufry - SW-Motech ADV
Přední a zadní tlumič
Tlumič řízení
Scottoiler
Navigace Tomtom
Recenze
Motorku jsem kupoval jetou, 35.000 km - takže právě zajetou. Předchozí majitel byl Ujo Števo, známý z Afrikánské skupiny na FB. Števa znám už dlouho, nejen z motorek. Afrika byla to jeho miláček a vyšperkoval ji do stavu "Cukríková Afrika". V podstatě mi byla svěřena do uctivé péče. Mám za úkol ji pravidelně venčit po šotolinách a polňačkách a starat se aby ji nic nechybělo. Števo vydržel dva týdny bez motorky a koupil si Goldwinga...
Števo o Africe řekl, že je to polotovar, který si člověk musí dotvořit k obrazu svému. Takže namontoval snad všechny dostupné užitečné doplňky, vyměnil tlumiče, padáky a pod. Nevím jak jela, když ji koupil. Teď jede parádně. Je to verze s automatem.
Po prvních 1000 km na asfaltu: Přesedl jsem z Hondy NC 700 XD. Výkon Afriky je téměř dvojnásobný, jede jak drak. Těžiště Afriky je výš, než na NC, tak si pomalu zvykám. První výlet bylo cca 600 km ČR a Polsko se spolujezdcem a plnými kufry. Výlet byl parádní, motorka s plným nákladem neměla žádný problém. Na NC bylo pro spolujezdce víc místa, na Africe je kufr nakloněný, trochu to omezuje spolujezdce, ale je to stále v pohodě. Hmotnost naložené motorky je citelná až se zastaví na místě. Za celou dobu jsem neměl potřebu přepínat automat do sportovního režimu, v kopcích jsem mu kecal do řazení, ale to je v zátačkách nutnost, když si to chce člověk trochu užít. Oproti automatu na NC se automat na Africe líp přizpůsobuje řazení pádly - při podřazení podrží podřazený rychlostní stupeň dýl než na NC, do kopce to v podstatě čeká na řazení nahoru, dole z kopce to hezky brzdí motorem. Přední štít mi zvedá vítr tak, že jsem celý čas jezdil s otevřenou helmou a to i na dálnici ve vyšších rychlostech.
1000 km je málo na seznámení, musím jezdit, pak napíšu víc...
Je moc hezká Ať ti dobře slouží.