Bývalý policejní motocykl Jawa 350/639 vyrobený v r. 1991. V témže roku byl motocykl zařazen do služeb Ministerstva Vnitra, kde setrval až do roku 2007 . Zprvu motocykl sloužil u dopravní policie, poslední tři roky pak na obvodním odděleni PČR.
Motorka koupena od PČR
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - První dojmy z jízdy? No, je to přeci jen nostalgie, jde o motocykl vycházející z typu 634, tudíž i jízdní vlastnosti i přes jistou modernizaci oproti modelům 634 tomu odpovídají. Je to zkrátka Jawa, přesto však potěší néjen na silnici, ale i v lehčím terénu či na polních cestách. Za jízdy jdou cítit vibrace od dvoutaktního dvouválcového motoru. Oproti jeho předchůdci, řada 638, je motocykl vybaven přední kotoučovou brzdou, která dokáže jawku vždy bezpečně zastavit. Na Jawách 350 nás bude dost odkojených, takže víceméně každý motorkář s ní má nějakou tu zkušenost.
Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější je tato motorka pro sběratele a nás, co jsme na ní vyrostli. Její civilní verze pro začátečníky, ikdyž za dnešní ceny 350tek si spíše tito začínající jezdci spíše koupí stroje zahraniční výroby.
Doplňky na motorce - Padací rámy, modrá výstražná světla, bedýnka na rádio stanici, rádiostanice s ovládací skříňkou a dalšími komponenty soupravy Tesla PS 35, zkrácené sedlo a stop světlo.
Při koupi této vyřazené a zcivilněné motorky bohužel některé prvky služební výbavy chyběly. Za pomoc s dostrojením velmi děkuji svému velkému kamarádovi Tondovi K. a p. Jardovi T.
Recenze
Tato policejní Jawa 350/639 je oproti civilním Jawám vybavena zadní bednou či kuftem, ve kterém se nachází rádiostanice, zesilovač, dvě baterie sloužící jako zdroje pro rádiové vysílání, anténou a propojovacími kabely, které vedou do ovládací skříňky vysílačky umístěné na řidítkách. Díky této ,,bedýnce" má Jawka zkrácené zadní sedadlo. Dále se na motocyklu nachází přední majáky a zadní stop světlo. Motocykl měl při zcivilnění najeto necelých12000 km. Motorku mám spíše jako sběratelskou záležitost, takže nájezd km od koupi do dneška je do 1000 km. Jízda na Jawě 350 je spíše nostalgická, jízdní vlastnosti odpovídají době, kdy byla Jawa 350 vyrobená, ba i tehdy byly jídní vlastnosti poněkud zaostalé oproti konkurenci. Motorka chytá i po létech na maximálně 3tí našlápnutí, vše na ní funguje, tedy až na rádiostanici Tesla PR31, která je z legislativních důvodů znehodnocená. Brzdy na tomto motocyklu jsou díky přední kotoučové brzdě podstatně účinější, než u předchozích modelů, které měly přední a zadní brzdu bubnovou. Jawka zvládne jak asfalt, tak i polní cesty, či lehký terén. Ovládatelnost je dobrá a to nejspíš i kvůli její nízké hmotnosti, která je nějakých 170kg. Co se týče cestování, určitě by to šlo, ale je to spíše moto na cesty okolo komína. Znám však kamarády, kteří na Jawě 350 byli třeba i v Chorvatsku. Při vyžších rychlostech motorka přenáší vibrace snad do všech jejich částí a dílů, což na delších cestách moc nepotěší. Servis a údržba je snadná, motorka je nenáročná se spotřebou mezi čtyřmi až pěti litry. Pro nás, na Jawách odkojených, je jízda vzpomínkovým zážitkem a její slabiny odpouštíme, jde přeci jen o 30 roků starý stroj, který byl již ve své době poněkud zastaralý.
Moc pěknej kousek, taky bych ho bral.
Díky, dobrý nápad. Mám jich dost origo nafasovaných. Ahoj.
Ještě to chce zelenou reflexní bundu z pracovních oděvů a hurá do první lepší dědiny vybírat chechtáky na pívo a něco k pití!!!