O co jde:
Startus interruptus je nechvalně známý konstrukční problém u řady Guzzin. Na internetu se dá najít spoustu návodů a doporučení. Řešení je levné a stojí za to tento malý "hack" udělat. Na mojí Brevce se Startus interruptus projevoval čas od času, hlavně když jsem měl trochu vybitou baterku.
Jak se projevuje:
Otočím klíčkem, zmáčknu starter a... ... nic. Jen kliknutí relátka pod sedlem. Přístrojovka zůstává svítit, ale motorka nenastartuje.
Moje řešení:
Existuje více způsobů jak tuto bolístku vyřešit. V principu jde o bypass, kdy napojujeme spínané napětí relé přímo na baterku místo původní trasy.
Některá řešení jsou invazivní (tj. ucvaknutí původního kabelu bez možnosti vrátit vše do původního stavu). Já jsem spíš příznivce neinvazivních postupů, které mi umožní vrátit vše do původního stavu. Zároveň jsem líný a tak jsem zvolil postup odpojení původního kabelu z relé a jeho nahrazení (včetně konektoru) novým, který je napojen na baterku.
Podle schématu jde o relé č. 36 (dle schématu elektriky, které najdete na webu). Pozná se podle barevné kombinace kabelů (červený, fialový/růžový, červeno-žlutý a červeno-oranžový nebo tak nějak). Moje relé bylo to úplně vzadu (vpravo, pří pohledu od baterky). Nemusí to ale tak být vždy, tak je lepší se orientovat podle barvy kabelů.
Je potřeba odpojit červený kabel a nahradit jej novým "bypassem" napojeným přímo na baterku (samořejmě přes pojistku).
Ten původní pak stačí důkladně zaizolovat a nechat být (třeba se někdy bude ještě hodit). Já jsem ho nejprve obalil smršťovací bužírkou a tu ještě omotal elektrikářskou izolačkou.
Připojené dokumentační fotky jsou snad dostatečně vypovídající.
Celkové náklady byly asi 50 Kč a trochu cínu. Pojistkovvé pouzdro i s napojenými kabely se, stejně jako konektory, dá koupit v obchodech s elektrosoučástkami. Montáž je práce tak na 15 minut i s tím pájením.
-
Obligátní nožová pojistka ve vodotěsném pouzdře.
-
Umístění relátka - nejvíce vpravo
-
Detail relátka - barvy kabelů
-
Detail konektorů kabelu s pojistkou