Po krátkém podzimním rozhodování a zoufalém stavu trhu ojetin a totálně nesmyslných cen enduro jsem se rozhodl Ninju ponechat i nadále. Abych si cesty parádně užíval a měl jistotu, tak se šlo na velký servis a zjištění toho jestli tam není nějaká skrytá past k JS Motoservis . K celkovému stavu před, během i po servisu byl dán najevo obdiv a od jiného majitele stejného stroje tamtéž i zoufalství jak špatně koupilt oproti mně
Projížďka po servise, byť při 4 stupních v mokru bylo paráda. Úplně jiný stroj a chování jak kdyby to mělo vstřikování Už ať je jaro...
Dle všeho kilometry opravdu sedí, navíc rozvoďák byl ještě původní a ventily dle všeho nikdy nebylo děláno a jeden byl těsně před podpálením. Taky je rám komplet v pořádku, vidlice a další věci s geometrií a sváry všude, takže pokud to leželo někdy, tak jen lehce na plastech (a nebo je někdo přetáhnul při nandávání, protože tam chybělo podložky).
Hlavním důvodem bylo škubání okolo 2500ot/min (manévrování v pomalých rychlostech byl už děs), poškubávání při konstantní rychlosti na jakékoliv otáčky a rychlost a hlasitější napínák a nebo rozvodový řetěz. Na podzim po pozření jedné nádrže benzínu pochybné kvality už to pak nebylo schopné na jedničku při dojezdu udržet otáčky a chcípalo to. Od té doby se musel neustále zapínat sytič alespoň na 1/4 v takových situacích což nebylo žádný zázrak taky že ano. Po projetí jedné nádrže Shell V Power už to sice nedělalo po zahřátí, ale otáčky skákaly jak na trampolíně. Že bude třeba synchronizace se vědělo dávno, bylo jen otázkou co vše dalšího bude třeba plus navíc věci pro jistotu, když zůstává...
Nastavení ventilových vůlí
výměna rozvodového řetězu
repase/čištění/nastavení/synchronizace karburátorů
měření komprese ve válcích (všechny perfekt)
dotažení řízení
dekarbonizace AIS systému
výměna motorového oleje a filtru
čištění vzduchového filtru, air boxu a cest sání
úprava plynové rukojeti, která se dobře nevracela (způsobeno asi u původního majitele při výměně gripů)
výměna chladící kapaliny
výměna brzdové kapaliny
čištění a konzervace elektrických konektorů
aditiva do benzínu na zimu
Ceny materiálu toho podstatného:
16ks ventilových podložek 2960 Kč
Rozvodový řetěz silnější D.I.D 2965 Kč
4ks opravná sada karburátoru 2091 Kč
Těsnění víka hlavy 2247 Kč
Ultrazvuk 700 Kč
4ks zapalovací svíčky 1259 Kč
Motorový olej 3,8l 1216 Kč
Olejový filtr 240 Kč
Brzdová kapalina 280 Kč
Chemie na čistění vzduchového filtru 180 Kč
Chladící kapalina 195 Kč
Celkem tedy servis i s prací za 32.558 Kč. Když k tomu započítám servis z jara 2020 jako nový regulátor, lak, destičky, gripy, přepákování, repase tlumíčů, ložisek v řízení atd., tak bude dále doufám dobře sloužit a přinášet banán na ksicht
-
Tak trošku bordel před servisem :-D
-
teď už je to lepší
-
tohle asi taky moc nedýchalo a nepřispělo klidnému chodu
-
hmyz zasr..... :-)
-
naháč 1
-
naháč 2
-
-
ventily, ventily, ventily
-
jedna, dvě, vačka jde
-
-
karburátory na pokračování
-
-
-
-
Neviděl tady někdo zaprasené součástky????
-
-
-
-
a jak to prokouklo
-
brzdovka, nuda
-
zase nuda :-)
-
a malý chemik vpředu
Chlape, to je cena přes půl mýho pcx, ale zase ani celý pcx nikdy nepojede jako půlka tvý kawy Kdo chce opice, musí mít na banány, takže jediný důležitý je, jestli se všecko povedlo tak, jak mělo, a motka bude šlapat k plný spokojenosti. Nota bene, někdo dá tyhle prachy bez mrknutí oka za dovolenou a po čtrnácti dnech nemá ani prachy, ani dovču Dobrý
1 reakce
Jo a spotrebu to ma jak 3 PCX Tohle ma vetsi smysl nez ta dovolena, protoze to prinasi usmev v prubehu roku (skoro celeho dokud neni tak pod 5 stupnu a sul na cestach ). A kdyz si vezmu, ze treba znackovy servis si tady bere 15.000 jen praci vyndani a nandani motoru plus to dalsi co tam clovek chce delat, tak to zase nebylo tak spatne
TVL to jsou ceny, jak z Monte Carla. Skoro dvě kila za jednu podložku k seřízení ventilové vůle (předpokládám), to je teda masakr. Zvlášť, jestli ti nedali ty vymontované podložky k faktuře.
Totéž těsnění víka, olej a svíčky.
Normálně jdu do vývrtky.
3 reakce
dope42> presne tak, navic na tyhle stroje se specializuje a zna je do posledniho sroubku a jezdeni ted je uplna parada