Proč jsem vyměnil progresivní pružiny za cartridge? Důvod je jediný. Chci si to v offroadu naplno užít. Progresivní pružiny nebyly špatné, ale při aktivnějším používání to bylo málo. Proto jsem se rozhodl, že investuji do nového předku. Andreani jsou otevřené cartridge, které jsou oproti zavřeným jednodušší na servis. Cartridge jsem zakoupil u Vangelas Corporation . Vše jsem vyřídil telefonicky. Přední tlumiče jsem poslal do Brna, tam proběhla výměna všeho potřebného. Samozřejmostí je seřízení přímo na vaši váhu. Poštou vám pak dojdou hotové tlumiče, které stačí jen namontovat.
Samotné cartridge mají 233mm zdvihy a jsou o 3 cm delší než originál. Každý tlumič se stará o svoji dráhu. Jeden má na starosti kompresi a druhý rebound.
Po úpravě na předním a zadním odpružení se výška vašeho motocyklu zvedne o 2 cm. A cca jeden centimetr je upuštěn v brýlích.
Zadní tlumič se musí upravit a zvednout viz. Zadní tlumič TFX
Od této doby budu podvozek udržovat v kondici a pravidelně servisovat.
Vlastník | Fasces | |
---|---|---|
Vloženo | 14.9.2019 | |
Aktualizováno | 5.5.2024 | |
Zobrazeno | 19 567x |
Ahoj, řešíš "nějak" odvzdušňování přední vidlice po jízdě v terénu, myslím tím povolování odvzdušňovacích šroubků nebo "rychlo-odvzdušňovací" ventilky?
1 reakce
Ano. Když si vzpomenu, tak odvzdušním. Ventilky už nemám a teď povoluju šroubek. U originálního vnitřku ucházel vzduch víc, než u cartridge.
Pěkný den,
super popis úprav,
můžu se zeptat, řeším podobný problém u své tenerky
Tato kombinace je podle všeho asi nejlepší řešení, jen by mě zajímalo
o kolik se zvedne celkově výška motorky, nebo se to přímo na výšce
sedačky neprojeví
Ještě dotaz ohledně chování motorky při rychlejším tempu, mám na
origo podvozku problém se stabilitou předního kola, celkově to plave
Díky moc za odpověd, Honza
email: karaus@seznam.cz
tel: 608241655
1 reakce
Ahoj,
jestli chceš měnit přední cartridge a následně i zadní tlumič motorka jde o 2 cm nahoru. Přední cartridge jsou vyšší o 3 cm, ale v brýlích se upustí cca o jeden centimetr. O zmíněné 2 cm u zadního tlumič nic nepřekáží a nemlátí, o víc už by se možná muselo upravovat třeba i uchycení. Myslím si že výrobci jiných značek, kteří prodávají předek i zadek jako rally verzi, (to znamená vyšší zdvihy), tak to mají přesně jako já.
Co se týče se stabilitou předního kola, tak to jsem nezaznamenal jak při origo podvozku, tak i po úpravě. Používám krosové gumy, které nevyvažuju. Asi bych hledal problém v pneumatice.
S pozdravem Fasces