PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _pat_
Vloženo 17.1.2019
Aktualizováno 11.1.2021
Zobrazeno 4 600x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po prvních stovkách metrů zkušební jízdy jsem hned věděl, že jí chci! Zátah odspoda, bez cukání, perfektní posed, široká řidítka. A ten tempomat! Prostě paráda. Hezky se ovládá ve velmi malých rychlostech a krásně se vede, jako po kolejích, kam se podívám

Více fotografii

Motorka koupena od Motomo Hustopeče - Motorka koupena od: http://motomo.cz/ Hustopeče. Mohu pochválit korektní přístup, vše domluveno telefonem a mailem. Motorka byla připravená s vypsaným TP. Do hodiny jsem odjížděl.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil): DL 1000 V-Strom - Po zkušební jízdě se dostala mimo výběr, celkově mi nesedla, zpracování mi přišlo takové fórové a ještě ty vibrace v celém spektru vyšších otáček tak od 4500 ot/ min. Nižší výkon. Versys 1000 – Zkušební jízda OK, až do doby, než jsem nasadil na dálnici cestovní rychlost 140. Dostavily se jemné vibrace a v zrcátkách jsem přestal rozpoznávat co je za mnou. To se mi nelíbí. Baťůžek si okamžitě stěžoval na příliš vysoko posazené stupačky = příliš ohnuté nohy. A to měří 160cm. Dále větší váha na ruce, než bych si přál.

Doplňky na motorce - Motorku vám prodají jako úplné holátko, opravdu tam není vůbec nic navíc.
Doplňky: Hlavní stojan (Yamaha), Boční nosiče PL 2119CAM, Boční kufr Givi Trekker Outback 37L, Boční kufr Givi Trekker Outback 48L, Zadní nosič Yamaha, Držák topcase (rafanym), Horní topcase Givi Outback OBK 58L, Opěrka E158 pro OBK58 Trekker Outback, Samolepky Super Tenere World ( M. Rous),12V/ 5V zástrčka, Boční deflektory ( ebay.UK), Rozšíření bočního stojánku GIVI, Prodloužení předního blatníku Pyramid, kappa trubkový padací rám, Kroužek na víčko nádrže QuickLock - Evo SW Motech, Tankvak Micro SW Motech, Držáky světel Hawk SW Motech, Led světla Adventure 1 mlhová, Zadní blatník Pyramid, Cestovní plexi PUIG, Zvýšení plex Puig 5852W, Zvýšení řidítek 20mm Touratech, Kryt motoru SW Motech, Vyhřívané gripy Oxford HotGrips Adventure, Navigace TomTom.550.WiFi + ram zámek. Na zadní sedačku Travel Pillion sedlo SW Motech.

Recenze

Zkušenosti píšu s odstupem jednoho roku od koupě. Mezitím jsem najel 20tisíc kilometrů po okreskách, dálnicích i nezpevněných cestách (těch bylo minimum).
Napřed trochu kritiky: Hlavní světlomety dost tragicky svítí a hlavně „pánubohu do oken“, přístup k seřizování je strašně krkolomný. Částečně vyřešeno přídavnými světlomety. Sedačka spolujezdce je taková trestná lavice, síla 5cm je k smíchu. Vyřešeno Travel Pillion poduškou na sedlo SW Motech. Výrobce si tento nedostatek pravděpodobně uvědomil a již má v produkci (2018), zase vyšší sedák, mám objednáno, tak uvidím. Ukazatel zařazeného stupně vám ukáže rychlost až při pohybu motocyklu. Nevidíte tedy při zastavení, rozjezdu, co tam máte. Neutrál se zobrazuje.
A teď ty klady: Motorka je krásně velká výborně se na ní poskládáme i batůžkem. Sedačku mám v nižší poloze a pohodlně došlápnu na zem. (Měřím 178 cm). Sedačka je plochá a tak není problém se na ní posouvat a tím měnit polohy. Pořídil jsem si zvýšení řidítek o 20mm a tím mám ruce téměř vodorovně, bez váhy těla na řidítka. Laboroval jsem s plexi štítkem, dá se sice polohovat ( 4 polohy), ale stále jsem měl prou vzduchu na přilbě. Vyřešil jsem to ke spokojenosti až cestovním plexi Puig. Je v nejnižší poloze. Nahoře uříznuté o 7 cm a + deflektor Puig. Teď přes něj dobře vidím, deflektor odklání vzduch a snižuje hluk. Konformní cestovní rychlost při dálničních přesunech je pro mě optimálních 150, dá se hezky a bez problémů ještě komunikovat s Interphone.
Motor má poměrně linární zátah, rozjezdy téměř na volnoběh. Přepínání map: dají se přepínat za jízdy, musí se jen zaklapnout plyn. T mapa je taková uhlazenější, dost jí používám. S se projevuje kratší dráhou plynové rukověti, chlapáckým duněním motoru a větším odšťuchem. Spotřebu mám od 4,7 do 5,1L/ 100km. Motor si v pohodě poradí i s podtáčením kolem 2000 ot. a bez jakéhokoliv pocukávání si to přebírá třeba se 4kou. Tempomat přímo miluji, na dálnici je neocenitelný. Často jezdíme přesuny 1000 km denně a ruce po tak dlouhém svírání rukověti nebolí. Zadek jo, ten bolí, to přiznávám.
Trakce se dá volit jen při stání. Standardně tam skáče 1, čili největší trakce. ABS nezasahuje, motor má sám o sobě veliký brzdný účinek. Brzdy brzdí na můj vkus dostatečně, s nedobrzděním jsem ještě nikdy neměl problém. Přední brzda je duální.
Motorka se krásně ovládá i plně naložená a v malých rychlostech. Otočení na silnici není problém. Jede, kam se podívám!
Co není v manuálu: Autozásuvka je pod proudem jenom při zapnutém klíčku. Při zamknutí se vypne. Ale když klíček protočíte za zamknutím ještě na tu další polohu doleva, tak fungují warning blinkry ale i ta zásuvka! Např, při kempovém dobíjení telefonů atd je to super. Kdybych to věděl, tak bych ani nemontoval další přídavnou zásuvku. Přišel jsem na to náhodou.
Pneumatiky mám ještě tovární Wingy, počítám, že ještě najedu tak 4tisíce, takže na gumy 24tisíc? Nikdy mě nezradily. Poohlížím se ale po jiných, asi nasadím Anakee II. Ještě nevím.
Kufry: Záměrně jsem zvolil největší topcase 58L, není to běžné, ale vejdou se do něj dvě přilby. Do menších již nevejdou. Kufr nalevo u výfuku 37L, lze v pohodě otevírat. Pravý kufr 48L nejde otevírat, vadí mu právě topcase. Vozíme v něm oblečení, takže ho musím pro otevření sundat. Se systémem Trekker Outback je to hned. Nemám s tím sebemenší problém.
Abych to shrnul, s moto jsem naprosto spokojený, až na drobnosti viz výše. Budí ve mně naprostou důvěru, je to prostě Yamaha! Je radost na ní sednout a vyrazit okolo komína nebo na několika tisícový trip.

8.2.2019.
Zakoupen vyšší sedák spolujezdce, objednáno v Yamaze, pro model XT1200ZE 2018. Rozdíl ve výšce je 2,5 - 3 cm. Viz foto.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_pat_
_pat_ napsal 09.02.23 v 16:00

> kulda: na ST je místa dost

kulda
kulda napsal 09.02.23 v 13:15 10b.

Ahoj máš to pěkně napsaný popis motorky taky zvažují koupí ST místo xv 1600 jen žena moc pro změnu není hlavně jsme 180 cm oba vysocí tak nevím jak se poskládáme na ST a i jsme silnější postavy na xv má že na a nohy hodně pokrčené nahoru a bolí ji kostrč vydrží max 100 km a musí být pauza ?

Myschan
Myschan napsal 19.05.21 v 12:10 10b.

Pěkně jsi to dovybavil, navíc dobrá recenze. Tak ať slouží

Zdeněkhr
Zdeněkhr napsal 11.01.21 v 13:43 10b.

Super krásná mašina

_pat_
_pat_ napsal 11.01.21 v 12:25

Díky všem za komenty!

Více komentářů



TOPlist