PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Renďucha
Vloženo 17.12.2018
Aktualizováno 17.12.2018
Zobrazeno 4 122x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Pár zkušeností po 20tis...

Vloženo: 23.03.2020, Uskutečněno: 23.03.2020, Stav tachometru: 20800 km, Zhlédnuto: 14x


Tak jsem se konečně dokopal, abych napsal pár dojmů a zkušeností s Afričankou.

Máme najeto něco přes 20tis/km a …
občas se objevuje olej v hadičce odvětrání skříně. Proč tam je stále nevím. Zásadní vliv, to ale na nic nemá. Pouze někdy po nastartování motor zdechne. Jestli to spolu souvisí, ví bůh. Mám malou teorii kterou si teď chci vyzkoušet.
Dokud totiž byl v motoru předepsaný olej 10w30 tak jsem v hadici nic neměl. Po servisu v Hondě tam nalili 10w40 a od té doby se objevuje. Jestli je to náhoda nebo to má opravdu vliv, napíši příště, až si to ověřím.
Teď je motorka rozebraná, probíhá výměna filtrů, oleje, kontrola náplní a vyčištění a promazání všeho co je třeba. Prostě dostala mrška přes zimu trochu lásky ? Vrátím se k těm vzduchovým filtrům, aby se na ně člověk vůbec dostal, tak je třeba rozebrat půl motorky, což je teda radost. Ještě když máš ochranné rámy, ale nakonec to šlo, aniž by se musely demontovat. Ty filtry byly po 20tis/km dost zahnojený, takže pokud člověk jezdí trochu víc šotoliny nebo nějaký jiný srajdy (třeba v Rumunsku ?), rozhodně doporučuji výměnu dřív než je předepsaná.
Jinak motorka stále nikde nerezne, a to ani pod nádrží ani dráty, doloženo na fotkách. Schválně jsem byl zvědavý hlavně na ten spodek nádrže a byl jsem mile překvapen. Četl jsem spoustu naštvaných povídání o ošizeném lakování … Tak buď je to pro něměcký trh (odkud jí mám) zase jiná kvalita nebo náhoda. Přes bílou barvu je ještě přestřik modré.
Spotřeba stále stejná, pokud se jezdí pohoda tak suverénně do 5L/100km, pokud svižněji tak v klidu do 6L a při 150km/h na dálnici s kuframa do 7L. Což myslím není zlý.
Řetěz mám stále originál a napínal jsem ho teď podruhé, je pravda, že má ale příkladnou péči a nejezdím nějaký velký hard off. Přední vidlice, žádný průsak, čistím tak dvakrát do roka (nebo po příjezdu z delší dovolené) přípravkem na gufera.
Po odlítání originál nazutých Dunlopek, jsem přezul na Pirelli Scorpion Rally. Origo Dunlopky jsou dobré tak leda na silnici a to ještě kdoví jestli, ty gumy mě na takové motorce vážně zklamaly. Pirelky výborně překvapily, pro mé jezdění a potřeby absolutně bez chyby. Parádně drží, i na tom jejich vzorku a to v klidu i v zatáčkách při ostřejší jízdě, až na hranu. Nájezd mají parádní, jediné co lze vytknout je hlučnost při vyšších rychlostech.
Ještě bych zmínil jednu věc, když jsem se teď věnoval údržbě tak jsem také kontroloval ložiska v kolech, protože jsem četl, že na Afrách také dost často odchází. Před rokem kdy jsem přezouval jsem čistil a dával novou vazelínu pod vymezovací vložky po stranách. To co tam bylo za ten rok jezdění (12tis/km) za bordel to nechceš. Rozhodně se pak nedivím, že pokud se to pravidelně nezkontroluje a nevyčistí, že ty ložiska prd vydrží. Tak to jenom další poznatek.
Jinak ta motorka mě furt hrozně baví a těším se, až dá Corona pokoj a zase si pořádně sjedem ?
Díky za přečtení a přeji spoustu krásných zážitků v sedle a hlavně vždy ve zdraví domů přátelé!

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
jardusking (112) napsal 24.03.2020 v 22:33+1

jj, moto je živej organismus a musí se o něj pečovat s láskou
A ten pocit, když je zas jak vyjetá z fabriky.... k nezaplacení.

Milan1963 (275) napsal 24.03.2020 v 02:37

lopata75 (111) napsal 23.03.2020 v 22:57

V podstatě máme stejný stroj a podobný nájezd a stejný názor...u mne taky vše v pohodě a velká spokojenost...

batmo (0) napsal 23.03.2020 v 16:57

Super recenze


Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist