PROFIL MOTORKY

Honda CRF 250L (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 13.4.2018
Aktualizováno 24.8.2019
Zobrazeno 8 817x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 18.02.2019, Uskutečněno: 18.02.2019, Stav tachometru: 2845 km, Zhlédnuto: 37x


Mitas
Hledal jsem pneumatiky více na terén, měkký až středně tvrdý, často písek. Šel jsem na to nakonec vědeckou metodou. Vzhledem k tomu, že se v rozměru 120/80 r 18 nedělají žádné pořádné ENDURO pneumatiky, hledal jsem rozměry kolem 110/80 r18, 110/90 r18, 120/90,r18. Tak v těchto rozměrech jsem již nějaké modely nalezl, řešil jsem dále, jak významně dané rozměry změní vlastní průměr kola (zmenší, nebo zvětší), jaký to bude mít vliv následně na obvodovou rychlost kola. Při daném převodovém poměru a otáčkách v případě zvětšení průměru kola (což nastává nepatrně u rozměru 110/90 r 18 a více u 120/90 r 18) jaký to bude mít vliv na obvodovou rychlost a vlastně sílu na zadním kole. Při konstantním výkonu, převodovém poměru a otáčkách musí vlastně kolo při větším průměru za stejný čas urazit při jedné otáčce delší vzdálenost - to znamená, že motor bude více zatížen a hůře zvládne terén. Pokud toto nastane, jak to případně dohnat změnou převodového poměru sekundárního převodu (standard rozeta 14 Z a ozubené kolo 40 Z ve standardu) výměnou spíše rozety jak pastorku, pastorek čím méně zubů, tím nerovnoměrnější pohyb a vyšší opotřebení. Často se na fórech setkávám se změnou převodu a to pastorek z 14 na 13 Z a rozeta z 40 na 42 až 44 Z. Níže předkládám tabulku, kde mi jako nejvhodnější varianta při úmyslu zvednout převodový poměr více do síly (maximálka mě u tohoto stroje nezajímá, jestli pojedu 120 nebo 130 je mi fuk) vyšla zadní pneumatika 110/80 r 18 a rozeta z 40 Z na 42 Z.



Navíc mě velmi potěšil fakt, že v tomto rozměru jsou nové MITAS EF 07 SUPER (žlutý pruh), enduro pneu FIM s plnou silniční homologací. K této gumě se kombinuje následně MITAS C 19 Super (žlutý pruh) o rozměru 90/90 r 21 (plně srovnatelný právě s 3" r 21), opět ENDURO guma FIM s plnou homologací. Takže, sice nebudu mít rozměry gum dle velkého technického průkazu, ale v případě kontroly homologované gumy, které rozměrově sedí k dané motorce a navíc výrazně zlepšují její terénní schopnosti (kéž by i jezdce ).

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kamikadze-Ace (3404) napsal 17.09.2019 v 06:00


Nejnovější záznamy v deníku
  • Pokec s Milanem

    Začátkem týdne volal Milan, že se přijede podívat a ukázat svojí novou Ducatku. Prý i půjčí. Půjčil. Motorka příjemná, rozumný posed, výkonu dostatek, zvuk zastřený, ale co bychom od Euro 4 chtěli, že ? A bude hůř.

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 07.08.2019
    Uskutečněno: 06.08.2019
    Tachometr: 3760km
    Komentářů: 2x
  • Nedělní brouzdání

    Neděle ráno, jdu pro motorku a přemýšlím o projetí trasy, kterou jsem nedávno objevil na kole. Zajímavé pasáže sjezdů a i pěkných výjezdů. Místy husté lesní porosty, ale moc legální to není, i když chybí značky zákazu vj

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 05.08.2019
    Uskutečněno: 04.08.2019
    Tachometr: 3656km
  • Testování BMW

    Jirka v BMW Invelt na dnešek zamluvil k testování dva krasavce, novoučké BMW r 1250 GS a BMW S 1000 RX. Záměrně tyto stroje, neb zvažuje do budoucna náhradu za svoji Suzuki. Test měl začít v 12:00. Já jsem k prodejci dor

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 31.07.2019
    Uskutečněno: 31.07.2019
    Tachometr: 3510km
    Komentářů: 4x


TOPlist