PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 24.3.2018
Aktualizováno 25.4.2020
Zobrazeno 1 464x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 25.09.2020, Uskutečněno: 05.09.2020, Stav tachometru: 840 km, Zhlédnuto: 27x


Po celých "úžasných" 840km je konec, finíto, kantáre, ende šlus. A japato? Japato protože se nám sešly dvě nectnosti. Šlendrián a lidská blbost. Tak popořadě.

Simson začal poslední dobou naprosto nepravidelně zdechat na volnoběh, nebyl jsem schopnej vysledovat žádnou souvislost. Po zdechnutí zpravidla nešel nakopnout, až třeba po deseti minutách na první šlápnutí. Podezíral jsem opět šotka v elektrice. Při testování nového výfuku dosšlo ke ztrátě spony (vyklepanej šorubek) a následně k jejímu dohledávání pomalou jízdou se současným rentgenováním škarpy. Spona byla následně nalezena, ale během toho šukání došlo opět k několikerému zdechnutí z volnoběhu.

Druhý den při pokusu o odjetí zůstalo jen u toho pokusu, ani neškytl. Tudíž jsem ho roztlačil, z motoru se ozvaly nezdravé zvuky, při poklesu otáček na 2000 opět zdechnutí. Následovala rozborka.

Výsledek: Válec s rýhami, průměr o 0,01- 0,02mm větší, než by měl být. Píst zpředu i zezadu totálně ubroušen, místy i o 0,2mm. No kurva proč? Po demontáži pístu bylo jasno.

Protože maník co motor skládal, zřejmě usoudil, že vůle ve složení píst/podložky/čep/ojnice bude dostačovat cca 0,05mm, nehledě na to, že s 90% pravděpodobností použil nějaké samodomo podložky vyrobené z bláta, ač tvrdil, že jsou origo.

Čili došlo k tomu, že hliníkovej píst udělal otlaky do ocelové podložky, což je samo o sobě neuvěřitelné, ale zároveň se podložka zvnitřku brousila o oko ojnice. To má 13mm, jehlové ložisko 12,75mm, podložka se brousila tak dlouho, až se opřela zevnitř o ložisko. Došlo k obrusu cca 0,25mm materiálu podložky, a kovové piliny vzaly s sebou zbytek výše zmíněného.

Každopádně by to vysvětlovalo ta dvě předchozí líznutí a poškození tvrdochromového kroužku, holt ocelová pilina je ocelová pilina.

A jelikož mám neuvěřitelné štěstí, kupa sraček pokračovala. Válec jsem dal na výbrus s požadavkem na průměr 49,25mm. Pan brusič to samozřejmě posral, prý o setinu větší. Píču šišky, válec po změření je 0,01-0,02mm do plusu. Ještě navíc se jal aktivně srážet hrany kanálů. To když jsem viděl, mít ho po ruce, jebnu ho tím válcem po palici. Asi na to neviděl nebo se mu klepaly žbrepty, ale tou fortunkou tam neudělal 15° cca třídesetinové hrany, nýbrž milimetrové sjezdovky. K dovršení mého štěstí je píst pro změnu do mínusu. Minimálně 0,02mm. Paráda, stará jetá 60ccm nemá takové vůle jako válec po opravě.

Ani se mi to nechtělo skládat, taková prasečina snad ani nenastartuje. Vypláchl jsem klikový prostor od špon, ložiska na klice i ojnici se tvářila jako že "v pohodě vole, motor půlit nebudem."
Všechno jsem namazal, zkusmo poskládal podložky s ložiskem a čepem do pístu. Další závada, 1,5mm koupené podložky měly lehký otřep v díře s bonusem, že není kolmá na plochu podložky. Doladil jsem ji pilníkem. Milimetrové podložky byly v cajku. Nakonec jsem musel dát na každou stranu jinou tloušťku podložky. Není to ideální, ale ojnice se mezi setrváky vešla, axiální vůle pístu je teď 0,2-0,25mm. Desetině navíc bych se nebránil, možná si vytočím nové 1,2mm podložky, abych ojnici vystředil.

Kupodivu při testovacím startu ten zprasek chytl na druhé šlápnutí, pak už mě žena zahnala dom, takže nebyl čas na další testy.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Voltmetr - výměna (upgrade)

    V poslední době jsem za jízdy pozoroval různé podivnosti na palubním voltmetru. Při rozsvícení brzdového světla padalo napětí až o 1,5V, za ustálené jízdy občas skokově skákalo až o 0,8V a podobné zhovadilosti. Vzhledem

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 16.07.2020
    Uskutečněno: 16.07.2020
  • Enduro vložka (test) v pískovně

    Pro začátek mám zřejmě viníka občasného dušení při řazení, nebo přechodu zavřený/otevřený plyn. Na 90% je to jehla přívodu benzínu v karbci, která sice dobře zavírá, ale občas se sekne při otevírání a benzínu tam jde je

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 23.06.2020
  • Zadní brzda

    Dožrala mě konečně naprosto nefunkční zadní brzda. Shodil jsem kolo a čekal, co za zradu na mě vypadne. Nevypadlo nic, ani brzdový prach, jelikož byl nalepen na paknách v naprosto dokonalé, lesklé a tudíž evidentně kluzk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 06.06.2020


TOPlist