Dnes jsem začal provádět renovaci masky. Maska nese známky škrábanců a poškození, ale co čekat od endura. Bohužel na masce jsou prasklé oba úchyty pro boční plasty. Řešení je několik. První způsob je sehnat novou masku, ale to není vůbec lehký úkol spíš nemožný. Druhý způsob opravy spočíval ve svařovaní plastových dílů. Navařím k masce plasty a vytvořím úchyty pro boční plasty. Otázka však zněla, kdo umí v okolí svařovat a jak to bude vypadat. Třetí a poslední možnost, která se jevila od začátku nejlépe proveditelná, byla vyrobení plechového dílu.
Prvním krokem výroby, je vždy výkres nebo šablona. Já se přiklonil vytvořit si papírovou šablonu. Práce na šabloně šli svižně. Výhodou bylo, že šablona šla použít oboustranně. Obrys šablony jsem přenesl na plech. Tvar vypadal jednoduše, vyříznutí už bylo složitější. Uvažoval jsem o koupi pneumatických nůžkách na plech, ale cena rozhodla. Flexa nebyla to pravé ořechové, ale povedlo se. Hrubě vyříznutý kus plechu nevypadal dobře. Začalo jemné opracování, broušení, řezání, vrtání, pilování. Když vše sedělo, jak mělo, nastal čas na ohýbání, tvarování a pilování.
Konečný výsledek je slušný. Vše sedí jak má.
Teď stačí jen nanést základní barvu a poté barvu modrou.
-
Maska před opravou.
-
Maska před opravou.
-
Šablona na plechu.
-
Vyříznutí prvního dílu.
-
Nákres pro řezání otvoru pro blikač.
-
Vyříznutí otvoru pro blikač.
-
Vyříznutí otvoru pro blikač.
-
Lícování k masce.
-
Konečný výsledek.
Dobře jsi uděl. U tenerky jsou plasty na houby. Když jsem renovoval tu svou, tak plasty byli a pořád budou problémem. Ted je mám vše zavařené a opravené. Nejhorší je že ten plast je tvrdý a časem zase prý křupne. Takže to cos vymyslel ti aspon bude držet. At se ti daří
Hezká práce.