Honda GL1800 GoldWing (2002)

Vlastník Guga
Vloženo 4.1.2018
Aktualizováno 15.5.2021

Vloženo: 12.06.2022, Uskutečněno: 11.06.2022, Zhlédnuto: 18x

Sobotní ráno volá za řídítka.
Po domluvě s prarodiči jejich vnuka, ho odvážíme na jejich chalupu a tím pádem máme od rána skluz dvě hodiny z plánovaného našeho výletu na vodní hrad Švihov . Což o to, dvě hodiny při krásném dni se dají "nějak" oželet, ale sraz s kamarády za řídítky už ne. A tak jsme se vlastně potkali jen na telefonu, protože motokolegové pro změnu celé volné odpoledne neměli. Inu, někdy jindá.
Před jedenáctou již vyrážíme z Lhenicka směrem na Strakonice přes "Horní a Dolní, Starou i Novou a taky Prostřední". Ano, naše oblíbené zapadlé spojovací silnicky, často nevalné asfaltové kvality nám i dnes budou dělat společnost. Nicméně za ty panorámata to stojí. Ale abych jen nehanil, kupodivu v jižních Čechách se to za poslední léta o dost zlepšilo a tak největší opruz vlastně byl až cestou zpátky a i to jen asi 15km +-.
Po najetí na silnici č. 22, čili pro nás "státovce", se cestovní rychlost zvyšuje a snažíme se dohnat motokolegy, kteří vyjeli již po deváté ranní a vzali to zkratkou přes Putim. Cesta po hlavní ubíhá vcelku svižně a tak dorazíme na místo setkání v Country Saloon Beňovy. Tam zjišťujeme, že kucká to pro dnešek ve finále upravili k obrazu svému a už se s nimi ten den nepotkáme jinak než na telefonu. No a protože restaurace je vyhlášena široko daleko, je nabušena hladovými krky tak, že bychom čekali další půl hodinu na stůl, měníme tedy plán na jídlo a rovnou jedeme do Švihova. Švihovské místní "náměstí" je téměř u hradu, je na něm i parkoviště a také restaurační zařízení se zahrádkou. Vaří zde chutně a vcelku ještě i za lidové ceny (zřejmě kvůli vzhledu interiéru) a obsluha je příjemná.
Po ukojení základní lidské potřeby, vykonáváme i druhou a třetí a už míříme ke stánku se zmrzlinou a s ní jdeme prohlédnout nádvoří hradu. To nás překvapilo svou rozlehlostí. Děláme pár fotek a míříme do infocentra. Zde jest výstava výtvorů místních dětí, dále papírové makety několika hradů a zámků z celé ČR, info o prohlídkách hradu (tuším tři okruhy) a samozřejmě nějaké suvenýry. Na nějaký ten okruh už nemáme čas, protože máme sraz s dalším kamarádem na Kvildě. Kupujeme tedy něco domu a jdeme se projít okolo hradu.
Po nalodění se na náš parník již míříme na vyhlášenou šumavskou ves směr Klatovy, opět po hlavní. V Mochtíně odbočujeme z hlavní a bereme to zkratkou. Zde se vcelku víc než úspěšně natřásáme "vysoce kvalitním asfaltem" až do vesničky Hrádek. To bylo v podstatě největší utrpení za celou naši dnešní motoplavbu. Cesta už po té najíždí na Sušici, kde je již kvalita povrchu slušná a místy výborná v celém úseku až na další místo srazu. Ten je zvolen ve vyhlášené "cukrárně ". Opět usedáme k výborné kávě a ještě lepším zákuskům. Asi tak hodinku probereme jak jde život, protože jsme se vlastně neviděli pořádně dva roky a po té již míříme k domovům. Kolega do ČB a my zpět na chalupu. Vychutnávám si poslední část vyjížďky, neboť cesta k tomu úplně láká. Před Lhenicemi to bereme ještě na místní křížovou cestu, kde se kocháme výhledy a nabíráme vodu z místního pramene. No a pak už jen přesun další zkratkou na protější výhledy oproti křížové cesty a následné uvítání s dítkem a jeho prarodiči.

Výlet se nám vcelku vydařil dle představ, když nepočítám nesetkání
Přibližná trasa.

ndravec (23) napsal 14.06.2022 v 14:14

Ahoj, ta druhá fotka mě fakt pobavila Chtěl bych se zepat kde je zmíněná četnická stanice z osudů dobrého vojáka Švejka ? Jinak jižní Čechy jsou opravdu krásná oblast. Hodně skvělých zážitků nejen v letošní sezóně

1 reakce

Guga
Guga 15.06.2022 v 19:04

hofi01 (13) napsal 12.06.2022 v 22:02+1

To přestavěné Káčko vypadá parádně určitě to byl parádní výlet, Šumava je skvělá

Maršal_Malinovskij (12) napsal 12.06.2022 v 20:42

Paráda, aspoň už je hrad pod vodou. My tam byli, když příkop zrovna bagrovali.

1 reakce

Guga
Guga 13.06.2022 v 08:55

Tak máte aspoň raritní fotky :D

Samíc (8) napsal 12.06.2022 v 12:25

albion32 (2) napsal 12.06.2022 v 09:20

• Prvomájová

To se nedá popsat... Trasa naplánovaná na absolutní kochačku. To by jeden musel točit od začátku do konce, protože by se jinak fotili co ujetý metr až kilometr. Tímto děkuji motokolegovi a kamarádovi za úžasnou trasu :

Vloženo: 01.05.2024
    Uskutečněno: 01.05.2024
  • Výměna olejů a filtru

Můj milý deníčku. Včera mi tahal klofák kořeny po sedmičce a osmičce. Za odměnu jsem si na dnes naordinoval v práci volno a konečně malinko umyl motorku a vyměnil motorový olej s filtrem a olej v kardanu. Interval byl n

Typ: Údržba
    Vloženo: 09.04.2024
    Uskutečněno: 09.04.2024
  • Rozjezd až na Velikonoce, a ochutnávka.

TRASA Něco málo km na rozjezd. Z počátku kochačka, pak už místy zrychlený přesun. B-) Téměř všichni už jezdí. I nám konečně vyšel čas, páč se potomka ujali přes noc jeho prarodiče a my si mohli užít společný rozje