PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník stemar-cz
Vloženo 20.10.2017
Aktualizováno 17.9.2019
Zobrazeno 2 306x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 06.08.2019, Uskutečněno: 06.08.2019, Stav tachometru: 10000 km, Zhlédnuto: 18x , Bod zájmu: Dubá


Dneska jsme měli s Hondou první kulatou oslavu - 10000km spolu.
Trvalo mi to ale - znáte to: rodina, práce, ... Trochu cíleně se "to přihodilo" v rámci vyjížďky na Dubou , kterou máme kousek a občas tam zajedeme.
A když už tedy máme "alespoň zajeto", chtěl bych trochu s odstupem a nějakými zkušenostmi zhodnotit jaké to NCčko vlastně je.
Motor
Papírově je to fakt slabota, vyčnívá ze současných motorek výrazně směrem dolů. A pokud si chcete na velkých okruzích poměřovat své časy s ostatními, tak to budete určitě zklamaní. Na druhou stranu, pokud jde o pohyb v běžném provozu, víceméně v mezích rychlostních limitů, tak tady tomu opravdu nic moc nechybí. Je fakt, že jsem si za tu dobu už párkrát říkal "... a to je jako všechno?". Za těch 10000km asi tak 5x. A od té doby, co jsem se naučil řadit a když chci "výkon" tak držet motor v otáčkách mezi 3500 a omezovačem, tak možná jednou, jestli vůbec. Nemám moc co srovnávat ale relativně nedávno jsem najel cca. 500km na CB1000R , to už JE motorka a že bych měl pocit, že sedím na nějakém úplně jiném dopravním prostředku, to tedy neměl. Jasně, čtyřválec je úplně jiný, ten čtvrtlitr navíc a dvojnásobný rozsah otáček je samozřejmě znát. Ale mám pocit, že v běžném provozu bych na CB1000R sám sobě na NCčku nijak neujížděl.
A k tomu ta spotřeba...
Konstrukce
Mně se NC vysloveně líbí. Sedí se na ní pohodlně (až na sedlo samotné, to se prostě nepovedlo a půjde přešít), váha je rovnoměrně rozložená, je z ní v provozu vidět. A ten kufr místo nádrže, to je prostě k nezaplacení. Bez nutnosti tahat s sebou kufr máte dost místa na vše potřebné a ještě 2x tolik. Když někam dojedete, tak přilbu a rukavice prostě "zavřete dovnitř" a hotovo. A přitom nikde nic nepřečnívá, nedělá aerodynamické brikule a nemusíte překračovat při nasedání. Mám 185cm a postupně jsem vyzkoušel originální plexi, Puig 8910H a žádné plexi. Co se týká ochrany před větrem a deštěm vede jednoznačně Puig. Originál plexi mi směruje celkem silný proud vzduchu zhruba na klíční kosti. Bez plexi je to prostě "naháč" ale tím, že nevznikají žádné proudy a turbulence, není to vlastně o moc horší než s originálním plexi. Co se týká aerodynamického hluku, tak paradoxně asi nejtišší je to bez plexi. Tedy, hluk je tam pořád ale bez plexi má vyšší, svištivější tón a ten přilba nějak lépe filtruje než hluboké hučení, které se ozývá s oběma plexi. Mimochodem, hlavně kvůli tomu hluku jsem původní přilbu LS2 FF324 vyměnil za Schuberth C4 . A upřímně - asi to nebyl dobrý nápad. Když si vezmu, že ten Schuberth je víc než dvakrát dražší, tak já tedy dvakrát lepší uživatelský zážitek nemám. Jediné co má Schuberth určitě lepší je spolehlivost a asi i odolnost zámku odklápěcího hledí. Ve všech ostatních parametrech (včetně hluku, bohužel) se má obyčejná LS dvojka tomu Schuberthovi vyrovná.
Brzdy
Brzdy jsou, myslím, akorát. Nejsou to žádné jedovky ale na přední si určitě se dvěma prsty vystačíte a zadní se v pohodě ovládá špičkou nohy. Přesto i takhle bez zvláštního úsilí dostanete obě i na suchém povrchu až k drnčení ABS. Mně to takhle vyhovuje. Eliminuje to riziko, že se někde leknu, hamtnu po brzdě a poletím.
Spolehlivost, provozní náklady, ...
Za těch 10000 jsme stihli jen garančku po 1000 a na jaře výměnu oleje. Nic dalšího nebylo potřeba. Poněkud kontroverzí gumy Bridgestone Battlewing BW501/2 mám pořád obuté, přední gumě zbývají 3mm vzorku, zadní 4mm. Navzdory mému "turistickému" stylu jízdy si drží kulatý tvar, nejsou ani šišaté, ani placaté.. Zatím nikdy (bohudík) jsme se nedostali do žádného problému s trakcí. A to už jsme párkrát jeli ve slušném lijáku i po takových chuťovkách jako rozbitá asfaltka Kokořínským údolím, pocukrovaná pylem a lehce svlažená drobným deštíkem. Řetěz je původní a zatím jen jednou dopínaný, zhruba o půl otáčky. Destičky původní, zhruba v půlce tloušťky.

Celkově - jsem rád, že ji mám. Určitě existují lepší motorky. Ale za podobnou cenu a s podobnými vlastnostmi, to nevím.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Buštík (0) napsal 06.01.2020 v 19:20

Nemohu jinak než souhlasit NCčko je prostě super !!!
Přeji mnoho štastných kilometrů kolama dolů !!!

Samíc (8) napsal 06.08.2019 v 20:49

tak ať tam ty kilometry dál spokojeně přibývají


Nejnovější záznamy v deníku
  • Přezuto

    Sezóna letos začínala pozdě (květen stál za prd). A jak jsem nějak víc začal jezdit, začal jsem si všímat, že to jede nějak "divně". V zatáčkách se nějak vlní, na rovině nedrží stopu ... Zkrátka, zadní guma placatá, před

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 11.06.2021
    Uskutečněno: 11.06.2021
    Tachometr: 14504km
    Komentářů: 1x
  • Zadní nosič Kappa Monokey

    S některými projevy stáří, jako třeba že po propařené noci se vzpamatovávám týden, se smiřuji celkem v pohodě, tak to prostě je. Ale že taková jednoduchá věc, jako namontovat zadní nosič mi zabere celé odpoledne, čtyřikr

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 14.09.2020
    Uskutečněno: 08.09.2020
    Tachometr: 13940km
  • Nová páka brzdy a spojky

    Tohle bylo fakt impulsivní rozhodnutí.Někde tady na Motorkářích (už to nemůžu najít) jsem četl dramatické vyprávění, jak v Německu berou policajti techničák rovnou na silnici za čínské CNC páčky a jak to brzy dorazí k ná

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.07.2020
    Uskutečněno: 07.07.2020
    Tachometr: 12687km


TOPlist