Zadní pneu, se kterou jsem Shivera koupil (Pirelli Angel ST) se po společně strávené tisícovce km odporoučela do kaučukového nebe. Dojezdil jsem ji prakticky do konce životnosti jen proto, abych alespoň trochu zjistil, jak se na zadním chová rozměr 190/50, a jak se na těch Angelech vlastně jezdí.
Idea krásná, ale z placaté oježděné a 7 let staré gumy toho člověk moc nezjistí. Nicméně mě překvapilo, že i přes tyto nedostatky se guma nechovala úplně nejhůř a klidně bych si ji, tedy novou, na Shiveru dokázal představit.
Nicméně s ohledem na můj roční nájezd, který jen zřídka atakuje hranici 5 tis. km, jsem se rozhodl koupit pneu spíše sportovní, u které mám zaručeno, že mě na hezké zakroucené cestě zaručeně podrží (i se značnou rezervou), i když přecením svoje řidičské schopnosti.
Po dlouhém přemýšlení a porovnávání jsem se rozhodl vyzkoušet Bridgestone S21. Nazutí proběhlo bez problému. Byla nutná jen minimální korekce nevývahy. Společně s pneu proběhla i výměna ventilků (origo kovové Aprilia). Zatím jsem na gumách absolvoval jen nějakých 500 km, a vše na suchu, takže toho zatím moc říci nemůžu. Nicméně mám citlivý zadek a zatím z nich mám velmi dobrý pocit sucha a bezpečí. Na mém soukromém žebříčku atakují nevyšší příčky, hlavně díky velmi nízké hodnotě indexu posranosti, který se, prozatím, limitně blíží 0.
Motorka se vodí sama (ale to s novými gumami vždy). Překlápění lze realizovat toliko přeložením jazyka z jedné strany ústní dutiny na druhou. Odezva od gumy je velmi dobrá. Na zadní pneu jsem zvolil alternativní rozměr 180/55, který by měl mít, i přesto že je na 6" ráfku, menší poloměr zakřivení, takže teoreticky snadnější překlápění a větší styčná plocha v náklonu. Ale dosti již bylo teorie. Na to moje 'ježdění' je to asi kanon na vrabce, takže uvidíme, jak to dopadne v praxi.
Vlastník | giacomo | |
---|---|---|
Vloženo | 31.3.2017 | |
Aktualizováno | 1.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 363x |