PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 650 (veterán) (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Brutus
Vloženo 8.4.2003
Aktualizováno 27.2.2020
Zobrazeno 4 946x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3


Vloženo: 18.10.2023, Uskutečněno: 18.10.2023, Stav tachometru: 84000 km, Zhlédnuto: 115x


Už před dvěma lety jsem se rozhodl, že nechám zrenovovat své výfuky. Měly dostat nový chrom a sliby zhotovitele byly takové, že výfuky budou vypadat jako nové. Dohodli jsme se na ceně 20 tis. Jenže přišla válka mezi UA a Ruskem a zasekly se dodávky surovin a tak se původní termín 6 měsíců prodlužoval a prodlužoval, až jsem si pro výfuky nakonec musel dojet.

Bohužel jsem je převzal zpátky v dost žalostném stavu - orezlé a dost zašlé. No a tak mi zůstala jediná šance, jak je dostat zpět na motorku a to nastříkat je na černo a svody zabalit do titanové termopásky.

Nejdříve jsem musel výfuky připravit. Především pravá koncovka byla za ty roky dost poškozená - podřená, promáčklá atd. Přemýšlel jsem jak povrch vyspravit aniž bych musel něco svařovat a nakonec jsem došel na to, že ten povrch jednoduše zatmelím. Jenže obyčejný tmel by nemusel vydržet teploty a tak jsem vymyslel použít dvousložkovou plastickou hmotu. Jsou to takové dva válečky, stříbrný a modrý. Tím se mi podařilo zatmelit nejhorší prohlubně na pohledové straně.

Pak přišlo rozhodování ohledně barvy. Chtělo to samozřejmě vysoce teplotně odolnou, minimálně na svody. Našel jsem sprej od značky VHT, byl to sprej Flame Proof do 1300°C. Plechovka stála 750 Kč. Povrch po nastříkání byl jak nastříkaný práškovou barvou, matný a zcelený. Nakonec jsem musel pořídit ještě jednu plechovku, ale tu jsem sehnal jen za 600 Kč.

Problém byl s vypálením barvy. Neměl jsem ji kde vypálit, kvůli velikosti výfuků, takže jsem je musel zpět nainstalovat na motorku a dle prodejce vypálit přímo na stroji - 10 minut na volnoběh a 20 minut nechat vychladnout, 20 minut na volnoběh a zase nechat 20 minut vychladnout a pak 30 minut projet v provozu. U svodů se to podařilo, ale koncovky nedosahují takových teplot a tak teď řeším, co s tím, protože teď nemám barvu vytvrzenou na koncovkách. Přemýšlel jsem, že bych barvu ještě přestříkal klasickou barvou, která má teplotní odolnost do 110°C a tak by měla v pohodě vydržet. Ještě budu dělat ty omotávky tou titanovou páskou.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jak jsem opravil mašinu

    Na začátku sezóny jsem zase po zimě osedlal svou Kawu a jako vždy trvalo hrozně dlouho než jsem ji nastartoval. Měl jsem s tím vždycky problémy. Navíc když jsem se jel poprvé projet, průběh výkonové křivky byl hrozně špa

    Typ: Oprava
    Vloženo: 10.08.2009
    Uskutečněno: 11.04.2009
    Tachometr: 55000km
    Komentářů: 1x


TOPlist