Začalo to výměnou gumových tlumících vložek v unašeči rozety , které už byly vytlačené a měly trochu vůli a spolu s tím jsem se rozhodl i pro výměnu celé řetězové sady , která sice ještě, jak jsem při pozdějším změření délky 15 článků řetězu v pohodě splňovala limit 240,5 mm, ale nějaké opotřebení už měla a počet najetých kilometrů dával tušit, že její výměna se stejně brzy přiblíží, hlavně jsem měl čas a chuť to vzít z gruntu .
Pro lidi, kteří už mají tento úkon za sebou několikrát by další četba byla nuda a klidně to můžou zavřít, ale možná poslouží těm, kteří se na to chystají poprvé jako já, kromě přiložených obrázků mám pár tipů:
- pro povolení přední rozety je ideální, když vám pomocník zašlápne zadní brzdu
- obecně povolovat i utahovat všechny hlavní matice včetně výše zmíněné (jsou to matice osy zadního kola a matice na zadní rozetě) je nejlepší před zvednutím zadního kola, dokud je moto stabilní na bočním stojanu
- vyplatí se mít dobrou nýtovačku , protože síly, které se tam použijí, jsou opravdu velké, neznamená to nutnost kupovat 3 měsíce před vlastní akcí permanentku do fitka , ale kvalitní nýtovačka (pro D.I.D. řetěz je to KM500R) vám zajistí, že to sedne dobře a ty síly tam pošlete kolmo, takže šance to posrat se minimalizuje, naštěstí dobří prodejci nýtovačku zdarma půjčí k objednávce a je jen potřeba to poslat poštou zpět, běžnému uživateli se její koupě ale nevyplatí, protože cena je dost vysoká, rozhodně platí, že řetězové čepy jsou z hodně tvrdého materiálu a dělat to nýtovačkou z čínské ocele by bylo jasné harakiri
- postupoval jsem raději na několikrát a pořád to přeměřoval, kontroloval a porovnával , a sice při spojení řetězu podle šířky okolních článků a při vlastním nýtování těch čepů jednak opticky, jak se hlavička čepu rozlisovávala, dále jsem měl pomůcku, že se má hlavička rozšířit min o 0,4 mm, a výsledek má být mezi 5,55 a 5,65 mm a asi nejlepší ukazatel je přiložení toho nýtovacího trnu, který musí být ve finále zároveň s povrchem bočního plátu řetězu
Ve výsledku výměna gumových unašečů neskutečně zjemnila záběr spojky, takže spokojenost . Současně výměna řetězovky, byť byla spíše preventivní, znamená dalších minimálně 20 tis. km bez nutnosti to řešit, pokud budu pravidelně čistit a mazat Současně jsem se naučil další servisní úkon, který následně uplatním na mém V-Stromu 650, který je teď mojí hlavní motorkou
-
Původní gumy
-
Nová sada
-
Nová zadní rozeta
-
Přední rozeta bez matice
-
Přední rozeta s maticí
-
Řetěz před spojením
-
Pevná spojka
-
-
Měření šířky článku
-
Spojené články
-
Přiložení nýtovací hlavičky pro kontrolu
-
Pravý čep snýtován, levý ještě čeká
-
Jsi šikula a pěkně napsaný článek. Moje motorka je ještě v záruce a už mám nalítáno na výměnu. Takže je v servisu a čekám a čekám. Po záruce si to vyměním také sám.