PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1900 Raider (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pepa004
Vloženo 28.2.2019
Aktualizováno 9.3.2019
Zobrazeno 2 008x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 25.04.2023, Uskutečněno: 20.04.2023, Stav tachometru: 40909 km, Zhlédnuto: 28x


K pravidelné jarní údržbě sestávající z výměny motorového oleje a vzduchového filtru mi letos přibyla potřeba vyměnit palivové čerpadlo. Chvíli jsem se rozmýšlel, jestli už to není velká "operace" pro moji garáž a dvě levé ruce, ale vzhledem k nedostatku mechaniků v okolí mi nic jiného ani nezbylo.
Air filtr jsem měl již nacvičený, zvládne se to i bez úplné demontáže nádrže , kaplička dolů rozebrat kabely a kryt a hotovo . Vyměnit filtr je pak otázka pěti minut, doplnil jsem ho těsnícím O ringem, který mi chyběl. Taková zajímavost, originál od Yamahy stojí 120,- Kč .. úplně stejný od f. Mateza 3.70 ,-Kč A prodají vám klidně i jeden , ještě v zavíracím pytlíku, který má asi větší hodnotu
S čerpadlem to už bylo horší, odpojit nádrž, sundat všechny hadice z čerpadla , odpojit kabeláž, to by ještě šlo, i když nechápu proč jsou všude bezpečností Torx šrouby, ok budiž . Ovšem na co soudruzi z Yamahy mysleli, když vtěsnali palivovou nádrž mezi trubky rámu to netuším. Po uvolnění několika okolních sestav se mi podařilo natočit celou nádrž tak aby šlo vyndat sestavu čerpadla ven. V tu chvíli jsem se cítil jako ing. Rubik při svém prvním vítězství nad svojí obávanou kostkou Samotné čerpadlo je jen v klipech a to už nebylo tak složité. Při zpětné reverzní montáži už nehrozilo žádné nebezpečí .
Přišel čas na náplně, ta menší v převodovce se jevila jako složitější vzhledem k přístupu napouštěcího a výpustného šroubu. Pro ideální podmínky by se muselo demontovat celé výfukové potrubí , což se mi rozhodně nechtělo. Takže částečná demontáž ve střední části, úprava imbus klíče a jednoho Torx ( zvláštní jak si Japonští konstruktéři oblíbily tento druh spojovacího materiálu, je všude , jedna maxi stříkačka, původem.. kdo ví . Olej BelRay - w80 objem 0.5 l a hotovo. U motoru to měla být hračka, tři vypouštěcí místa, opět na luxusně přístupných lokacích a klasický filtr Hiflo 303. Krom menší havárie při samotném vypouštění, kdy jsem dal prakticky polovinu náplně na podlahu to ušlo. Nová náplň Yamalube , Semi 10w 40 osvědčila se tak proč to měnit.
Na úplný konec jsem trochu pošteloval hnací řemen, upravil napnutí a namázl hrany, někdy se stane že trochu zapíská při záběru. Mazivo Barrierta L55/2 je na to nejlepší .
Teď už jen po sobě uklidit a hurá na silnici.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kawalumpik (11) napsal 25.04.2023 v 19:05

Jsi dobrodruh, podle popisu. A ta pirátská truhla je nejlepší. Uvažuji o podobné. Tak jen dobré cestování.

1 reakce

Pepa004
Pepa004 25.04.2023 v 19:41

Dík , vejde se do ní všechno co zrovna potřebuju



Nejnovější záznamy v deníku
  • Vítání jara - Bruntál 2024

    Každoroční Vítání jara v Bruntálu je akce, už po 15cté, kterou si nemůže nechat ujít žádný motorkář. Pokud někdo zavítal do tohoto kraje na Náměstí míru, bude se sem vracet pravidelně každý rok a „ zubatá žába „ mu prost

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 13.05.2024
    Uskutečněno: 11.05.2024
    Tachometr: 48961km
  • Žehnání motocyklů na Pstruží

    Je tu první květen, svátek práce :-D , je třeba to oslavit a jak jinak než prací, v našem případě jízdou a účastí na tradičním setkání motocyklů na Pstruží. Třináctý ročník, pořádaný Beskydským veterán klubem přilákal

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 08.05.2024
    Uskutečněno: 01.05.2024
    Tachometr: 48295km
    Komentářů: 1x
  • Orebikers - zahájení sezóny 2024

    Tak tu máme léto, nezvykle už na jaře :-D Což se akorát hodí pro pořádání tradičního otevírání sezóny s Orebikers v Třebechovicích pod Orebem. Dokonalé zázemí v motohausu přivítalo hodně přes sto strojů. Posezení, kl

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 07.04.2024
    Uskutečněno: 06.04.2024
    Tachometr: 47647km


TOPlist