PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 21.4.2021
Aktualizováno 6.8.2021
Zobrazeno 6 789x
HODNOCENÍ PROFILU OD 56 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 17.04.2022, Uskutečněno: 17.04.2022, Stav tachometru: 6289 km, Zhlédnuto: 7x


Tak zase po roce jsem vyrazil otestovat motorky BMW. Tentokrát se roadshow konalo přímo u dealera CarTec Praha. Ráno vstávám a pouhé čtyři stupně. Naštěstí hlásí přes den polojasno až jasno, takže se snad teplota zvedne. Vyrážím po deváté ze Štětí a vlastně jedná se o naše první letošní svezení. Vyhýbám se díře ve vozovce a zcela nové pneumatiky pěkně zaplují. No opatrně, snad se ty debile hned po pár metrech nerozmázneš. Dorážím do CarTecu, už je obstojných jedenáct stupňů, jdu se registrovat a stroje už čekají. Mám dvě jízdy, obě na naháčích. První na řadě je F 900 R, sice jsem ho jel už loni, ale velmi zaujalo.



Usedám za řídítka, ergonomie známá, posed příjemný, o něco více pokrčené nohy. Vyrážíme a hned si všímám silného spodku motoru, minimum vibrací a intuitivního řízení. Brzdo s dostatečnou silou, ale ne kousavé. Rychlořazení funguje nahoru a dolů výborně, samo chce to trochu otáčky. Na dálnici holku otevírám, a jede fakt dobře. Do zatáček jde velmi lehce a je v oblouku stabilní. Ani nemám pocit potřeby jiného naladění podvozku, není to ani tvrdé a ani výrazně měkké, vlastně jsem si ani nevšiml, že by mohlo být něco lépe. Po dojezdu si povídám s Honzou Švejnohou, prodejcem a oba se shodujeme na výroku velmi dobrého univerzála na pouliční boje a za město. Motorka na vyblbnutí i pro rohlíky. Znovu se utvrzuji, že mi takový stroj vyhovuje, že je to prostě taková prima hračka.
Druhá jízda je tu a já usedám za řídítka S 1000 R.



Prostě nahaté RR, ale jen 165 koní a velmi nízká váha 199 kg v plné polní. Geometrie je již trochu agresivnější jak u F 900R, více zalomené nohy a celý předek je tak nějak níže. Jsem více předkloněný a níže na řídítkách. Startuji, motor ševelí, rozjíždíme se a zdá se vše normální. Až teda na řízení, ta motorka se hned velmi lehce vede. Jedeme dále a já poznávám její kvality. Do středního pole otáček motor jede normálně, pak už z toho je slušný dynamit. Váha je zde více na rukách, po jízdě to cítím. Rychlořazení – tak asi to nej co jsem měl možnost vyzkoušet, prostě jen pin pin pin padá to tam samo a je jedno jestli nahoru nebo dolů. Měl jsem sice o něco silnější bajk, ale také o 80 kg těžší. A je to sakra znát, jak se to dere dopředu. Paráda. Zkouším mapu Dynamic a Road, je mezi nimi rozdíl především v tvrdosti pružení a odezvě motoru na plynu, a to výrazně. Dynamic je místy trochu uskákaný, ale nevytřese duši. V podstatě, kdybych nezkusil Road, zdálo by se mě to i normální. Co mě však zcela dostalo, je jízdní projev, to jak ta motorka poslouchá, jak padá do zatáček a jak je v oblouku stabilní. Bože to je návykové. Zatím jsem nic lepšího neřídil. Jízda končí a já vracím motorku. Honza vidí ty vykulený oči a říká, jede to pěkně viď? Jo zatraceně pěkně. Na první letošní den v jedné stopě a hned takový nával adrenalinu. Boží.
Vyrážím dom. Najednou se mi moje GS zdá jako strašně velký, kouřící autobus. Naštěstí to za Prahou trochu opadá a na Dubskejch zatáčkách už zase ukazuje, že to není vůbec pomalý stroj, ale v celku slušný atlet na štaflích. Prostě zas jednou super den.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
elvis78 (140) napsal 20.04.2022 v 12:08

ta osmnáctka je po dlouhé době opravdu designově povedený kus motocyklu
A toho naháče tuším že brzy budeš pořizovat ))))

1 reakce

DejvGSR
DejvGSR 20.04.2022 v 12:24

Máš pravdu ta osmnáctka je fakt nádherná. Ale zatím mě vůbec neláká. Jinak určo toho naháče bych bral. Ale zůstanu u svého všeuměla, však už jsem starší pán.


Milanek13 (48) napsal 17.04.2022 v 21:15

S 1000 R by se mi asi taky moc líbilo


Nejnovější záznamy v deníku
  • BMW Heritage TOUR 2024

    Neodmítl jsem nabídky a přihlásil jsem se na heritage tour 2024 v CarTeku Praha 24.5. 2024. Na zkoušky byli připravení stroje BMW R18, R12 a R12 Nine T. Zaregistroval jsem se u dealera na motocykl R12 Nine T. Krásný kous

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 25.05.2024
    Uskutečněno: 24.05.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 1x
  • Baterie

    Tak ten problém se startováním a vybitou baterií nebyl náhoda. Baterie prostě odešla, po nabití byla schopna startovat dva tři dny a pak konec. Koupena nová MOTOBATT MBTX12U.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 11.05.2024
    Uskutečněno: 11.05.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 2x
  • Šperky

    Udělal jsem Géesu trochu radost a koupil jsem mu nějaký šperk řady options 719 - krásné frézované díly. Stupačky, řadičku a brzdovou páku. Nádhera. Ještě pak kryty chladičů. :-DD

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.04.2024
    Uskutečněno: 27.04.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 1x


TOPlist