Honda XL 600V Transalp (1992)

Vlastník Hockdon
Vloženo 6.8.2019
Aktualizováno 28.12.2022
Zobrazeno 874x

Vloženo: 14.11.2020, Uskutečněno: 14.11.2020, Stav tachometru: 62000 km, Zhlédnuto: 30x

Letos jsem se pustil do trochu náročnější úpravy.
Dost mi vadil posez a jízdní komfort. Ačkoli jsem dal vyšší řídítka,nebylo to ono.
Taky jsem měl představu o měkčím předku.Každá nerovnost se přenášela poměrně nepříjemně do rukou a ramen. Kamarád mě popíchnul,ať si teda vyměním přední tlumiče. A brouk byl v hlavě. Dva měsíce na internetu,dotazů všude možně,poslouchání,jestli nevymýšlím kraviny... Pak jsem se rozhodl. Zkusím to.Maximálně tam vrátím původní vidle.
Sehnal jsem na inzerát kompletní předek z KTM LC640. Tlumiče jsou o 9cm delší a prý mají nesrovnatelný tlumící účinek.
Vysoustružit trn řízení z leteckého hliníku a usazení do krku řízení se ukázal být nejmenší problem. Ten nastal,když jsem se rozhodl dát čtyřpístkový brzdový třmen z KTM na původní přední kotouč na originál kole.Tím bych vyřešil i náhon tachometru... Musel jsem vyrobit redukci brzdového třmenu. Dvanáct hodin na kamarádově fréze,jeden kus letěl do šrotu,ale nakonec vykoupení v podobě dokonale sedícího třmenu KTM na originál kole.
Teď ještě vyřešit uchycení předního blatníku.Jelikož jsou tlumiče KTM "obrácené" a chtěl jsem blatník nechat na kole,opět jsem čelil kritice,že vymýšlím hovadiny. Pro inspiraci jsem navštívil i Motosalon v Brně,který se konal za pět minut dvanáct před uzavřením všech hromadných akcí... S mým velice trpělivým a šikovným zeťákem,který vlastní kovodělnou firmičku se nám nakonec podařila vyřešit i tato výzva. Díky Kubo!!! Prodloužit hlavní stojan o 3cm a boční o 5cm byla už hračka. Komaxit,náhon tachometru z Hondy CX500 (93cm) a zkušební jízda...
Výsledek je NAD OČEKÁVÁNÍ !!!
Chování motorky je naprosto jinde. Jízdní vlastnosti a komfort je nesrovnatelný.
Nevím čím to je,ale ovládání je úžasné. Do zatáček si lehá sama a s lehkostí horského kola mění směr. Můžu jen doporučit.