Vzhledem k tomu, že jsem měl minulý měsíc zase narozeniny, udělala mi žena radost a místo trapnýho tříminutového sexu jsem si vyžebral novou 5 Gang Getriebe od ZT- Tuning. Měl jsem totiž už pár měsíců podezření, že stará převodovka je na odchodu do ozubeného nebe, rozborka nakonec ukázala, že se teprve chystala. Klasika, 44z kolo začínalo vydírat hřídel. Každopádně, čekal jsem to horší, tohle by ještě najezdilo pěkných pár tisíc.
Dodání vcelku rychlé, 3 pracovní dny. Vzhledem k určení (60ccm) jsem usoudil, že zesílená verze za 220 éček nebude zapotřebí a vzal jsem základní verzi za 160, sadu gufer a kvalitní těsnění, ne ty naše slaboučký papírový hnusy.
Z kredence jsem vyhrabal ložiska z jiného nedodělaného projektu a šlo se na věc.
Rozborka byla celkem rychlá, čištění karterů od nánosů hnusu už pomalejší. Nakonec jsem je musel zlehka zabrousit, stoletej bordel jinak než mechanicky prostě dolů nešel.
Ložiska kliky šly téměř samy, ona klika z mrazáku a ložiska pod horkovzuškou jsou dobrá kombinace. Převodovku jsem podcenil, nebo měla o fous větší průměr, ale první ložisko jsem musel dolisovat, naštěstí tam bylo místo. Druhé po prvotním pokusu a jeho seknutí hned z kraje hřídele sundat stahovákem a znovu pořádně nahřát, pak už tam spadlo samo. Jen si teda myslím, že mělo drobátko víc, než 100°C z příručky.
Po složení karterů jde klika krásně zlehka protočit, převodovka je trochu tužší, ale co čekat od nového kusu. Chvíli jsem zápasil s řadicím automatem, než mi došlo, že na něm mám plechový výlisek otočený o 180°, pak už dobrý. Při testování převodovky mě málem omyli po zjištění, že nejde zařadit jednička. Hřídel řazení prostě odmítala vylézt do krajní polohy a já blbec to venku nezkusil, abych si ji náhodou nevytrhl. Na hulváta jsem ji po pár marných pokusech pomohl druhou rukou, pak se umoudřila a začalo to fungovat jak má. Lehké doladění řazení mě dostalo jen 0,4mm od doporučeného rozměru v příručce. Mimochodem, soudruzi se s tím moc neserou,axiální vůle ve stromečku je cca 0,4-0,45mm (tolerance 0,1 +0,4mm), taky ji mohli udělat menší, pitomci.
Původně jsem doufal, že ten werk dneska stihnu, ale nějak se s tím drbu, holt dokončení zítra.
Moc se mi ale líbily vytažený origo ložiska z převodovky. Jsou naprosto netknutý. Paráda.
-
-
-
globalismus v praxi
-
z 50% umyto
-
-
simson v krabici...
-
docela to lícuje
-
-
-
-
fajnové dojče těsnění
-
-
-
ložiska z r.1990