Ahoj a zdravím všechny.
Když jsem předělával zadní kyvku na bronzová futra, našel jsem prasklinu na místě kde se už ukázala více lidem a to na spodní trubce ránu, na které je navařen držák motoru. Při jízdě se mě to neprojevovalo, ale klidu to samozřejmě nedodá a tak jsem se to rozhodl opravit.
První fáze bylo sváření - prasklina se vybrousila, zavařila a za chvilku bylo hotovo. Jen jsem si nějak neuměl odůvodnit proč to praská v tomto místě a více lidem. Jedna věc jsou vibrace motoru, jestli to tu nějak rezonuje až to praskne...? a nebo varianta dvě, špatný technologický způsob sváření a vlivem pnutí a dalších vlivů to pak praskne. Abych byl klidný, tak jsem se rozhodl pro zpevnění. Udělal jsem nerezový čep, který se vsunul do trubky a na jeho koncích se stáhl samojistícími matkami. jako druhou variantu mám nerezovou trubku s vnitřním závitem a že použiji šrouby, ale to mám zatím jako zálohu. Stažením této trubky by se to mělo zpevnit, nemělo by to praskat a snad i vlivem váhy by se mohla posunout rezonance do jiných frekvencí, ale kdo ví. No a třeba dojde i ke zpevnění rámu.
Takže po těchto úpravách a opravách jsem vyrazil na Vysočinu, na mě oblíbené silnice a dokonce obsazen spolujezdcem jsem testoval chování motorky. Tomu ještě předcházelo odladění karburátoru, kde jsem snížil bohatost směsi a také jsem ještě snížil hladinu v karburátoru. Všiml jsem si že to pořád teče a koukal jsem že když stojím tak v pohodě, zabrzdím, motorka jde na předek a benzín teče z přepadu.
Dle výpočtů je spotřeba pořád o něco vyšší, ale už se to dá - v jednom jsem byl něco kolem 5.7 litrů, ve dvou kolem 6.4 a to všechno jízda po vysočině, takže hodně řazení a tahání za plyn na nižší kvalty.
Jak se motorka chová? I v obsazení ve dvou se v zatáčkách chová jistě, zmizelo klasické plavání pří propérování v náklonu, dobře se vodí a tak je možno si jízdu opravdu skvěle užívat. Motor se zdál že mu je jedno, jestli veze jednoho, nebo dva, šel ve svých možnostech pěkně za plynem a tahal do kopců moc pěkně. Takže za mě jsem více než dost mile překvapen a spokojen.
Jen nevím, do čeho se pustím nyní. :)
Také jsem si pořídil hodiny - teploměr Oxford, digital. No, jak bych to řekl... za 100-200,- dobrý, za 500,- děs. Malé, zapuštěné knoflíky se sice tváří velké, ale jsou měkké, nestlačí mikrospínač, takže ovládání v rukavicích skoro nemožné. Kvalita krycího plastu špatná, za chvíli to bude poškrábané. malé číslice, zvláště v datumovce. Přilepí se suchý zip, na spodek hodin a už se nedostanete k baterii. Hmmm. Už to tam mám, tak to nechám, ale je to čína první kategorie, za tu 100 by to nebolelo a bylo by to odpovídající.
Takže teď už jen vzhůru do sedel a opatrně na cestách.
Jawa žije!
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 25.7.2017 | |
Aktualizováno | 18.8.2019 | |
Zobrazeno | 1 330x |
Čoveče, to mi připadá, že ti to žere nějak moc. Já se pohybuju sólo mezi 4,5 - 5,5. A to mi ještě přijde, že ve vyšších otáčkách má nižší spotřebu než když to jen tak bublám kolem 2-2,5 tisíce, protože ve vyšších to má vyšší účinnost. Karbec mám origo Jikov. Ty čínský napodobeniny prý dokážou srazit spotřebu ještě skoro o litr, ale záleží na tom, jak se konkrétní kus povedl. Na některej to prý nejde ani nastartovat.
Ahoj a díky všem.
StB: díky za inspiraci, alarm mě zatím nenapadlo řešit, spíše se spoléhám na mechanické zabezpečení a nebo se pustím cestou GPS. Vyhřívané rukojeti jsem už také zvažoval, díky krytům mě to tak moc netlačí, ale asi to bude opravdu první věc, do které bych se mohl v budoucnu pustit. Sytič ovládaný lankem mám doma, dal jsem tam páčkový ať je to podobné originálu, ale u Jikovu se chová jinak - tady je dobré ho po startu trochu stáhnout a to páčkou jde špatně, takže možná to na to lanko předělám. Jen musím vymyslet nějakou pěknou páčku, favorita doma odstrojovat nechci... :)
Hmm, ta prasklina je zajímavá, rád bych znal pravdivé vysvětlení.
Tak ať Ti to jezdí a dělá jen radost a to i vám všem.
Ahoj, taky jsem měl tenhle stroj a stejnou závadu na držákách. Jestli nevíš v čem se vrtat dál, tak bych tě mohl inspirovat. Měl jsem tam navíc alarm (vlastní výroba se rtuťovým náklonovým spínačem ), vyhřívaná řídítka (taky samo domo) a co si pamatuju, tak páčkou z přehazovačky umístěnou na řídítkách jsem ovládal sytič. Víc už nevím, nemám ji už 17.let.