PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 18.8.2019
Zobrazeno 1 330x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 16.04.2020, Uskutečněno: 16.04.2020, Zhlédnuto: 28x


Ahoj všem a zdravím a vítám Vás do sice těžších časů, ale věřím že i tak je prožíváte v klidu a radosti a to nejen se svými stroji.
Venku je počasí na střídačku docela příjemné a tak se dají polykat kilometry a užívat si hezké krajiny za zvuku a vibrací dvoutaktního týneckého srdce černé třistapadesátky. Hadovité okresky krásné Vysočiny se i přes občasný štěrk krásně projíždějí, Jawka se do zatáček vrhá statečně a neohroženě a hlavně pěkně sebejistě. Čím to může být? :)
Jak jsem již psal v minulém příspěvku, chystal jsem se na úpravu, která spočívala v úpravě uložení kyvné vidlice. Původní Jawácké řešení pomocí metalplastových vložek je sice také funkční, ale co se týče životnosti, tuhosti, není to žádná hitparáda.
Toto uložení bylo nahrazeno bronzovým futrem a ložiskovým torringtonem. V rámci této úpravy jsem provedl celkovou údržbu kyvky, vyměnil jsem rovnou mazací hlavu, ke které se nedá dostat za hlavu s úhlem 90° , zkontroloval jsem tlumiče, ložiska v kolech.. atd.
Montáž probíhala snadno, samozřejmě všechny ostatní díly byly nové - misky a těsnění kyvky.
Prvotní jízda neukázala nějak zásadní rozdíly, ale když jsem začal jezdit po rozbitých cestách na Vysočině, musím říct, že celková stabilita motorky je naprosto výborná a to i s původní trubkovou kyvkou. Naložen ve dvou by se určitě ukázaly její limity, ale takhle to bylo moc fajn. Takže za mě tuto úpravu rozhodně doporučuji a za občasného namazání musí být životnost takřka nekonečná.
.
Další ladění probíhalo na karburátoru DellOrto. I přes nový jehlový ventil to čas od času protékalo a opravdu netuším proč. Přijedu, kouknu pod karburátor a tam mokro od benzínu - a jehlový ventil je kompletně nový. Tak jediné co mě napadlo, je vysoká hladina (seřízená dle manuálu) a jak motor vibruje, tak to cáká přes přepad ven. Tak jsem se naštval, sundal jsem víko, hladinu snížil o nějaký kousek jel jsem se projet a - pod karburátorem mokro. To bylo asi po 5 kilometrech. Jel jsem dál, najel cca 60km a sucho. Tak nevím, snad nějaké zbytky...
Dojel s DellOrta je torchu rozpačitý, ale spíše pozitivní. Ono odladit ho je docela umění, chtělo by to hodně trysek a to nemám.. ani trysky, ani to umění.
Takže minusy:
- studené starty jsou podstatně horší. Na Jikovu se zapl sytič který charakteristicky syčel a na třetí šlápnutí i dříve to chytlo a běželo na o něco větších otáčkách. Tady se zapne sytič, nic nesyčí (to by mě nechybělo, jen jsem byl zvyklý) a na šesté, sedmé šlápnutí to chytí. Motor za chvilku vyskočí na hodně vysokých otáček a tak je potřeba sytič trochu páčkou stáhnout dolů. Toto se týká jen hodně studeného motoru. Je naopak zajímavé, že se sytič dá za chviličku vypnout a motor hezky běží bez něj. To na Jikovu nešlo, muselo se na sytič chvíli jet než se to ohřálo. Takže bohatší směs na volnoběh? Nebo jiným systémem fungování?
- další minus a je překvapivě o něco větší spotřeba. Z nějakých 5,5 litru to vylezlo na 6,3 litru. Faktem je, že něco asi vyteklo, teprve to ladím, a hlavně za to více tahám. Takže se ukáže teprve časem.
.
No a pozitiva:
- podstatně lepší chod motoru a reakce na plyn. Motor jde plynule, není problém ho točit k 6000 otáčkám a pořád pěkně bere. S Jikovem šel přes 4500 podstatně vlažněji a s tupou reakcí. Jízda s minimem plynu je plynulejší, ale také si zacuká, chce to držet více než 2500 ot.
- dobré starty za tepla i na vlažném motoru.
.
Takže suma je zatím taková, že jsem spokojen, teď jsem karbec jinak seřídil, tak až něco najedu, uvidím jak na tom bude.
.
Při montáži kyvky jsem také objevil prasklinu na trubce spodního držáku motoru. To jsem se docela lekl. Proč praskla a proč tam praská i ostatním jak jsem vyčetl, to teda nevím. Jestli vibracemi,... netušim. Já bych to nepoznal, zvětšené vibrace jsem necítil, ale klidu mě to nepřidalo. Takže trubka se v prasklině zavařila a z preventivních důvodů do ni udělám ještě něco na způsob zadní kyvky - vložím tam druhou trubku, čep, se závity a normálně ji k sobě stáhnu. Pak prasknout už nemůže a já budu klidnější. To bych měl dělat teď, fotky dodám později.
.
No a to je vše. Teď už jen mnoho šťastných a dlouhých kilometrů v sedle tohoto báječného stroje.
Jawě zdar!

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • zadní tlumiče

    Letošní rok je hodně o jízdě nejen na pohodlné a úsporné RVM, ale i na týnecké klasice a to dvoutaktní J350. Ta jezdí spolehlivě, ještě nechávám cinkající písty ve válcích, na podzim dám nové válce s písty a za nižších

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 25.08.2023
    Uskutečněno: 25.08.2023
    Komentářů: 2x
  • Generálka No.2

    Ahoj a když je už na silnicích sníh a sůl, je aspoň čas na psaní, ke kterému se jinak nemůžu dostat. Tak moc jsem se radoval z generály motoru skvělé 350, že to bylo nejspíše tak silné, že to motor prostě nevydržel. :-

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.12.2022
    Uskutečněno: 16.12.2022
    Komentářů: 3x
  • Zajíždění, úpravy

    Ahoj a hodně hezkých chvil, do nelehkých dnů. V téhle době je snad více než jindy potřeba držet si pozitivní myšlenky, mít radost z maličkostí a užívat si každého dne a chvil co to jde. Počasí se pomalu umoudřuje, já j

    Typ: Údržba
    Vloženo: 13.03.2022
    Uskutečněno: 13.03.2022
    Komentářů: 6x


TOPlist