PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Masterxx
Vloženo 25.11.2019
Aktualizováno 25.11.2019
Zobrazeno 1 716x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Výměna oleje v předních tlumičích

Vloženo: 27.03.2020, Uskutečněno: 03.02.2020, Zhlédnuto: 112x


Dobrý den, chci se podělit o zimní údržbu své Kawy. Měnil jsem u ní olej v tlumičích a jsem rád, že komunita je tu ochotná a pomohla mi v situaci, kdy jsem netušil jak tlumič rozdělat. No abych začal po pořádku motorku jsem hodil na hlavní stojan. Nastává situace, kdy můžete pokud máte zadní držák kufru ho využít jako páku a dát na něj nějaké závaží třeba (pytel cementu) pokud však držák nemáte můj případ teď, tak můžete motorku buď vyvěsit a nebo použít hever co se dává pod auto a vložit ho pod olejovou vanu společně s dřívkem aby se vana nepoškodila a nebo pod svody dát dřívko a heverem motorku dát na zadní kolo. Poté co jsem měl motorku pěkně na zadním kole nastala demontáž brzdového třmene, který drží na dvou šroubech a je dobrého ho (škrtpáskou) neboli stahovačkou někde přichytit za rám (opatrně na brzdové destičky a hlavně na pístek na který nesmíte tlačit aby vám nepřetekla kapalina no a ať vám nevypadnou plíšky kolem destiček) následně i demontáž předního kola, blatníku. Po sundání předního kola i šneku a náhonu tachometru se musí ještě demontovat blatník na šroubech a následně povolit na brejlích šrouby aby tlumič šel vyndat dolů.Tlumiče jsem sundal oba naráz, ale můžete to dělat i po jednom. Pro demontáž víčka tlumiče je nejlepší mít někoho druhého při ruce nejlíp kámoše nebo nějakého člena rodiny(pokud nemáte svěrák a nebo sílu a šikovné ruce). V mým případě to byl hodný tatínek, který mi podržel vrchní část tlumiče a zatlačil vrchní víčko (kulatinkou stačí i větší šroubovák a násadou zatlačit na víčko) a já se snažil vyndat kroužek (něco jako segrovku) v drážce, která držela víčko. Potom musíte opatrně vyndat vše co tam je opatrně a hlavně si pamatovat v jakém pořadí to tam bylo, popřípadě mrknout do moudré knihy (manuál) nebo na originální díly kde je i rozkreslený celý tlumič - (protože napodruhé to rozdělávat nechcete :DDDD).Tlumič po vyndání pružiny a všeho obrátíte a vylijete starý olej a necháte pár minut odkapat bordel. Změřil jsem pružiny,které to už bohužel mají za sebou obě ale chci aby ještě sezonu odjezdily,takže je ještě ponechávám. Jedna pružina byla kratší než druhá a nebyl tam skoro žádný olej což byla hrozná kombinace. Vylil jsem starý olej a nechal odkapat vzhůru nohama. Podle manuálu má být olej 10W, ale já jsem zvolil hustší 15W z důvodu toho že motorka při brždění a nebo dobržďování se dost topila.V manuálu jsem vyčetl prvně hodnotu kolik tam má být minimálně starého oleje a málem jsem si to spletl s hodnotou nového (díky mému angličtina skillu ) , takže pro všechny kdo mají tuto Kawu er5 starší model do r.v 1999, tak hodnota starého oleje je :295 ml cca a nového oleje se má dát 346 ml s tím že tam je psaný +/- 2ml takže do obou jsem dal ještě 1ml poté co tam bylo 346 ml + do toho tlumiče kde byla pružina více unavená jsem dal o 1ml navíc. Složil jsem to už sám i když je fakt že ten tlumič, kde byla unavenější pružina a bylo tam víc oleje, tak to šlo hůř. Chce to hold trpělivost sílu a zase jen trpělivost nasadit o-kroužek... rada- (nasadit brýle protože kroužek má tendenci lítat do očí :DDD) Potom vše dáte nazpět dotáhnete oba tlumiče v brýlích. Výsledek po projetí jenom na zkoušku před domem byl úžasný opravdu to zabralo a motorka se už tolik netopila při brzdění a pak následně v zatáčkách jsem se cítil o dost líp a byl to ve všech případech znatelný rozdíl. Za dalších x km pokud motorka pojede a budu ještě vlastníkem, tak mám v plánu dát nové progresivní pružiny společně s olejem a vidlice přetěsnit. V mým případě tlumič netekl, takže jsem jenom měnil olej, protože předemnou to dlouho nikdo neměnil podle toho oleje co tam byl.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Nová barva svodů

    Dobrý den, opět musím ukázat kousek své práce na té své Kawě no a to trochu ve spodní části. Koupil jsem ji vcelku s dobrým laďákem, který má sice pěkný hluboký zvuk ale nedávno mě značně zklamal a začalo v něm cinkat -

    Typ: Oprava
    Vloženo: 27.03.2020
    Uskutečněno: 11.01.2020


TOPlist