PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 14.10.2017
Aktualizováno 13.8.2020
Zobrazeno 10 282x
HODNOCENÍ PROFILU OD 57 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 07.09.2019, Uskutečněno: 20.06.2019, Stav tachometru: 35565 km, Zhlédnuto: 14x


Cesta je cíl .. III– den 5
Čtvrtek 20.6. 2019. Asi nejnáročnější den z pohledu řízení našeho cestování. Vrcholem dne je přejezd průsmyku - Passo dello Stelvio. Nachází se v nadmořské výšce 2758 m n. m., jedná se o nejvýše položené silniční sedlo ve Východních Alpách a druhé nejvyšší v Alpách; po jen o několik metrů vyšším Col de l'Iseran (2770 m n. m.). Se svými 60 serpentinami, z toho 48 číslovaných patníky, je výzvou pro motoristy. Stirling Moss zde sjel ze silnice během soustředění veteránů v 90. letech 20. století, přičemž video z této nehody vysílala satelitní televize. Průsmyku Stelvio zůstal význam v oblasti sportu. Zprovozněn je od června do září, než přijdou sněhové vánice. Bezpočet cyklistů a motocyklistů se pak potýká s četnými serpentinami, aby si dopřáli kýženého zážitku z výstupu touto alpskou silnicí, která je vyvrcholením každého cyklistického závodu Giro d'Italia. Každoročně je koncem srpna průsmyk na jeden den uzavřen pro motorová vozidla, aby kolem 8000 cyklistů mohlo vyšlapávat toto sedlo.
Po krásné středeční večerní procházce jsme ráno v dobré náladě a plní očekávání dnešních průsmyků. Opouštíme kemp na břehu jezera Garda a na konci dne nás čeká nový domov – kemp Kiefernhain.
První záchytný bod na našem dnešním putování je Passo del Tonale a jeho vojenské muzeum věnované padlím První světové války.

Krátká zastávka, prohlídka muzea a vyrážíme směrem na Passo del Gavia ve výšce 2652 m n.m. Překrásný úsek uzounké silničky „Via Stradale del Passo Gavia“ plné zatáček a nádherných scenérií začíná za obcí Pezzo v oblasti Sant'Apollonia.


Projíždíme temným tunelem pod Lago Nero a vyrážíme do závěrečného stoupání na Gaviu. V té době má již Ruda značné problémy s nefunkční spojkou u své Ducati. V průsmyku Gavia zastavujeme a já odvzdušňuji spojkovou pumpu u Rudovi Ducati.

Naštěstí spojka začíná opět vystavovat, můžeme pokračovat dále.
Následně nás čekají neuvěřitelné pasáže zatáček nahoru na Torri di Fraele. Pokud považujete průchod Stelvio za hvězdu alpských silnic, pak se zatáčky do Torri di Fraele jsou broušené diamanty.

Plni očekávání nastupujeme na silnici směrem k průsmyku Stelvio. Kvalitní silnice, pěkné poloměry zatáček, opět nádherná panoramata, motorky hučí v otáčkách, krev se vaří v žilách a začínáme lapat po dechu. Výškové převýšení je značné, a vše nad 2000 m n. m. už lidský organismus prostě cítí. Těžko se dýchá nejen nám, ale i našim ořům. Před Stelviem odbočíme na švýcarskou stranu a po neuvěřitelném úseku kvalitního asfaltu a nádherných zatáček dorážíme do obce Santa Maria ve Švýcarsku.

Trochu se nám opozdil Ruda na své Yamaze. Motorky smrdí, brzdové kotouče tmavě modré, dostaly pořádně zabrat. Jindra hlásí nefunkční zadní brzdu – vaří se mu kapalina. Otáčíme stroje a vyrážíme zpět ke Stelviu. Cestou nabíráme odpadlého Rudu. Temně olověná obloha nad Stelviem ohlašuje prudkou změnu počasí. Do vlastního Passa Stelvio dorážíme ještě za sucha a jen zaparkujeme, zpustí se prudký liják, který nás doprovází nakonec až do údolí k místu kempování a tak trochu nám okrade o zážitek z úchvatného sjezdu ze Stelvia. Nahoře na Stelviu se soukáme do nepromoků, jde to docela ztuha, přeci jen jsme v nadmořské výšce 2758 m n.m. a je to sakra znát. Kluci si dávají pověstnou Stelvioskou klobásu ze zvěřiny.
Poměrně promočení a unavení dorážíme do cíle dnešní cesty - kempu Kiefernhain. Místa plno, naštěstí tráva suchá a po dešti ani památky. Rychle stavíme stany a sušíme nutné oblečení. Sociálky opět luxusní. Navštěvujeme místní kempovou restauraci. Mladá holčina nás zachraňuje pivkem a objednává pro nás z blízké Pizzerie lahodné jídlo. Cca do 30 minut doráží pizzy a mi hltáme velká sousta.

Krásné ukončení tohoto vzrušujícího a náročného dne plného slunce, výhledů, panoramat, deště a nekonečného počtu zatáček. Najeto 284 km, VFR stále drží spotřebu 6,2 l/100 km.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
CaptainBoycot (0) napsal 21.09.2019 v 20:00

Paráda. Co na to říct???

JirkaCL (10) napsal 07.09.2019 v 12:27

hned bych jel zpátky


Nejnovější záznamy v deníku
  • Prodej

    Dnes jsem prodal své vymazlené VFR, cena byla taková, že jsem to prostě musel udělat.No život jde dál. Tak ať novému majiteli dlouho a dobře slouží, musím přiznat, že to byla opravdu dobrá motorka a bohužel se už takové

    Typ: Prodej
    Vloženo: 13.08.2020
    Uskutečněno: 13.08.2020
    Tachometr: 38000km
    Komentářů: 4x
  • Triumph Tiger 1200 Alpine Edition

    Vyzkoušel jsem BMW R 1250 GS, novou Hondu 1100 Afriku a teď konečně přišla řada na Tigera 1200 v edici Alpine. Dojel jsem do DK moto Praha na svém VFR a v deset hodin jsem přebíral Tigera. Krátká instruktáž a hurá na výl

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 07.08.2020
    Uskutečněno: 07.08.2020
    Tachometr: 37856km
    Komentářů: 6x
  • Podvečerní Chřibská

    Tento týden jsem měl dovolenou. V devět ráno jsem vyrazil na kolo a přijel dom po druhé odpolední, na tachometru přesně 100 km a 762 nastoupaných metrů při průměrné rychlosti 23 km/hod. No co budu povídat, utahaný jak ko

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.07.2020
    Uskutečněno: 22.07.2020
    Tachometr: 37732km
    Komentářů: 1x


TOPlist