Snad poprvé v životě jsem vyjel v těchto vedrech! FREERIDE stíhá naprosto v pohodě chladit a to sem skejsnul v kopci 20 min. kdy jsem poskakoval po metříku pomalu nahoru. Takže to má KTM krásně vychytané
Celou dobu jsem jezdil převod 12/46 na doporučení. Kdybych já vůl nedal na rady a vyzkoušel na svá kila 13/46, který mám teď a odjel jsem dvě jízdy, tak si chrochtám blahem. Vypadá to, že 2jka bude o trošičku pomalejší než na EXC! S tím výkonem je to pochopitelné! Tím jsem i odlehčil vodítkům na kyvce, že se tak brzy nevyšoupou. Motorka dostala život. je to takové více živější po líznutí spojky si poskočim jakoby dále z místa. 12/46 byl moc krátký převod! Hned to bylo vytočené po přidání plynu. 13/46 z toho udělalo zase normální motorku, která snad poletí už i do výjezdů na 2jku podobně jako EXC. Ještě nemám otestováno.
Problém je ten, jak je FREEčko maličké a sedí mi tím, že si ho kontroluji a přehazuji a prostě mě to baví, tak nevyhledávám výjezdy FULL GAS a podobného ražení, kde stačí výkon, držet to a člověk to vyjede. Vyhledávám třeba tohle Nemyslel jsem si, že to půjde vyjet, ale nakonec! v těch šutrech a klackách a ještě to bylo mokré jsem se teda divil co dokáže FREEčko udělat z místa s tím novým převodem! Krásně to katapultuje člověka z místa nahoru/dopředu a je zase o kousíček výše a může se tam chytnout a jet dále. Mimochodem zadní EF-07 zelená má kolem 20 MTH, hrana nevím ani co je a přesto to v tomhle, tak krásně jelo Mít novou, tak tam jsem jen 15 min.
Ještě k porovnání. FREEčko si postavim z vyplým motorem na zadní, rukama v garáži, EXC ani náhodou. Ve videu sedím v sedle (spíše stojím nad sedlem) a otáčím si FREEčko na zadním kole. EXC nikdy v životě, protože je veliké a těžké, pravděpodobně při tomhle pokusu bych ho poslal nedobrovolně z kopce dolů! Za mě je alfa a omega mít motorku dle svých proporcí a hlavně z ní dosáhnout pořádně na zem, protože při hard enduru je to zásadní nebo ne?
Moje průměrná rychlost činila krásných 4 km/h po tomhle kopečku Celkově s přejezdem přes kopečky celých 12 km/h. To jen dokazuje to, že FREEčko si chce hrát! Nechce abych ho tahal pod krkem do rovných kopců! Vlastně mě to ani nebere, tak jako s EXC! Ale odzkouším nový převod na všem, takže brzy na takových výjezdech!
Brzdy jsou méně učinnější než na EXC a to markantně! Na moji váhu to stačí. Nestalo by se mi, že by to jakoby semnou něco neubrzdilo. Občas musím vyvinout větší tlak než na EXC, ale vždy mi to všude stačilo, ale jsou fakt slabé
O tlumičích se nemůžu bavit při mé jízdě a průměru kolem 10 km/h To fungují všechny tlumiče. Ale na rozbitých rovinkách prostě nestíhají! Ale já do nich nelezl, takže upravit se určitě dají lehce. Ovšem na takové lítání si FREEčko nikdo nekoupí, takže netřeba se tím zabývat! Líbí se mi ovšem jejich progres kde zkouším trialového odskoky kdy to jen jde. Což s EXC jsem nemohl ani zkoušet, protože kvůli velikosti moto jsem si musel pružinu povolit na max. a tím pádem o progresi nemohla být ani řeč a měl dlouhý chod, takže nebylo možné tohle zkoušet ani náhodou. nakonec mi vlastně ty zdvihy vyhovují. Podobné trialu, takže cajk
Překlápění v kopcích přes zadek už se nekoná. Naučil jsem a zvykl sem si, takže už tak moc nezastavuji v kopcích jako na začátku, ale už jsem to i vychytal. Změna těžiště těla (jiná než na EXC) Zkrátka je to kočkopes a chce to něco jinčího než čistokrevné EXC.
Byl jsem už nahlodanej a jel se podívat na EXC 300 2017, ale takhle dobitou motorku 2 roky starou jsem nechtěl i když byla v TOP stavu krom kosmetiky teda. A osud věděl proč. O den později jsem byl řádně otestovat nový převod a děkoval jsem pánu bohu, že jsem ji nekoupil! Hned jsem poznal, že by to s tím nešlo, když jsem seděl v těch krkolomných pozicích v kopci na FREEčku a představil si tam být na EXC.
Závěrem mám najeto úplný prd, ale už přesně vim, že FREEčko nepůjde z domu a potvrzuji předčasný závěr, že za klasickou velkou endurovou motorku to měnit nechci hodně dlouho zatím!
Otázka zní je FREEčko fakt nahovno? Ano je, protože 90% hobíků troufám si tvrdit, že jezdí spíše výjezdy charakteru, že se v nich nemusí rozjíždět, že jdou vyjet najednou a člověk nemusí nikde balancovat a traverzovat na hroudě, šutru ze kterého se potom dále rozjede. A proto je nahovno, ale pokud ho vezmu do neprojetého terénu kde je mnoho šutrů a poházených haluzí a popadaných stromů, tak je ve svém živlu! Skáče, jak laňka přes stromy, kořeny, kameny. Prostě ne úplně trial balancovat na kameni a přeskočit na druhý, ale spíše přejezd přes spadlý strom, přes šutr, vodopád maličký teda apod. věci. Přesně kočkopes. Ani trial ani enduro. Je to blíže endura, ale je to daleko pomalejší. Moc by mě zajímalo co by šlo a co nešlo vyjet na železné hoře. Možná se tam podívám s průvodcem, což by byl TOP zážitek!
Vlastník | Sally06 | |
---|---|---|
Vloženo | 5.12.2018 | |
Aktualizováno | 4.11.2022 | |
Zobrazeno | 2 924x |
diky zkrátka EXC je univerzál, FREEčko je jen na něco a jen pro někoho. Všeobecně do 80 kg max. A skloubit takového lehkého človíčka a aby ho bavilo jezdit šplhací terén je ovšem oříšek. U mě se to povedlo. Ale možná su jedinej z ČR
pěkně popsáno.