PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 750 SuperTenere (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník -Nio-
Vloženo 18.8.2017
Aktualizováno 2.1.2019
Zobrazeno 1 575x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 05.11.2017, Uskutečněno: 05.11.2017, Zhlédnuto: 66x


Vždy když jezdím enduro jsem zvyklej každou třetí jízdu vzít do ruky dekalamitku a narvat vazelínu všude a to tak moc až leze ven čistá vazelína. Na této motorce jsem to udělal jen jednou okamžitě po koupi a v ten moment začal podvozek vrzat ... šíleně moc a bez ustání.
Poslechem nešlo poznat přesně z jakého místa ten zvuk jde - znovu jsem to vše promazal a to i když přítulka seděla na motorce a propružovala ji ... stále podvozek vrzal.
Zjištění? Celý podvozek má na každém čepu maznice až na spodní uložení centrálu - tam je šroub a ložisko ... ano! ložisko a dvě gufera! A maznice? Není! Jediné řešení je centrál demontovat, ložisko a gufera vyměnit. Hlavně pozor na to, že ložisko je tam zajištěno perem z obou stran a ty jsou tam nasazeny tak aby je nikdy nikdo nedemontoval, takže celkem průser dostat to ven.

Ložisko ani gufera není problém sehnat od SKF GEH12C
a 2Ks simeringy 18x26x4. Proti originalu rozdíl v ceně víc než 500Kč a kvalita srovnatelná.

Dokonce jsem četl pár příběhů lidí kteří s takto vrzajícím ložiskem jezdili dál a dopadli tak, že se jim to ložisko kouslo a spodní oko centálu jim prasklo. Tím pádem zadek motorky klesne a řidič si nečekaně ustele.
To naše ložisko bylo plný vody,hlíny,písku a že by se točilo?
To ani náhodou -
jen v kleštích a s velkým násilím!
A to vše díky vadným guferům který měly ty břity ojetý tak,
že tam nezbylo skoro nic.
Takže dovnitř sračky natekly ale ven nemuseli,
takže to korodovalo a korodovalo ...
dávejte na to lidi bacha!
Je to fakt nebezpečný

Na fotografiích níže jsou nová gufera a ložisko spodního uložení centrálu.
Zjistil jsem, že jsou vadní i gufera kyvné vidlice, takže musím objednat a nasadit ... není na co čekat. Do těch ložisek kyvné vidlice se dostane nečistota jen jednou a pak se to tam bude dřít a dřít až se ložiska a čepy vydřou a budou na vyhození.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MichalKimlo (25) napsal 12.11.2017 v 20:20

Ahoj, tak to je docela pruser. Priznam sa, ze som bol v tom, ze motorka je v lepsom stave. Ja som na nej jazdil len za sucha, no mal som ju max mesiac a neviem ako kto na nej jazdil predomnou. Inac co sa tyka tej chybajucej maznice, tak tu chlapik dava navod ako to spravit a dorobit tam maznicu
//supertenere.sk/index_zavadystr6.htm

zdar.
M.

Radus88 (8) napsal 06.11.2017 v 07:57

Take jsem to musel resit, ale stejne za dva roky odesel central tak jsem dal Yss


Nejnovější záznamy v deníku
  • Blatník pod blatník

    Ucpává se spodní blatník bahnem? Je čas na zvednutí předního blatníku nahoru? Nejdříve zvaž problémy s ucpáváním chladiče bahnem, zastínění chladiče od průchodu vzduchu blatníkem ... Já to vyřešil takto: //img.motofotk

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 15.04.2018
    Uskutečněno: 15.04.2018
    Komentářů: 1x
  • Zvýšení podvozku

    Velkej chlap potřebuje velkou mašinu. V terénu je každej centimetr dobrej a když se ještě sníží předpětí zadní pružiny aby mašina líp fungovala v terénu, tak je to ideál. http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/20

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 18.02.2018
    Uskutečněno: 18.02.2018
  • Širší stupačky

    Ten, kdo jezdí v terén ví o čem budu psát. Mnoho lidí navařuje zubatý plechy na původní stupačky. Mnoho lidí montují dodatečný plechy k těm původním stupačkám. http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/08/430722_

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 18.02.2018
    Uskutečněno: 18.02.2018


TOPlist