Vzhledem k neustálému pocitu že bych oproti profíkům mohl při údržbě něco zanedbat či nějakou závadu přehlédnout, jsem na doporučení kamaráda vyhledal sevismana až na „daleké“ Moravě. Pozitivní recenzí na jeho služby mi byla letitá dobrá zkušenost z dob, kdy pracoval přímo jako mechanik Hondy a skládal i servisoval kamarádovy několik různých typů moto dovezených ze zahraničí – prý velmi pečlivě, avšak za velmi rozumné ceny. Moje zkušenost se pak omezila pouze na povídání po telefonu, kdy již před rokem po nákupu moto při hledání servisu co by mi udělal generální údržbu, mi jako jediný z obvolávaných byl ochoten říci, co všechno se bude provádět. Tehdy byl ještě v Hondě a cena za servis byla téměř poloviční, než co mi nabízeli neznačkové motodílny zde v okolí u Prahy. Po zavolání jsme si dohodli termín na prázdniny, kdy jsem plánoval s rodinou na Moravu dovolenou, s tím že mi moto zkontroluje a aby bylo určitě co řešit, tak mi při tom vymění brzdovku a olej v kardanu. Od jara se osamostatnil a vybavil si vlastní dílnu. Na netu je téměř nedohledatelný, přesto o práci nemá nouzi. Celá akce nakonec nedopadla úplně dle mých představ, ale evidentně jsem měl moc velké očekávání, které bylo dáno i tím, že jsem kůli servisu tahal sebou moto celých 14dní na vozíku při dovolené po republice. Hlavní problém byl v tom, že pán si den předem způsobil otřes mozku, takže v práci sice byl, ale fungoval jak po „prokalené“ noci a rovnou mi i sdělil, že měl problém vůbec přijet autem, takže na moto si rozhodně sedat nebude. Výměny proběhly bez problému a za tu cca hodinu jsem z něj vydoloval nakonec i nějaké postřehy ke stavu moto. Vidlice mi doporučil jako první z oslovených nerovnat ale vyměnit – na srovnaných mi našel nerovnost, která se prozatím únikem neprojevuje. I když moto má najeto podle tacho jen 50tis km a celkový stav tomu prý i odpovídá, tak přední kotouče vypadají na 100tis. Bude to prý tím, že bylo zřejmě vyměněno přední kolo – když už jsou ohnuté vidlice po nárazu, tak se prý vždy ohne i přední kolo. Nejpodstatnějším zjištění pro mě bylo, že na motorku neexistuje žádná diagnostika stavu motoru – prostě napíchnutí motoru tak jako u aut. Nic se neseřizuje, prostě se jezdí, dokud se nerozsvítí kontrolka. Takže bádání po správné funkci automatického sytiče se nakonec nekonalo.
Jinak mi motorku prohlédnul, pošoupnul ji nakonec aspoň po dílně a zkonstatoval, že kromě předních brzd vypadá, že je vše v pořádku. To že je motor v podstatě taková „černá krabička“ u které nelze jednoduše zjistit v jaké je kondici, i když je řízen elektronikou mě zklamalo. Takové to srovnání že si poslechnete, jak to nastartuje a běží na volnoběh, popřípadě se svezete na kamarádově stejné motorce, jestli to pocitově „stejně“ táhne, mi v dnešní době přijde „divný“. Jinak se vším spokojenost, cena za výměny (hoďku na dílně a materiál) cca 600,-. Mít s motorkou nějaký větší karambol či problém, tak i přes těch 300km nutné dopravy zvažuju objednání na opravu.
Vlastník | Jarandas | |
---|---|---|
Vloženo | 17.12.2015 | |
Aktualizováno | 4.9.2016 | |
Zobrazeno | 5 307x |
... Ahoj, nevím jestli vůbec potřebuje nějakou reklamu a navíc jde jen o můj dojem, tak jsem nebyl konkrétní. Jde o p. Maria Ryšavého a má dílnu na adrese Bobrky 495, 75501 Vsetín.
Ahoj, tak se poděl, u koho jsi byl, dobrých servisáků není nikdy dost.