PROFIL MOTORKY

Honda NT 700V Deauville (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jarandas
Vloženo 17.12.2015
Aktualizováno 4.9.2016
Zobrazeno 5 307x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 20.10.2017, Uskutečněno: 10.08.2016, Zhlédnuto: 46x


Tak jsem zjistil, že s deníkem bude problém. Ne že by nebylo o čem psát, ale není ten čas. Párkrát jsem si říkal, že to aktuální dění s moto by bylo dobrý sem zaznamenat, ale prostě nezbyl čas. Bojuju i s věcmi co jsem chtěl sám kutit a stále se na vše nedostalo. Najednou koukám, že je to víc než rok co jsem tu rozepsal "první dojmy". Rád bych shrnul aspoň to podstatný, co mi utkvělo v paměti, takže se bohužel občas nevejdu do připravených formátů (oprava, údržba atd...), ale splácám to všechno dohromady. Kdo ví, kdy zas bude čas a chuť něco psát.
Začnu první údržbou, která se změnila i v první opravy. Motorka se mi napoprvé rozebírala celkem intuitivně. Měl jsem připravený, ale nenastudovaný návod a na moto jsem se šel podívat navečer jen tak jako že co mě asi čeká za "ježka v kleci" a nakonec jsem to i s focením a popiskami měl za hodinku odstrojené z kapotáže. To, že se vyplácí kochat odvedenou prací se mi potvrdilo, když jsem při pohledu z boku z cca tří metrů pojal podezření, že přední vidlice nejsou úplně rovné v části, co je normálně zakrytá kapotáží. A tak se k údržbě přidala i první oprava.
Při odstrojování kapot i různých komponent se zdržuju focením, protože se k sestavování často a neplánovaně dostávám až po delší době, kdy občas mi pak jedna podařená fotka zas spoustu času ušetří... U rozebírání kapotáže mi akorát zůstalo v ruce rozdrolených pár spojovacích letitých umělohmotných špuntů a taktéž jsem zjistil, že většina spojů řešených suchým zipem je nefunkční - odlepená jedna z částí suchého zipu z kapoty či rámu. Náhradní špunty jsem se už dříve naučil řešit nákupem v Autokelly - v katalogu spojovacího materiálu na netu sice trávim nějakej čas, než najdu stejný špunty dle rozměru, ale za cenu jednoho "originálu" jich mám pak v balení deset. Suchý zipy po rozebrání spoje a vyčištění jsem nalepil zpět na doporučenou (zavoláno k dealerovi) oboustrankou od 3M. Žádný výstupky z plastů mi v ruce kupodivu nezůstaly i když některý plasty vypadali už dost sešle. Nejriskantnější pro mě bylo demontáž rámečku co je okolo tacho od vrchního deklu co je pod štítem, ale i tam zůstaly všechny packy.
Materiál na "velkou" údržbu jsem měl z větší části už zakoupený (viz předchozí příspěvek v deníku) takže když zbyl čas věnoval jsem se postupně jednotlivým úkonům. Výměny olejů, filtrů a ostatních kapalin jdou zvládnout i v domácích podmínkách celkem dobře. Překvapila mě akorát otevřená (odskočená) gumová zátka na expanzce, ve které ale hladina byla na správné úrovni. Netuším, jestli bylo něco jen opomenuto, ale po složení moto a dalším ježdění jsem nepozoroval žádný rozdíl v zobrazované teplotě. Vrhnul jsem se i na seřízení ventilové vůle a kontrolu napínáku rozvodů. Díky pěkně zpracovanému návodu na reverku, na který jsem zde na fóru našel odkaz (autorovi díky) jsem si celkem věřil. Největší nepříjemností je přístup. Vzhledem k tomu, že jsem stejně sundával kůli opravě i přední vidlice, tak nutná demontáž chladiče a tělesa termostatu byla provedena následně velmi jednoduše. Nádrž jsem měl jen gumicukem zajištěnou v co nejhornější poloze. I když se odmontují všechny krycí plasty ventil deklů, kabeláž a další věci co nějak zasahují, tak přední ventil dekl se vyndává fakt blbě. To, že špatně se i nandává jsem zjistil hned podle přecvaklého těsnění co bylo pod ním. Část co měla těsnit vnitřní propojovací trubku byla přestřihlá a chybějící kus byl v tý spojovací trubičce co měla být zatěsněná. Někde jsem zaznamenal, že se při údržbě občas štelování předního válce neudělá (šlendrián) právě z důvodu náročnějšího přístupu. U mě se zřejmě nevynechal, ale rozdíly ve ventilových vůlích na předním a zadním válci byly zřetelný - na zadním byl méně mimo požadovanou toleranci s rozdílem oproti přednímu i víc jak 0,15mm. Na samotný štelování ventilů jsem si navíc vymontoval svíčky, které jsem rovnou následně i měnil za nové. Pro pohodlnější aretaci štelovacího šroubu by to napříště chtělo vyrobit spešl trubkový klíček, ale s dostatečnou trpělivostí si lze vystačit i s klasickým univerzálním (nastavovacím) stranovým klíčem. Kontrola napínáků nakonec proběhla jen na „dobrý pocit“ díky mému nejednoznačnému výkladu ze servismanuálu co se vlastně má měřit. Možnosti výkladu byly dvě a do obou rozmezí jsem se ještě vešel… Zpětné poskládání proběhlo bez problémů akorát hned dvakrát. Po tom co jsem po prvé na vše spokojeně položil zpět nádrž, našel jsem pod moto zakopnutý plastík – byl to deklik usměrňující proud vzduchu nad přední válec. Aby šel namontovat, kam patří, zas jsem půl věcí musel rozebrat… Kromě zmíněné výměny filtrů (vzduch, olej), svíček, oleje v motoru i kardanu, chladicí kapaliny, jsem dál mazal co mi přišlo pod ruku: lanka bovdenů co šli povytáhnout, čepy stojanů (po rozebrání a vyčištění), čepy pák na řídítkách, přepínací ovládací prvky (blinkrům už to citelně drhlo). V předním kole i přes vizuálně dobrý stav byly dosluhující ložiska – teprve až po demontáži bylo na vnitřních stranách vidět, že se dam dostala voda a ložiska jsou téměř suchá. Přední brzdy demontované z vidlic byly i díky úniku oleje jak dvě azbestové koule. Opět rozebráno vyčištěno, promazáno (pístky a dosedací plochy spec. vazelínou na brzdy) a složeno. Co se mi vybaví ohledně štelování, tak to byly vůle lanovodů plynu a spojky – tu jsem na páce snížil z maxima do minima a naopak popotáhl lanko v dorazu až na táhle u motoru. Největší problém co jsem tehdy řešil byly ohnuté vidlice, o kterých napíšu v dalším příspěvku v tématu opravy.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Oprava „opravy“ prasklého víka kufru.

    Po pár měsících ježdění od opravy lehce prasklého víka kufru jsem zaznamenal, že se opět špatně zavírá (zacvakává) víko. Bylo třeba jej vetší silou přimáčknout aby se chytil zámek. Vzhledem k prázdninovému času a relativ

    Typ: Oprava
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 31.08.2017
    Komentářů: 2x
  • Kontrola a ůdržba v opravdovém servisu

    Vzhledem k neustálému pocitu že bych oproti profíkům mohl při údržbě něco zanedbat či nějakou závadu přehlédnout, jsem na doporučení kamaráda vyhledal sevismana až na „daleké“ Moravě. Pozitivní recenzí na jeho služby mi

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 10.08.2017
    Komentářů: 2x
  • Výměna gripů

    Od pořízení moto jsem občas míval problémy s bolestí v dlaních. Přičítal jsem to hlavně relativně tuhé spojce i jízdám přes „zasekanou“ Prahu, taktéž trošku nižším řídítkům a díky tomu většímu přenášení váhy na ruce v do

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 10.04.2017
    Komentářů: 1x


TOPlist