PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 125 ES (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MEK0TA
Vloženo 2.6.2013
Aktualizováno 17.9.2022
Zobrazeno 1 928x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Generálka motoru

Vloženo: 20.11.2016, Uskutečněno: 20.02.2016, Stav tachometru: 36800 km, Zhlédnuto: 31x


Kdysi dávno se mi stala taková nemilá věc: jedu si tak cestou ze školy jednou obcí a najednou cuk, nic, cuk, nic a cuuuuuk... Po vymáčknutí spojky motor stichl ve zlomku sekundy, tak jsem "doplachtil" na zastávku a volám otci, jestli pro mě nepřijede.
No zkrátka se vysypalo ojniční ložisko na klice. Podle stavu, ve kterém jsme to kupovali, se to docela dalo čekat. Ale vydržel to dlouho... To ale neznamená, že mě to nenas*alo. Musela se koupit nová klikovka a s otcem jsme došli k závěru, že když už se to rozebere, vyměníme i ložiska, gufera, případně další těsnění, šroubky atd., prostě co bude třeba. Takže jestli se nepletu, říká se tomu generální oprava
Než jsem začal skládat motor, chtěl jsem mít napřed vše nachystané. Chtěl jsem se vyvarovat fáze, kdy čekám třeba na ložisko, motor leží rozebraný v regálu a práší se do něj. Tak to by nešlo.
Po dvou letech, kdy motor ležel rozebraný a zabalený v bednách v garáži, jsem konečně našel čas a dal se do toho. Vše šlo docela bez problémů, největší bobky jsem měl z výměny ložisek v karterech, nikdy jsem to nedělal. Vzpomněl jsem si na svého třídního učitele ze střední, jak nám jednou popisoval jeho historku, když přelisovával ložiska na pinckovi, čekal jsem tedy, že to bude horor. Když si ale člověk vše dobře nachystá, tak to jde. Ve výsledku to byla jedna z nejméně náročných fází, muselo se jen prostě čekat, než se kartery nahřejí a ložiska zchladí v mrazáku. Když jsem nasazoval spojkový koš, všiml jsem si drobné prasklinky karteru, vycházející od otvoru, kde je uložena řadící kulisa. Na řadu tedy přišel tekutý kov, a aby nebyly výrazné časové ztráty, dal jsem motor na topení k oknu. Naštěstí to není nijak extrémně namáhaná oblast karteru, takže jsem se zase nebál, že by kvůli tomu vznikl nějaký problém. Dovolil jsem si i bílou barvou vymalovat nápis na víku alternátoru, pěkně to ladí k celému stroji Bylo třeba nasadit i nový rozvoďák, starý byl těžce za servisním intervalem (překračoval limit o necelé 4 mm na úseku, tuším, dvaceti článků, viz manuál). To mělo posléze vliv na nádherně plynulý chod motoru, až jsem na to sám hleděl jak vyoraná myš. GSko se pak samozřejmě muselo nějaký čas zajíždět, ale potom jezdilo jak střelené!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist