Klapka se hlásila o servis každých 1000 km, zkoušel jsem mazat měděnou pastou, grafitovou paskou i prachem. Zkoušel jsem nemazat vůbec(porada v yamaha St. Boleslav). Vždy to vrzalo zhruba od 100 km po rozebrání až po 600 km po mazání grafitem. Rozebráno za 5.000 km asi 7x vždy laborace a na prd. U kamaráda Pavla jsem si objednal chromování čepů exup klapky. Zjistili ovšem, že je celá bronzová, a nanést chrom, nebude taková sranda jak se zdálo. Musela by se na průměru podbrousit nanést kovovou vrstvu, zas brousit a následně chrom. Upnout klaku na brus - bez přípravků problém, je měkká kroutí se.. Zas tak moc jsem do toho investovat nechtěl, takže jsem skončil u lapování čepů a vytlačení ocelového pouzdra z víka exupu. Nalisováno bronzové pouzdro o chlup menší dírkou na čep, ale ponechána mezera na tepelnou roztažnost materiálů a srovnáno vydřené víko z vnitřní strany do roviny. Vzniklá mezera axiální vůle se zvětšila na necelé dva milimetry. Po zahřátí se vůle vymezila, klapka necestuje a hlavně nevrže! Parádní práce. Doufám že to vydrží, aspoň přes zimu
Vlastník | kojot | |
---|---|---|
Vloženo | 6.1.2015 | |
Aktualizováno | 24.8.2018 | |
Zobrazeno | 1 631x |
No bez klapky bych ušetřil mac 30 deka. To abych vyndal i motorek atd je max do půl kila. Takže váha je pro mě zbytečnost. Abych ušetřil 2 až 3 kg musel bych vyměnit svody a dát pryč sběrač, což je zbytečná a drahá investice. Vím od kamaráda co na litru najezdil přes 110 tis km a ten stroj stále jezdí.. jen prostě v 70ti investoval a koupil novou klapku ta 12.000 no a zas to jezdilo a jezdí. To ho se hodlám vyvarovat tím co jsem popsal. Navíc už vím, že tenhle "modrý teleport" je skvělý na cestování, spotřebu, pohodlí, ale nedává mi takové ty denní radosti, jako že se to klepe, vrčí.. prostě žije. Na to budu muset pořídit nějaký dvouvál. FZS bych si rád nechal na delší cesty a proto se ho snažím držet v origo stavu.Přeci jen je to už kus historie, i když dělá věci samozřejmě a dle požadavku s krásným tahem a silou.
smysl Exupu má jen do 5tis, pak to naopak ubere z všku...měl jsem něco podobného na Suze (jmenuje se to jen jinak) přívěra šla pryč, ve 4tis propad krouťáku (při jízdě neznatelně), doladění na brzdě + laďál, bmc filtr, moment lepši jak s přívěrou a výkon ve vršku znatelně lepší. A když to celé vyhodíš pryč, tak máš 2kg k dobru chápu pokud chceš mět originální stav, ale jinak smysl uržovat exup není žádnej