Rád bych se podělil o jednu nepříliš záviděníhodnou zkušenost.
Na konci března - počasí jak vymalované - jsem potřeboval vyřešit STK. Mám ho cca 700 metrů od domu. Motocykl uložený přes zimu při teplotě tak cca 10-12 stupňů a - pozor - vždy s plnou nádrží - prakticky ihned naskočil.
Než jsem na sebe naházel věci bylo na teploměru 60 a bez problémů jsem přijel na technickou, ale po absolvování jsem už nenastartoval. Výsledek - v servisu zjistili rezavou nádrž a drtí totálně ucpaný filtr pod čerpadlem.
Řešení renovace nádrže bylo dlouhou a složitou anabází. Vylití nádrže plastem znamenalo kromě chemického vyčištění - které se napoprvé ne úplně podařilo - i úplné zbavení nádrže nátěru, zavaření skrytých prorezivělých míst, vylití plastem a nový lak. Cena by ani tak nehrála roli, ale čas včetně dovolených byl problém. Vše dopadlo skvěle, servis TSS i firma která se specializuje na renovace a lakování veteránů odvedli skvělou práci a Ducati startuje snad na první protočení motoru.
Závěr - současný lihobenzín na dlouhodobé uskladnění (víc jak 2 měsíce) naprosto není vhodný. V nádrži byl přes zimu mnou dlouhodobě tankovaný Shell Natural 95. Nikoli Nitro+ nebo 100 Racing. Takže přes sezónu je to o osobních preferencích, ale na zimu jednoznačně palivo bez lihové složky. Zatím se mi podařilo nepřímo ověřit, že bez lihu je SHELL V-POWER NITRO+ RACING a Benzina Verva 100. Pravděpodobně i další vysokooktanové benzíny líh neobsahují a nebo jen v nepatrném množství - budu rád když se třeba na fóru objeví informace.
Vlastník | lbedrich | |
---|---|---|
Vloženo | 30.12.2012 | |
Aktualizováno | 6.8.2019 | |
Zobrazeno | 4 283x |
Ta nádrž je aktuálně lepší než nová - prakticky je uvnitř plast. Řeší se tím starý nádrže na veteránech - firma která to dělala se na veterány specializuje.
Stálo to spoustu peněz (i když třetinu oproti nové nádrži), nervů a času - sezóna je skoro pryč - ale jak mi řekli v TSS "nejsi první a ani poslední, je to běžný problém nádrží z těchto let a současného benzínu". Hlavně chci udržet tuhle moto v původním stavu a perfektní kondici. Dostává všechno co potřebuje i v detailech. Teď mám nachystaný znovu nalakovaný originální závažíčka a gumový držák/závěs relátek - je horkem na levé straně pod kapotáží hodně ztvrdlý. Přes zimu vyřeším opravu spodního svodu - od předchozího majitele který jezdil z garáže pod domem přes kovový práh je na několika místech lehce promáčklý - a bude ve stavu kdy nebude co opravovat a vylepšovat.
Na závěr - líbí se mi klasický a alespoň trochu neobvyklý stroje - a chci alespoň něco uchovat. Třeba to někdo ocení - a nemyslím tím peníze. Tuhle motorku neprodám
Tak něco podobného se stalo známému...jeho před válečná ČZ 250 stála v chodbě domu kde se normálně bydlí jako dekorace cca + - roky...až do doby kdy z toho začal prosakovat benzín...nádrž totálně v prde...
Taky s tím bojuju mám víc strojů a uhlídat to