PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Deyva
Vloženo 2.3.2016
Aktualizováno 4.6.2019
Zobrazeno 1 621x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 27.06.2016, Uskutečněno: 26.06.2016, Stav tachometru: 29 km, Zhlédnuto: 12x


Dlouho jsem k Jawě nedával nic do deníku... Protože jsem měl rozpůlenej motor dole, chvíli trvalo, než jsem zavezl k panu Padalíkovi do Šardic klikovku na repas, pak čtrnáct dní trvalo, než měla být hotová, jenže pak mi paní, co tam má na starosti příjem volala, že jim akorát došly oilmasterový čepy na primár a že tyhle díly dělají ve větších sériích a že to může i tři týdny trvat... A taky trvalo. Nemám jim to za zlý, prostě jsem to blbě vychytal no (a mám ještě Hondu, tak mi bylo fuk jestli Jawa bude stát o týden nebo měsíc dýl.

Jinak teda když už jsem měl motor venku, tak se dělalo toto:
- komplet repase klikovky (akorát setrváky zůstaly moje, jinak vše vyměněno
- na ojničkách už nemám jehličky, ale klece
- pístní kroužky
- lehce jsem dvoutisícovkou šmirglem očistil od karbonu písty
- vyměněný obě ložiska na klikovku v kartrech plus ložisko hlavní hřídele převodovky (SKF, SKF a dvouřadý jsem dal ZKL)
- nový těsnění všude (pod hlavou, pod válci, na deklu spojky, pod přírubou karbecu, mezi přírubou a karbecem
- nová kontaktice neutrálu
- na sací gumu z filtrboxu do karbecu jsem dal takový krásný stahovací pásky na šroubek - vypadá to jako origo
- všechny gufera v motoru nový
- motor komplet vyčištěn včetně válců a hlav
- nový o-kroužek nakopávací hřídele
- nový matky svorníků válců (byly tam normální nerezový, ale tam jsem sotva narval ořech abych to povolil, tak jsem koupil ty origo M10 na 14 klíč)
- nový středový čelo... místo dutýho jsem dal plný
- nový pérka na těch západkách řazení jak jsou u kulisy
- nový plastový kryt řetězu u předního kolečka)

No, to je tak asi vše z těch vyměněných věcí. Všechno jsem si dělal sám krom repase klikovky. Dát ji do karteru bylo do levé půlky vpohodě... Klikovka přes noc v mrazáku na max., karter na vařiči s litinovou destičkou, nachystat, fuk tam s ní a bylo :)... Ale pravej karter na ni šel hůř, protože už klikovka lehce zteplala... I tak jsem to stříkal ale chladícím sprejem z bauhausu a karter nahříval na vařiči zase... Tři pokusy, při každým poku sice karter šel trochu dál, ale musel jsem to pořád rozlisovávat atd, tak při třetím pokusu jsem to ještě zatepla prostě přitáhl šroubama k sobě a bylo. Koupil jsem na to černej motorářskej tmel, tak to ani nesvítí oranžově jako obvykle ten motor .

Jinak jsem si musel vyrobit stahovák na rozlisování karterů (centimetrová pásovina, pár děr, pár šroubků a jeden závit a taky jsem vyrobil vylisovač na pístní čepy převážně dle výkresu originálního jawa nářadí (akorát ten čep jsem udělal jinak).

Užil jsem si s tím vcelku spoustu zábavy, hlavně při grandfinále s klikovkou a skládání všeho dohromady. Té nervozity a vzrušení bylo opravdu dost a doufám, že mám na dlouho pokoj... Jawa jede, zatím ujeto 20km cca. Uvidíme, co to udělá po tisíci km, ale snad to vydrží, opravdu jsem se snažil dodržet všechny postupy dle známýho manuálu.

Takže bych si dovolil tvrdit, že moje premiérový rozhození a opětovný složení Jawího motoru komplet do šroubku (vlastně obecně prvního motoru) bez cizí pomoci se (zatím) zdá se zdařilo.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Příprava na STK po pár letech

    Naposled jsem se na Džawě projel někdy v červenci 2020. Od té doby propadla STK, covidový restrikce, narození další dcery, práce kolem baráku a asi to nejzásadnější ohledně ježdění na moto - už tři a půl roku pracuju z d

    Typ: Údržba
    Vloženo: 29.08.2023
    Uskutečněno: 29.08.2023
    Tachometr: 40000km
  • Lehká jarní údržba a zahájení sezony 2019

    Počasí už konečně vypadá vcelku v pohodě na motorku, tak jsem si v první březnovou neděli udělal chvíli čas a vyměnil jsem olej (PP90), spojkový lanko a dotáhl krk řízení. Taky jsem dal čerstvě nabitou baterku a dofoukal

    Typ: Údržba
    Vloženo: 18.03.2019
    Uskutečněno: 18.03.2019
    Tachometr: 14111km
  • Vyhřívaný hefty (a urvanej držák nádrže)

    Už delší dobu pokukuju po vyhřívaných heftech... Už mám za sebou dva neúspěšný pokusy z aliexpressu - oboje byly sice levný, ale moc dlouhý. Na jaře jsem předělával elektriku (Vape R04 regulátor, pojistkovka atd) a přit

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 30.09.2018
    Uskutečněno: 30.09.2018
    Komentářů: 1x


TOPlist