Celé to začalo v průběhu loňské sezóny. Při startování, po zmáčknutí startovacího tlačítka, startér jakoby váhal, než se roztočí. První, co mě napadlo bylo "ale ale, lepí startér... bude muset ven ". Mašina ale vždycky naskočila a tak jsem s tím až do zimy nic nedělal. Přes zimu jsem vyndal baterii a občas ji na pár dní pověsil na nabíječku a přeměřil - vše bylo jak má být. Když jsem ale baterii prohlížel, všiml jsem si, že byla na jedné straně trochu vyboulená. Pochopitelně jsem nevěděl, zda to už bylo, nebo to nějak souviselo s prodlevou při startování. Baterie byla vyrobena v roce 2013. Koncem zimy tedy došlo i na řešení tohoto problému. Baterii jsem nabil do plna, namontoval do motorky a zkusil nastartovat - opět s prodlevou Motorku jsem nechal klapat a měřil napětí na baterii, abych vyloučil alternátor a regulátor. Přesnou hodnotu si nepamatuju, ale bylo to okolo 13V na volnoběh. Usoudil jsem, že dobíjení funguje správně. Tak dlouho jsem s tím kravil, až v jednu chvíli startér točil pořád, mašina naštěstí nechytla a po chvíli startér přestal točit nadobro. Čuměl sem na to jako tele. Následovalo procházení diskusí na internetu. Bylo vymalováno: startovací elektromagnetické relé AKA solenoid se odporoučelo - podle všeho, celkem běžná záležitost. Po otevření bylo vidět, že je uvnitř částečně plastové a úplně roztavené Cena relé na partsdepot.cz min. 2202,-Kč ... se u Hondy snad úplně posrali ne? Další pročítání diskusí a vybírání na eBay. Našel jsem dokonalou alternativu: Relé pro motorky, čtyřkolky a čluny Suzuki. Part No. 38100-49100. Dá se sehnat přímo z Číny (aliexpress.com) za cenu od cca 7USD včetně dopravy. Doručení do měsíce Měsíc se mně čekat nechtělo, tak jsem sáhl po relé z Německa (ebay.com) za cca 27€ včetně dopravy. Prodejce se dušoval, že relé bude pasovat a je kvalitnější, než originál od Hondy. Za 4 dny bylo doma. Nové relé bylo navenek úplně stejných rozměrů jako to původní, jen mělo menší rozteč děr na držáku. Originál měl jednu díru oválnou. Prohodil jsem tedy držáky a nainstaloval na mašinu. Nebyl jsem tak naivní, abych si myslel, že to můj problém s prodlevou při startování vyřeší. Ano, nevyřešilo. Další na řadě, než se pustím do startéru, tedy byla baterie. Již dávno jsem měl jasno, jakou baterii koupím, až jednou budu muset - Yuasa. Volba padla na model YTX20HL-BS 18Ah. Kupoval jsem na battery-import.cz. Baterie se standardně dodává v suchém stavu s elektrolytem ve speciální plnící nádobě. Borci z Battery Import mně však baterii zalili a dobili, abych se s tím nemusel srát. Byla tak připravená k instalaci. Hodil jsem ji do mašiny a pln napětí co se stane, jsem sáhl po startovacím tlačítku ... žádná prodleva a startér jako by chtěl vyskočit z motoru. Od té doby najeto cca 500km a zatím bez problémů. Snad to nezakřiknu
Vlastník | fanek007 | |
---|---|---|
Vloženo | 3.6.2014 | |
Aktualizováno | 15.2.2018 | |
Zobrazeno | 8 152x |