Již nějakou dobu jsme zvažovali jaké pneu koupime no našeho motarda, až se stávající Heidenau K66 sjedou. A tento čas nastal, neboť dezén klesl na 1,2 - 1,5 mm (předpis je 1,6) Dlouho jsme uvažovali o stejných pneu K66 (protože byly dobré a velice universální), případně o Sava MC32, jako má Martic na Blatě. Avšak v poslední době se nám začala líbit myšlenka, udělat z našeho motarda opravdové supermoto. Takže úkol zněl jasně - nářadí do terénu máme (Blatu BXE a AJP PR5), dáme na motarda nějaké totální lepivky a budeme řezat zatáčky po stupačky. Ale jaké pneu?
Prošli jsme snad všechna fóra na motorkářích a i jiných webech, sháněli jsme recenze, ale nikde nic kloudně napsaného nebo nějaký rozumný názor nebyl. Když už se někde něco objevilo, byl to kometář jednoho člověka, který nebyl ověřený stejným názorem více lidí. Dále milion komentářů "typu jedna bába povídala" (kámoš je měl a říkal...) nebo "mám je na mašině a spokojenost" (co je to spokojenost???) Člověk hledá ty největší lepivky na suchý asfalt, ale každý píše o svých pneumatikách "drží to". Každá pneumatika drží, ale nikdo nedokázal popsat skutečné vlastnosti, popř srovnávat s jinými pneu. To je milion komentářů a vláken ohledně otevřených výfuků a kdejaké chujovině, ale pořádná debata na téma motardové pneu, nikde Stay retards lidi
Takže jsme vybírali z toho mála, co jsme se někde dočetli. Nakonec se výběr zúžil na pneumatiky:
Continental Conti Twist SM, Michelin Pilot Street a Heidenau K80. : Podotku jen, že jsme sháněli rozměr 100/80-17 (přední) a 130/70-17 (zadní). Nejvíce jsme uvažovali a Michelinách, které by prý měly být velmi dobré na mokru a měly by být dobré i na suchu (Z Pilot Street prý vychází vyšší řada Pilot Power aj. určené pro sportovní motorky a pro sportovně/okruhově založenou jízdu). A druhý horký favorit pneu Heidenau, které by měly být údajně velmi dobré na suchu. Continetaly jsme vyřadili kvůli pár negativním a velice rozdílným názorům. Riskli jsme to a nakonec zvítězily Heidenau Jednak že se na těchto pneumatikách, pouze v menším rozměru, jezdí v Německu závody na skútrech a hodně supermot v Německu jezdí tyto pneu a že už i od pohledu vypadaly, že budou připraveny na ostřejší jízdu po suchém asfaltu a tak trochu, že budeme věrni Heidenau, váhy výběru se nahnuly právě k nim :)
Pneu jsme objednali z České pneu cz (došly rychle (ale za 200 Kč poštovné ) ale hlavní je, že jsou to čerstvě vyrobené pneumatiky v roce 2015, žádné 3 roky staré ze skladu) Nasadili jsme je a hned projeli. (pozn.: člověk, který nám je přehazoval prý málem umřel, neboť pneu jsou bezdušové a tudíž hodně pevné a dostat duši na správné místo bylo o nervy a jeho síly. Zvládl to ale )
První zkušnosti v porovnání s Heidenau K66: Heidenau K80 je stabilnější a jistější v zatáčkách a je s ní opravdu možnost na hladkém asfaltu jet až na úplný kraj pneumatiky. K66 sice byly trochu měkčí směsi než K80, ale jejich vzorek a velké drážkování nejspíš způsobovalo, že vzorek více pracoval (ohýbal se) a tím způsobovat pocit nejistoty ve velkých náklonech (s K66 se taky nechalo jet slušně až po hranu, ale pocit v zatáčce nebyl docela jistý a bál jsem se).
V porovnání s Mitas H14/H15 je směs Heidenau K80 měkčí a mnohem lépe lepí na asfaltu. S Mitaskama nebylo vyjímkou drobné "poskakovaní"/"odskakování" pneumatiky ve velkých náklonech. V tomhle ohledu K80 o 100% lepší
Jinými slovy, zatím naprostá spokojenost Pneumatiky při pohledu vypadjí spíše jako řezaný slick než jako klasická homologovaná pneumatika (nadneseně myšleno) Uvidíme, jaký bude kilometrový nájezd, troufnu si však tvrdit, že nebude úplně špatný, neboť směs není úplně nejměkčí (připadne mi tak akorát mezi měkkou a tvrdou) a hloubka dezénu je 5,5 mm, u K66 byl pouze 4,5 mm.
Jízdu po mokré vozovce jsem ještě neměl možnost zkusit, avšak zkusil jsem jízdu po trávě a ta je lehce horší než s K66, to samé platí na měkčím podkladu (polní cesta po dešti). Největší rozdíl v zatáčení a obecně jízdě mimo vozofku není, že by K80 byly o tolik horší než K66, největší rozdíl je při výjezdech a brždění, kde se projeví slušné drážkování Heidenau K66 a pochopitlně holá pneu K80 velice ztrácí. Avšak do terénu se s těmito slicky vážně nechystáme :) Jak K66, tak K80 jsou mimo vozovku prostě špatné, bláto a písek se před kolem valí a pneu tak ztrácí přilnavost a chce to prostě ubrat
-
Heidenau K80 rear
-
Heidenau K66 rear
-
Heidenau K80 front
-
K66 front 100/80-17
-
supermoto Heidenau
-
supermotard Heidenau
-
K66 vs. K80
-
Heidenau K66 v. K80
Taková holátka - to je sakra nezvyk . Divím se že jsou tvrdší než tvoje dosavadní pneu. Vypadají spíše jako pořádné lepivky. Myslím, že ten ten rozdíl na trávě a polní cestě po dešti bude větší než uvádíš. Zato na rozpáleném asfaltu to musí být paráda