PROFIL MOTORKY

Yuki Spider 350 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník geyza
Vloženo 4.7.2014
Aktualizováno 13.10.2018
Zobrazeno 2 406x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Výměna řídítek

Vloženo: 11.09.2014, Uskutečněno: 11.09.2014, Zhlédnuto: 24x


Tak jsem se pustil do výměny řídítek. Originální řídítka jsou rovná a to mi nevyhovovalo při jízdě - musel jsem se předklánět dopředu a to na motorce tohoto typu není moc dobré. Potřeboval jsem řídítka trochu přiblížit (no a taky trochu zvednout, ale zase ne moc).
Po přečtení několika článků na netu k téhle problematice jsem usoudil, že to zvládnu sám. No a s patřičnou dávkou naivity jsem se do toho pustil. První, na co jsem narazil, je rozměr. Průměr originálních řídítek v představcích je 32mm a v gripech jsou zúžena na 22mm. Nešťastná kombinace! 32mm je víc, než se nabízí v "konfekci". Highway-Hawk má sice v katalogu od podzimu 2014 pěkná řídítka typu Custom o průměru 32mm, ale na koncích (v gripech) zúžená na 25mm, což je o 3mm víc než bych potřeboval. Koupil jsem tedy customy o průměru 22mm (právě kvůli těm gripům a domečkům přepínačů, které bych asi na 25mm nepředělal - ne že by nešly vybrousit, ale jsou plastové a nebezpečí zničení je velké). Nechal jsem si udělat redukční půlkroužky do představců a pak už ro problém není.
Co byl problém, byly bowdeny. Potřeboval jsem cca o 20cm delší plynové i spojkové lanko a brzdovou hadičku. Hadička bez problémů. Bowdeny a lanka také. Jen to dát dohromady. Nasadit koncové válečky na lanka - to není žádný problém. Nikde se tomu nevěnuje moc velká pozornost. Protáhnout lanko 'válečkem, reozřepit konec, zalít cínem, zaklepat, obrousit a je to! Jo, ale to by se ten cín musel toho lanka chytit. Zkoušel jsem všechno možné, objížděl servisy v okolí Rakovníka, koupil horkovzdušnou pistoli (o kalafuně, pájecích kapalinách, kyselině a pájce ani nemluvím). Vyslechl jsem spoustu rad o měkkém a tvrdém pájení, pochybností, zda to ten cín udrží apod. Nakonec jsem sehnal jeden servis v Praze, kde byli vstřícní a řekli mi, abych to přinesl. Jenže ani ochotný servisman neuspěl. Cín od lanka odskakoval jako kdyby to byl magnet se stejným pólem. Nakonec mi prodal jejich lanko a najednou to šlo jak po másle. To bych i já zvládnul levou rukou. Tak jsem po týdenním snažení zjistil, že jsou nejméně dva druhy lanek: ty co se dají pájet a ty co se pájet nedají (ty se zřejmě dají jen nalisovat).
Třetí problém nastal, když jsem řídítka namontoval. Yuki Spider má docela dost předsunutou přední vidlici. No a když to mácelý nějak vypadat, musejí se řídítka trochu sklopit. Jenže to potom zase ty konce s gripy směřují dolů k zemi. To by samo o sobě nevadilo, bylo by to jako v letadle, ale chyba je v nádržce na brzdovou kapalinu, která je v takovém případě hodně šikmo (a kromě toho, že tekla, asi by ani dlouho nefungovala). Zvolil jsem blbej tvar řídítek. To jsem neviděl, dokud jsem je nenainstaloval. Co s nima? Pomohl svěrák, ocelová roura a trochu násilí. Po ujištění od jednoho výrobce řídítek na zakázku jsem se odvážil je poupravit. A opravdu, daly se přiohnout aniž by se poškodil chrom či jinak utrpěly na kráse. Konce řídítek jsem "zdvihnul" cca o pět centimetrů a tak teď už jsou O.K.
Jezdí se s nima dobře. Posezení při jízdě je důležité. Je tu ale ještě jeden problém. Tím, že se konce řídítek posunuly blíž k sedlu motorky (v horizontálním směru), při nasedání a vysedání z motorky musím víc zvedat nohu (až přes část sedla pro spolujezdce, která je výš), což při mém věku je stále obtížnější

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist