PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 RT (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník RTourer
Vloženo 4.7.2013
Aktualizováno 20.4.2015
Zobrazeno 7 491x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 23.06.2014, Uskutečněno: 23.06.2014, Stav tachometru: 110300 km, Zhlédnuto: 14x


Tak ještě loni jsem byl skálopevně přesvědčen, že s mým letitým, ale přitom stále pohodovým R 1100 RT dožiju do motodůchodu. Ale stalo se to, že přišlo jaro a s ním na mne cosi jako druhá motomíza - jakési nutkání a touha. Touha po změně...
Moderní doba přináší nové technické výdobytky a dnešní motocykly jsou vyšperkovány takovými vymoženostmi, že před pár lety se nám o nich ani nesnilo. Mám na svém RT najeto přes 100 tis km a začínám pošilhávat po něčem novém, svěžím, inspirujícím. Má mysl a tělo si žádají nových pocitů a zkušeností...
Není to záležitost posledních dnů, už s tím bojuji (a přiznávám, že podléhám) několik měsíců. Sleduji inzerci a vybírám, porovnávám, hodnotím, zvažuji plusy a mínusy. Nabídka je široká, ale není vše zlato, co se třpytí...
První, co mně napadlo, bylo K 1200 LT. Když už posun, tak pořádný, ne? Jsou k mání pěkné a vybavené kusy s relativně malými nájezdy, ročníky 2005 až 2007. Ale - potřebuji takovéhoto mastodonta? Ne. Jezdím prakticky už jen sólo, má milá spolujezdkyně si pořídila vlastní stroj, tak k čemu pojízdné kanape pro dva? Navíc, základní technika přes všechna postupná vylepšování pochází z roku 1999, takže bych vlastně byl tam, kde jsem teď.
Volba druhá - K 1600 GT. Před pár lety jsem se svezl na GTL a byl jsem z toho dost rozčarovaný. Nevím proč, ale cítil jsem se na něm nejistě, zvuk se mi nelíbil, prostě mi ten stroj vůbec nepadl do ruky, a to jsem si po představení K 1600 GT/GTL říkal, že bych si toto jednou dovedl představit jako nástupce mého RT. Leč byl jsem opravdu zklamán... Před nedávnem jsem měl možnost vyzkoušet K 1600 GT. Moc jsem si od toho nesliboval a spíš jsem se chtěl utvrdit v tom, že mi "šestnáctka" opravdu nesedí. K mému překvapení se stal pravý opak. GT, přestože je kromě sedla a řídítek úplně stejné jako GTL, mně doslova nadchlo. Je neuvěřitelné, jak může změna jízdní pozice a posedu změnit pocity z prakticky identického stroje. Prostě jsem si řekl, že toto bude ono. Po prvotní euforii došlo k vystřízlivění, ceny jetých K 1600 GT jsou pořád vysoké, jen výjimečně pod 400 tis. a vlastně se vesměs jedná o první ročníky (2011), u kterých ještě nebudou vychytány mouchy a dětské nemoci, takže by bylo lepší asi přece jen takové 2 až 3 roky počkat.
Jenže co teď se mnou? Už jsem nažhaven na změnu! No, netrvalo dlouho a našel jsem řešení Tím je K 1300 GT. Před časem jsem měl možnost projet si ho jako čerstvou novinku a v tu chvíli jsem si také říkal, že toto by jednou mohl být důstojný nástupce RT. Svižný, ovladatelný a pohodlný stroj s poněkud více sportovními ambicemi, vyspělou technikou a hi-tech výbavou, na cestování ideální. No ano, přiznávám, i těch 118 kW mě fascinuje... A čím déle se na K 1300 GT koukám, tím víc se mi líbí. Cenové relace jsou dostupnější, okolo 270 tis, ročníky 2009 - 2010. Takže opět hledání a porovnávání - mobile.de, tipmoto.com, i tady na motorkari.cz. No, nebudu to zbytečně dramatizovat - svého favorita už jsem našel, pozítří se na něj jedu podívat, a pokud bude i v reálu takový, jakým se zdá být z fotek a inzerátu, složím zálohu a za pár dní bude mít RT v garáži nového mladšího kamaráda.
Ale bude tomu tak jen dočasně... Nelze ujezdit 2 motocykly a také (a to hlavně) z finančních důvodů. Proto, ač nerad a s těžkým srdcem, se budu muset po krásných dlouhých 13 sezónách s mým starým dobrým R 1100 RT rozloučit a doufat, že se dostane do dobrých rukou a užije si v pohodě ještě dalších minimálně 100 tisíc km. Zaslouží si to...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
RTourer (68) napsal 12.03.2015 v 16:55

Tak po téměř roce je RTčko stále v garáži. Loňskou hlavní sezónu jsem odjezdil na GT. Když jsem pak na podzim znovu usedl do sedla RT (důvodem byly sjeté gumy na GT "až na dráty" ), cítil jsem se jako pokropený živou vodou - prostě mi RT s jeho jízdními vlastnostmi a projevy (tak diametrálně odlišnými od GT) přirostlo k srdci natolik, že jsem nenašel sílu ho prodat. Svou roli také hraje nostalgie a zážitky z 13 krásných společných motosezón.
GT samozřejmě zůstává, přece jen ho chci využívat víc. Dokud mi to situace dovolí, ponechám si RT jako záložní moto a na nenáročné cestování na kratší vzdálenosti.


Nejnovější záznamy v deníku
  • 130.000

    Na tachometru přibylo dalších 30 tisíc km. Sakra, kdo by to byl řekl? Rozhodl jsem se, že si starý dobrý erťák zaslouží větší investici, než běžnou servisní prohlídku. Přece jen, za ty dlouhé roky nebylo moc co zásadníh

    Typ: Oprava
    Vloženo: 29.09.2017
    Uskutečněno: 29.09.2017
    Tachometr: 130000km
    Komentářů: 1x
  • Konec sezóny

    Tak jsem zagarážoval... Moto je po sezóně komplet oservisováno, můj mechanik se opravdu činil! Kromě pravidelného servisu (oleje, filtry, ventily apod.) se měnila gufera na přední vidlici, brzdové desky na předku (při t

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.11.2013
    Uskutečněno: 26.11.2013
    Tachometr: 104500km
  • Prasklé spojkové lanko IV

    Počítadlo kilometrů hlásí stav 104 tisíce a kousek. Nevím, jestli je to tou překročenou magickou stovkou, nebo jestli se RT jenom rozhodlo dát o sobě víc vědět a dožaduje se ode mně větší pozornosti, ale začaly se objevo

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.10.2013
    Uskutečněno: 26.10.2013
    Tachometr: 104500km


TOPlist