Tak jsem se zas po 2,5 letech svezl na Ninjette... Tedy né na té své původní... Dokonce ani né v létě, ale v prosinci... ale v Thajsku :). Jako správní motorkáři jsme se rozhodli si zimní dovolenou obohatit o výlet na motorkách a uspokojit absťák. Ale od začátku. Jedním z cílů naší cesty bylo severothajské město Chiang Mai, to leží v údolích mezi kopcema s nádhernou přírodou, dopředu jsem měl vytipovanou půjčovnu "Velkých motorek" (=né skůtrů) Tonys Big Bikes. Tam se nám hned začal věnovat majitel Jeff. Vzhledem k tomu, že jsme neměli tolik času a naše dovolená nebyla primárně motorkářská, tak jsme se rozhodli jen pro dvoudenní výlet na menších motorkách a vybrali jsme tedy Ninju 250R pro mě a Hondu CBR250R pro drahou polovičku (dále tam měli hlavně ER6n/f, CBX500 atd.), mimo jiné i kvůli penězům. Protože jsme s sebou neměli motorkářské věci, tak jsme ještě museli půjčit GPS, helmy, bundy a koupit si vlastní rukavice (i tak jsme byli exoti, bo evropani si vozí svoje vybavení a ostatní jezdí bez něj (ano i bez helem :). S Jeffem jsme pak řešili, kam na dvoudenní výlet vyrazit a nakonec se jako ideální cíl ukázalo městečko Pai. To je od Chiang Mai vzádlené 130 kilometrů a cesta má 762 zatáček (místní jsou na to číslo dost pyšní :), z nichž většina je na cca 70km dlouhém horském úseku. V praxi jsou to nekonečné serpentýny. No a k cestě samotné - 250tky se po většinu cesty ukázaly jako dostatečné stroje (možná až na některá stoupání), protože v zatáčkách je to spíše o skillu a tam vám to ve finále kolikrát natřou i místní střelci na potuněných skůtrech :). Kvalita silnic je zhruba jako v ČR - občas lepší občas horší. První cestu (směr Pai) jsme jeli spíš v poklidu, dělali jsme přestávky na focení a dost si ji užili i přes chladnější počasí (kolem 15*C), druhý den (cesta zpět) už bylo ale mnohem hezčeji, tepleji a už jsem věděl který úsek má výborný asfalt, takže jsem pod Ninjou pořádně zatopil a hezky si s tou lehounkou motorkou pohrál v zatáčkách... Navíc sem si na ni zvykl a bylo to super... ovšem na občasné předjíždění mi trochu chyběl výkon a co se pohodlí týče - no na svou VFR jsem s láskou vzpomínal jak mě ke konci bolel zadek :). Přítelkyně byla naopak z CBR250 neskutečně nadšená, protože se jí díky výrazně nižší váze ovládala lépe jak poník (její ER5) a tak nějak zjistila, že by ji chtěla... jediným velkým problémem se ukázaly dost silné vibrace do rukou (přisuzuji jednoválci), ale nevím nakolik je to problém tohoto kusu, nebo to je pro CBR250 typické. Na dlouhé cesty rozhodně nebrat. Příště bych pro sebe asi volil něco výkonnějšího, jako ideální motorka mi přijde něco jako Versys nb V-Storm. Tak či onak jsme byli unešeni a plánujeme návrat a alespoň týdenní výpravu.19° 21' 21.06" N, 98° 26' 21.18" E
Vlastník | hrtak | |
---|---|---|
Vloženo | 9.6.2010 | |
Aktualizováno | 15.6.2011 | |
Zobrazeno | 7 944x |