V minulém zápisu do deníku jsem se zmínil o klouzající spojce Sice je problém již nějaký ten pátek vyřešen, čas jsem si našel až teď.
Problém se spojkou jsme dali k řešení dvornímu opravářovi Petru Špůrovi. Asi týden mu trvalo, než na celý problém vyzrál
Pružiny spojky přitlačují přítlačný kotouč, který je ovládán ocelovou tyčkou, která prochází jednou z hřídelí v převodovce. Tato tyčka je posouvána pomocí ?pákového mechanismu? ovládaného bowdenem. Celý tento pákový mechanismus je zajištěn šroubem M6 se šestihrannou hlavou. Jak ale mistr Špůr zjistil, originální šroub drhnul o něco ve vnitřku, tím pádem se spojka nevracela, jak by měla
Výměna šroubu za obyčejný imbus vše vyřešila. Chtěl také upravit záběr spojky, protože se domníval, že spojka bude omletá od věčného prokluzování Kamarád Martic vyrobil stahováky na plastový dekl, který umožňuje přístup ke štelování spojky Díky! Ale pro štelování je potřeba speciální 4-hraný klíč, který má asi jen výrobce
Naštěstí je spojka kvalitní a motor slabý tím pádem se spojka téměř neopotřebovala Páčká má luxusní chod, zabírá krásně ve středu chodu páčky, neklouže a díky krátkému převodu jde enduro dobře na zadní i na dvojku
Jen bylo potřeba objednat nové lanko spojky, protože jsme zapomněli zajistit správné uchycení lanka k rámu a bowden se kompletně propálil o svod výfuku A naše zbastlené verze bowdenu neměly hladký chod a v terénu je celkem spojka potřeba...
Minulý týden při zkušební jízdě opravené spojky jsem prorazil zadní duši na enduru Nechápu jak, ale při příjezdů domů bylo zadní kolo prázdné A jako na potvoru jsem na Zatáčkách v Hořicích píchnul ještě fichtla Tomu se říká pech Když už jsme měli Blatku na špalku, vyměnili jsme ještě přední pneumatiku, lebo Mitas C19 ve předu byla kaput. Špalky byly ulámané nebo sjeté... Sehnali jsme zánovní, 1x jetou C17 za polovinu ceny nové
-
Původní šestihran na motardu
-
Náhradní imbusový šroub
-
Zadní Mitas C16 po +- 1000 km
-
V levu Mitas C19, v pravo Mitas C17
-
-
-
-
Teda, to si ani nepamatuji Netušíme ale, jestli tam Špůr dal jednoduchý (jenom kratší) imbus, nebo jeho špičku nějak upravoval... Každopádně to funguje
Aha, tak tenhle šroub to měl na svědomí . Pamatuju si, jak pan Kubeš upozorńoval před výměnou za delší šroub, že to pak dělá neplechu (konec šroubu drhne o pružinu, či tak něco). Akorát si nejsem jist, možná mluvil o šroubu, co drží ten plastový kryt řetězového kolečka.
Nevíš náhodou jeho cenu?
To nářadí se dá koupit přímo od blaty