PROFIL MOTORKY

Blata 125 Enduro (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 1.12.2012
Aktualizováno 17.2.2016
Zobrazeno 5 994x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7


Vloženo: 31.05.2013, Uskutečněno: 31.05.2013, Stav tachometru: 7326 km, Zhlédnuto: 49x


V minulém zápisu do deníku jsem se zmínil o klouzající spojce Sice je problém již nějaký ten pátek vyřešen, čas jsem si našel až teď.

Problém se spojkou jsme dali k řešení dvornímu opravářovi Petru Špůrovi. Asi týden mu trvalo, než na celý problém vyzrál
Pružiny spojky přitlačují přítlačný kotouč, který je ovládán ocelovou tyčkou, která prochází jednou z hřídelí v převodovce. Tato tyčka je posouvána pomocí ?pákového mechanismu? ovládaného bowdenem. Celý tento pákový mechanismus je zajištěn šroubem M6 se šestihrannou hlavou. Jak ale mistr Špůr zjistil, originální šroub drhnul o něco ve vnitřku, tím pádem se spojka nevracela, jak by měla
Výměna šroubu za obyčejný imbus vše vyřešila. Chtěl také upravit záběr spojky, protože se domníval, že spojka bude omletá od věčného prokluzování Kamarád Martic vyrobil stahováky na plastový dekl, který umožňuje přístup ke štelování spojky Díky! Ale pro štelování je potřeba speciální 4-hraný klíč, který má asi jen výrobce
Naštěstí je spojka kvalitní a motor slabý tím pádem se spojka téměř neopotřebovala Páčká má luxusní chod, zabírá krásně ve středu chodu páčky, neklouže a díky krátkému převodu jde enduro dobře na zadní i na dvojku
Jen bylo potřeba objednat nové lanko spojky, protože jsme zapomněli zajistit správné uchycení lanka k rámu a bowden se kompletně propálil o svod výfuku A naše zbastlené verze bowdenu neměly hladký chod a v terénu je celkem spojka potřeba...

Minulý týden při zkušební jízdě opravené spojky jsem prorazil zadní duši na enduru Nechápu jak, ale při příjezdů domů bylo zadní kolo prázdné A jako na potvoru jsem na Zatáčkách v Hořicích píchnul ještě fichtla Tomu se říká pech Když už jsme měli Blatku na špalku, vyměnili jsme ještě přední pneumatiku, lebo Mitas C19 ve předu byla kaput. Špalky byly ulámané nebo sjeté... Sehnali jsme zánovní, 1x jetou C17 za polovinu ceny nové

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
125Marek (10) napsal 02.06.2013 v 11:37

Teda, to si ani nepamatuji Netušíme ale, jestli tam Špůr dal jednoduchý (jenom kratší) imbus, nebo jeho špičku nějak upravoval... Každopádně to funguje

Martic (13) napsal 01.06.2013 v 21:45

Aha, tak tenhle šroub to měl na svědomí . Pamatuju si, jak pan Kubeš upozorńoval před výměnou za delší šroub, že to pak dělá neplechu (konec šroubu drhne o pružinu, či tak něco). Akorát si nejsem jist, možná mluvil o šroubu, co drží ten plastový kryt řetězového kolečka.

125Marek (10) napsal 31.05.2013 v 18:02

Nevíš náhodou jeho cenu?

Aleš-ák (1) napsal 31.05.2013 v 14:53

To nářadí se dá koupit přímo od blaty


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna oleje, seřízení ventilů a dotáhnutí krku řízení

    Ve stejné době jako motard bylo i enduro na servisu. Potřebovalo to jako sůl :-) Takže následovala klasika - olej, filtr a ventily. Do bylo potřeba dotáhnout obě matice v krku řízení. Při přijezdu krátkých nerovností to

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 14870km
  • Výměna řetězu

    Nedávno se nám stala nemilá věc. Při obvyklém krošení s endůrkem se při jednom přeskoku přetrhl řetěz. :-( Jediné štěstí, že se přetlhl v takto malé rychlosti a ne někde na rovince a nic se naštěstí nestalo. (s) Vlast

    Typ: Údržba
    Vloženo: 01.05.2015
    Uskutečněno: 01.05.2015
    Tachometr: 14km
    Komentářů: 2x
  • Spojka a výměna oleje + ventily

    Spojka začala už stávkovat takový způsobem, že se nedalo ani rozjet. Stojím ka křižovatce, dám spojku a jedničku, pustím spojku a nohama se odpichuji :-D Když jsem nabral nějakou rychlost, zatlačil jsem páku spojky na s

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.11.2014
    Uskutečněno: 16.11.2014
    Tachometr: 13152km
    Komentářů: 2x


TOPlist