PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 23.12.2010
Aktualizováno 24.2.2013
Zobrazeno 12 537x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Výměna zadního centrálního tlumiče

Vloženo: 01.02.2013, Uskutečněno: 01.02.2013, Stav tachometru: 12923 km, Zhlédnuto: 13x


"Tajemství úspěchu: být odlišný." Heslo se kterým se řídím, ale na motorkách z Blanska mi přijde jako dosti nepříjemný fakt.

Už od léta pozorujeme větší měkkost zadního centrálu. Vše je spojené s houpáním při průjezdu děr v zatáčkách a při jízdě ve dvou jsme hned na dorazech. Zimní pauza nám dala chvíli času tento problém vyřešit. Hlavní ale bylo porovnání s naším endurem BXE, který má pružinu tuhou Rozdíl byl neporovnatelný.

Sundání centrálu by se všude jinde označilo jako banální věc. Ale to by nebyla Blata
Musel jsem sundat kryty 2 kryty nádrže (pochopitelně se zase vyrvaly 2 "hmoždinky" ), pak sundat nádrž. Na tom není nic zvláštního, ale abych mohl povolit a vytáhnout šroub držící centrální tlumič, musel jsem sundat ještě airbox Jenže ten je vcelku dobře přidělaný a pokud ho chcete vyndat, musí člověk ještě sundat půlku plastů kolem dokola. Nakonec musí vynaložit celkem zručnosti a hrubé síly pro sundání gumového hrdla z karbece No po 2 hodinách jsem měl vše sundané a připravené k povolení šroubů centrálu
Šrouby utáhle jako prase takovým způsobem, že mi celá motorka visela na klíčí v pravé ruce Alespoň se samovolně nepovolí

A co se vlastně stalo:

Na fotkách můžete vidět zádku, která má být vražená v pístu. Není nějak našroubovaná, je tam pouze naražená.
Abych to uvedl na správnou míru. Tento tlumič je nerozebíratelný. Pokud ho člověk rozebere, už nikdy ho nedá dohromady jako při výrobě. V Blansku ho pochopitelně rozebraly, aby zvýšily jeho tvrdost. Jim se to podařilo, ale zabralo jim to kopu práce a museli vyřešit kupu technických překážek
Tlumič pracuje na principu pružiny, oleje a dusíku (nebo nějakého jiného podobného plynu)! Ten funguje jako přídavný tlak v pružině pomáhající ve zvýšení tuhosti. Při propružení se stlačí pružina, zatlačí na tlumící olej a ten následně stlačuje onen plyn.
Jak vám asi došlo, ona zádka to má celé jistit. Jenže zádka je pryč a plyn taky Takhle mi to popsali alespoň v Blatě. Po 2 hodinách zápolení moje maličkost vs. pružina byla konečně venku a my si udělali výlet ke specialistovi na tlumiče k panu Horovi Bydlí 20 km od nás, a tak proč nevyzkoušet jeho služby
Velmi ochotně nás přijal aniž bychom byli ohlášeni . Za 1 minutu sundal pružinu z centrálu a začal se pídit po problému. V podstatě potvrdil slova firmy Blata. Pokud bychom chtěli pružinu opravit, opětovně natlakovat a používat, musel by jí rozebrat, udělat plnící otvory a zadělat zádku. Pak se nás optal, kolik by stála nová pružina. Odpověď 3000 kč ho trochu rozesmála (servisuje tlumiče normálně za 30 000 kč ). Pak se na nás podíval a řekl, že pokud by měl všechny operace s tlumičem udělat, vyšlo by nás to tak na 4 - 5000 kč Což nás sice nepotěšil, ale alespoň jsme věděli, na čem jsme Udělal krátkou revizi a olej v tlumiči stále je, čili se nechá použít pro nějaké předělávky do terénu Takže je prodejný a tím trochu pokryje naše náklady
Dále jsme se ptali, proč víčko ulítlo. Odpověď přišla záhy: centrál za 10 000 kč je dělaný s o něco větší přesností. Díky rozebíratelnosti se nechá vše vyměnit. Drahé tlumiče používají standartizované díly, jenže z důvodu šetření všeho využívá Sachs na tomto tlumiči nějaké záhadné komponenty, na které ani pan Hora nemá díly a ani neví, kde je sehnat
"Být odlišný" se při konstrukci nevyplácí Tak proč to dělají? Např. Ta lesklá trubka připomínající ojnici se standartně dělá v rozměru 12 mm. Sachs jí udělal 11,5 = neexistuje žádný volně sehnatelný gufero A takhle by to šlo s celým tlumičem. Proto tak vysoká cena

Ježíšek k nám zavítá již po druhé ve formě nového centrálu Ach jo Snad se nám podaří prodat stávající, aby pokryl naše výdaje

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Aleš-ák (1) napsal 05.02.2013 v 14:31

Tak co už máte sehnaný nový ?

Martic (13) napsal 01.02.2013 v 22:31

Nepotěšující zpráva . To mě tedy Sachs zklamal . Ani mě nenapadlo, že by mohl být důvod patrný hned na první pohled . Můžu potvrdit, že tlumič stále tlumí, ale má mnohem menší útlum, než by měl mít. Jak píšeš, potěšující je, že nyní alespoň víme jak vše pracuje, respektive má pracovat a jak se věci okolo mají. Díky za tyhle informace . Otázka ještě zní, jaký centrál budete kupovat ?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Opět výměna oleje a čištění vzduchového filtru

    No podle posledního záznamu na motorkářích nebyl olej měněn nejméně rok a půl :-| A protože se blíží sezona a my jsme od poslední výměny najeli závratných cca 1500 km :-D (což je opravdu hafo mega mrtě moc :-D ), rozho

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 16.03.2017
    Uskutečněno: 16.03.2017
    Tachometr: 25452km
    Komentářů: 4x
  • Výměna oleje, nové přední destičky a ventily

    Protože jsme s motardem již dlouho nic nedělali a jen jezdil, rozhodli jsme se vyměnit olej, filtr a ještě seřídit ventily. Jako vždy se toho ujal mistr Špůr, který vše udělal a zkontroloval (y) Ještě se mrknul na před

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 24200km
    Komentářů: 1x
  • Výměna pneu - Heidenau K80 100/80-17 a 130/70-17

    Již nějakou dobu jsme zvažovali jaké pneu koupime no našeho motarda, až se stávající Heidenau K66 sjedou. A tento čas nastal, neboť dezén klesl na 1,2 - 1,5 mm (předpis je 1,6) :-) Dlouho jsme uvažovali o stejných pneu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.08.2015
    Uskutečněno: 20.08.2015
    Tachometr: 23400km
    Komentářů: 1x


TOPlist