"Tajemství úspěchu: být odlišný." Heslo se kterým se řídím, ale na motorkách z Blanska mi přijde jako dosti nepříjemný fakt.
Už od léta pozorujeme větší měkkost zadního centrálu. Vše je spojené s houpáním při průjezdu děr v zatáčkách a při jízdě ve dvou jsme hned na dorazech. Zimní pauza nám dala chvíli času tento problém vyřešit. Hlavní ale bylo porovnání s naším endurem BXE, který má pružinu tuhou Rozdíl byl neporovnatelný.
Sundání centrálu by se všude jinde označilo jako banální věc. Ale to by nebyla Blata
Musel jsem sundat kryty 2 kryty nádrže (pochopitelně se zase vyrvaly 2 "hmoždinky" ), pak sundat nádrž. Na tom není nic zvláštního, ale abych mohl povolit a vytáhnout šroub držící centrální tlumič, musel jsem sundat ještě airbox Jenže ten je vcelku dobře přidělaný a pokud ho chcete vyndat, musí člověk ještě sundat půlku plastů kolem dokola. Nakonec musí vynaložit celkem zručnosti a hrubé síly pro sundání gumového hrdla z karbece No po 2 hodinách jsem měl vše sundané a připravené k povolení šroubů centrálu
Šrouby utáhle jako prase takovým způsobem, že mi celá motorka visela na klíčí v pravé ruce Alespoň se samovolně nepovolí
A co se vlastně stalo:
Na fotkách můžete vidět zádku, která má být vražená v pístu. Není nějak našroubovaná, je tam pouze naražená.
Abych to uvedl na správnou míru. Tento tlumič je nerozebíratelný. Pokud ho člověk rozebere, už nikdy ho nedá dohromady jako při výrobě. V Blansku ho pochopitelně rozebraly, aby zvýšily jeho tvrdost. Jim se to podařilo, ale zabralo jim to kopu práce a museli vyřešit kupu technických překážek
Tlumič pracuje na principu pružiny, oleje a dusíku (nebo nějakého jiného podobného plynu)! Ten funguje jako přídavný tlak v pružině pomáhající ve zvýšení tuhosti. Při propružení se stlačí pružina, zatlačí na tlumící olej a ten následně stlačuje onen plyn.
Jak vám asi došlo, ona zádka to má celé jistit. Jenže zádka je pryč a plyn taky Takhle mi to popsali alespoň v Blatě. Po 2 hodinách zápolení moje maličkost vs. pružina byla konečně venku a my si udělali výlet ke specialistovi na tlumiče k panu Horovi Bydlí 20 km od nás, a tak proč nevyzkoušet jeho služby
Velmi ochotně nás přijal aniž bychom byli ohlášeni . Za 1 minutu sundal pružinu z centrálu a začal se pídit po problému. V podstatě potvrdil slova firmy Blata. Pokud bychom chtěli pružinu opravit, opětovně natlakovat a používat, musel by jí rozebrat, udělat plnící otvory a zadělat zádku. Pak se nás optal, kolik by stála nová pružina. Odpověď 3000 kč ho trochu rozesmála (servisuje tlumiče normálně za 30 000 kč ). Pak se na nás podíval a řekl, že pokud by měl všechny operace s tlumičem udělat, vyšlo by nás to tak na 4 - 5000 kč Což nás sice nepotěšil, ale alespoň jsme věděli, na čem jsme Udělal krátkou revizi a olej v tlumiči stále je, čili se nechá použít pro nějaké předělávky do terénu Takže je prodejný a tím trochu pokryje naše náklady
Dále jsme se ptali, proč víčko ulítlo. Odpověď přišla záhy: centrál za 10 000 kč je dělaný s o něco větší přesností. Díky rozebíratelnosti se nechá vše vyměnit. Drahé tlumiče používají standartizované díly, jenže z důvodu šetření všeho využívá Sachs na tomto tlumiči nějaké záhadné komponenty, na které ani pan Hora nemá díly a ani neví, kde je sehnat
"Být odlišný" se při konstrukci nevyplácí Tak proč to dělají? Např. Ta lesklá trubka připomínající ojnici se standartně dělá v rozměru 12 mm. Sachs jí udělal 11,5 = neexistuje žádný volně sehnatelný gufero A takhle by to šlo s celým tlumičem. Proto tak vysoká cena
Ježíšek k nám zavítá již po druhé ve formě nového centrálu Ach jo Snad se nám podaří prodat stávající, aby pokryl naše výdaje
Vlastník | 125Marek | |
---|---|---|
Vloženo | 23.12.2010 | |
Aktualizováno | 24.2.2013 | |
Zobrazeno | 12 537x |
Tak co už máte sehnaný nový ?
Nepotěšující zpráva . To mě tedy Sachs zklamal . Ani mě nenapadlo, že by mohl být důvod patrný hned na první pohled . Můžu potvrdit, že tlumič stále tlumí, ale má mnohem menší útlum, než by měl mít. Jak píšeš, potěšující je, že nyní alespoň víme jak vše pracuje, respektive má pracovat a jak se věci okolo mají. Díky za tyhle informace . Otázka ještě zní, jaký centrál budete kupovat ?