PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MasterX
Vloženo 17.5.2009
Aktualizováno 27.3.2016
Zobrazeno 9 578x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 14.07.2012, Uskutečněno: 14.07.2012, Zhlédnuto: 6x


Včera jsme s Daviiidem vyrazili na nejdelší trip na jeden zátah, co Mustang zatím udělal. Celkem skoro 360km. 13 hodin v sedle. Záda bolej ještě dnes.

Den předem jsem namontoval boční brašny, na které jsem si připravil nosič před více než dvěma lety. Teď už je potřeba jen je obarvit na černo, ta khaki se mi tam nehodí. Brašny byly původně obaly na dětskou plynovou masku DM-1, po našití úchytů pro nosič a vyztužení kartonovými krabicemi vhodného rozměru byly použitelné pro tento účel. jsou sice poměrně malé, ale aspoň nepřekáží. Navíc motorka je taky malá, takže je to ok.

Teď k výletu:
Po ránu nebylo počasí nic moc, 10 stupňů a slabý déšť... po cca 50 kilometrech už bylo zataženo bez deště. Cestou k první zastávce jsme překonávali rozbahněnou polní cestu, jíl zaplnil celý přední blatník mustanga a zablokoval kolo Po vyčištění se to opakovalo za 3 metry znovu. Dostat se necelý kilometr zpět na silnici vypadalo nereálně. Vyřešeno metodou SkiBob - zablokovaným kolem udržovat směr, zadním kolem se rozjet na plnej kotel a už se jelo málem jsem si rozbil hubu, ale zato to bylo rychlé a účinné!

Následovala zběžná policejní kontrola, naštěstí pod mostem, takže jsme nemuseli stát na dešti. Mustang potvora zrovna v tu chvíli nechtěl svítit - voda v přepínači světel a možná někde špatnej kontakt. Při odjezdu už ale svítil, doklady byly v pořádku a příslušníci naprosto v pohodě. Dokonce poděkovali a zamávali

Následovalo několik zastávek v Kouřimi a okolí - zbytky starého kláštěra, Tuzex u nádraží, Pražská brána.

Znovu jsme se vydali na cestu. Brzy jsme dojeli do Hulic u vodní nádrže Želivka. Naším cílem byly zatopené mosty nedokončené protektorátní dálnice. Dnešní dálnice D1 vede trochu oklikou. Spousta zákazů, takže foto na mostě nemáme. Opět trochu pršelo.

Rovněž i první tankování - já cca 3,2 litru po více než 100 km. Daviiido jel na Jawě 21 s menší nádrží, takže se tankovalo když byl na rezervě.

Dále jsme pokračovali na Vysočinu do okresu Pelhřimov. Tam jsme udělali pauzu na dvoupatrovém mostě u Humpolce - spodní patro býval opět pro plánovanou protektorátní dálnici, vrchní patro je dnes dálnice D1.

Od mostu jsme se pár km vrátili a vyrazili přes Vlašim směr Divišov, kde jsme udělali foto u továrny Jawa Divišov - plochodrážní stroje světové úrovně.

Z Divišova se jelo přes Benešov do Týnce nad Sázavou - Brodce, kde jsme se chtěli podívat na továrnu firmy Jawa, kde se vyráběly "civilní" stroje... Stav továrny, vrátnice a celého areálu ve mě vyvolává smutek. Ještě před pár lety při shlédnutí franzouzského dokumentu "Muž na Jawě" jsem se tehdejšímu stavu alá skanzen socialismu smál, ovšem dnešní vybydlená zarostlá džungle a mrtvé okolí je o poznání horší.

U Týnce jsme podruhé tankovali. Opět cca 3,2 litru.

Návštěvu Jawa muzea v Netvořicích jsme byly z časových důvodů nuceni vynechat - bylo už 17 hodin a my měli k domovu stále dost daleko

Z Týnce jsme vyrazili směr Říčany u Prahy - debilnější silnice než v okrese Praha Východ jsem nezažil! - , dále Přerov nad Labem, kde jsme se vyfotili u cedule loni navštíveného muzea motocyklů, Lysá nad Labem, Milovice (objížďka vedla vojenským prostorem po kočičích hlavách kolem tankodromu - oproti některým asfaltkám, které jsme toho dne potkali, to ale bylo ještě luxusní.

Z Milovic přes Benátky nad Jizerou na Mladou Boleslav a domů!

U Mladé Boleslavi třetí tankování, Opět by to bylo obligátních 3,2 litru, ale kašlal jsem na to, ještě jsem tam měl palivo na 150 kilometrů, a tak tankoval jen Daviiido.

Vyrazili jsme někdy mezi 7. a 8. hodinou ranní a dojeli ve 20:20. Bez poruchy, tedy bez problému.

Za celou tu dobu jsme předjeli jeden skůtr a několik cyklistů. My jsme byli předjeti nespočetněkrát, i když jsme udržovali víceméně konstatní rychlost mezi 25 a 65 kilometry za hodinu Žádný účastník silničního provozu nebyl (doufám) zraněn.

Teď jen, kdo mi vyčistí to bahno a rozleští lak ( )

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Fichtlsraz Všelibice 2014

    Tak se nám rok s rokem sešel a Všlibice jsou tu zas... Tentokrát jsem se zúčastnil v osekané formě - odjíždělo se kolem 16. hodiny, holt zkouškový je svině. :-) Mustang jel jak drak po delší pauze, dostal čerstvej benzi

    Typ: Sraz
    Vloženo: 08.06.2014
    Uskutečněno: 08.06.2014
    Komentářů: 3x
  • Drážďany na fichtlech?

    Ano! Lze to! I když jsem to nečekal :-) včera najeto 362 km v počtu čtyř strojů (2x Jawa 21 + 2x Jawa 23) , plus moje cca 15 km individuální cesta domů, čili asi 377 km za den na Mustangu. Den předem jsem vyměnil ole

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 10.08.2012
    Uskutečněno: 10.08.2012
    Komentářů: 1x
  • Nová řezězovka, dodělávky...

    Protože starej řetěz byl vytahanej a po nedávném zmoknutí orezlej, sekundární kolečko už celkem jetý a chtěl jsem pod ním stejně měnit preventivně gufero, rozhodl jsem se pro výměnu řetězu a sekundárního kolečka. Rozeta

    Typ: Oprava
    Vloženo: 31.07.2012
    Uskutečněno: 31.07.2012


TOPlist