PROFIL MOTORKY

Aprilia Pegaso 650 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Čaky.
Vloženo 9.5.2012
Aktualizováno 16.4.2013
Zobrazeno 1 649x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Úprava dobíjení a dalších detailů po koupi

Vloženo: 05.06.2012, Uskutečněno: 29.05.2012, Stav tachometru: 20000 km, Zhlédnuto: 80x


Úprava dateilů po koupi
- výměna zpuchřelé palivové hadičky
- vzhledem k mé postavě snížení sedla
- výměna svíčky (NGK Iridium DR8EIX)
- výměna vzduchového filtru (K&N)
- výměna akumulátoru
- zapojení vyhřívání heftů přes spínací skříňku
- oprava čidla přední brzdy
- výměna spečeného kabelu světla brzdy v kufru
... to je zatím vše, co jsem chtěl po koupi doladit

Úprava dobíjení
Na jednom fóru jsem narazil na diskusi, kde se řeší špatný dobíjecí mechanismus u Aprilie Pegaso 650. Je to vcelku pochopitelné. Měřicí vodič totiž snímá napětí přes spínací skříňku, která nemusí být v dobrém stavu a může na ní docházet k úbytku napětí. Regulátor dobíjení si tak nesprávně "myslí", že se baterie vybíjí a tak pouští větší napětí, což je logické, ale nežádoucí, pokud se baterie ve skutečnosti nevybíjí. Dochází tak k přebíjení a vypařování elektrolytu. Jednoduchým přepojením přes relátko se dá docílit toho, že se bude měřit napětí přímo na baterii, tudíž regulátor bude dostávat správné informace. Když už jsem řešil relátko, využil jsem toho a připojil vyhřívání heftů, které bylo do nynějška připojeno přímo na akumulátor (nevypneš, nepojedeš ).

Jak na to: (postup dle fóra na www.pegasoclub.cz)
- zajímá nás dvoupolový konektor pod sedlem
- od regulátoru do něj vede zelený a hnědý vodič
- zelený vodič z regulátoru (onen měřící) vypojíme z konektoru a zevedeme do relé na kontakt 87
- na kontakt 30 relé dovedeme + baterie (máme tímto vyřešeno co se s čím bude spínat)
- volnou pozici ve výše zmíněném dvou pólovém konektoru (vede do spínačky - z druhé strany zelený/oranžový vodič) nyní propojíme s kontaktem relé 85
- kontakt relé 86 uzemníme
- a je hotovo

Použil jsem relé z Feldy a nalisoval všude fastony, aby při nejhorším, šlo vše rychle vrátit do původního stavu.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
speaker603 (1) napsal 29.08.2013 v 16:19

Ahoj. Mám dotaz ke tvé úpravě dobíjení na Pégu. Je ta úprava funkční? Nebo jsi jí už z motorky sundal? Díky za odpověď. Ondra


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna řetězovky

    Od řetězu se ozývaly divné zvuky + byl nerovnoměrně "vytahaný". Proto přišla na řadu výměna řetězovky. Vybral jsem řetězovou sadu D.I.D VX2 (řetěz DID 520 VX2, X-ring, počet článků 110, kalené kolečko 402-16 zubů, roz

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.04.2013
    Uskutečněno: 28.04.2013
    Komentářů: 1x
  • Plánované úpravy pro rok 2013

    Jelikož mám moto necelý rok, chtěl bych si ho dále přizpůsobovat k obrazu svému. V nejbližší době se chystám realizovat tyto úpravy: - vyšší plexi GIVI - instalace nerezových padacích rámů - vylepšení zvuku orig. v

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 17.03.2013
    Uskutečněno: 17.03.2013
  • Údržbové práce před sezonou 2013

    Je tu konec zimy a s tím spojené klasické údržbové práce. Krom toho bylo potřeba pořešit pár detailů. - výměna oleje (Motorex TOP SPEED 4T 10W40) + filtru - obroušení výfuků + nástřik - doplnění brzdové kapaliny -

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.03.2013
    Uskutečněno: 17.03.2013


TOPlist