Úprava dateilů po koupi
- výměna zpuchřelé palivové hadičky
- vzhledem k mé postavě snížení sedla
- výměna svíčky (NGK Iridium DR8EIX)
- výměna vzduchového filtru (K&N)
- výměna akumulátoru
- zapojení vyhřívání heftů přes spínací skříňku
- oprava čidla přední brzdy
- výměna spečeného kabelu světla brzdy v kufru
... to je zatím vše, co jsem chtěl po koupi doladit
Úprava dobíjení
Na jednom fóru jsem narazil na diskusi, kde se řeší špatný dobíjecí mechanismus u Aprilie Pegaso 650. Je to vcelku pochopitelné. Měřicí vodič totiž snímá napětí přes spínací skříňku, která nemusí být v dobrém stavu a může na ní docházet k úbytku napětí. Regulátor dobíjení si tak nesprávně "myslí", že se baterie vybíjí a tak pouští větší napětí, což je logické, ale nežádoucí, pokud se baterie ve skutečnosti nevybíjí. Dochází tak k přebíjení a vypařování elektrolytu. Jednoduchým přepojením přes relátko se dá docílit toho, že se bude měřit napětí přímo na baterii, tudíž regulátor bude dostávat správné informace. Když už jsem řešil relátko, využil jsem toho a připojil vyhřívání heftů, které bylo do nynějška připojeno přímo na akumulátor (nevypneš, nepojedeš ).
Jak na to: (postup dle fóra na www.pegasoclub.cz)
- zajímá nás dvoupolový konektor pod sedlem
- od regulátoru do něj vede zelený a hnědý vodič
- zelený vodič z regulátoru (onen měřící) vypojíme z konektoru a zevedeme do relé na kontakt 87
- na kontakt 30 relé dovedeme + baterie (máme tímto vyřešeno co se s čím bude spínat)
- volnou pozici ve výše zmíněném dvou pólovém konektoru (vede do spínačky - z druhé strany zelený/oranžový vodič) nyní propojíme s kontaktem relé 85
- kontakt relé 86 uzemníme
- a je hotovo
Použil jsem relé z Feldy a nalisoval všude fastony, aby při nejhorším, šlo vše rychle vrátit do původního stavu.
Vlastník | Čaky. | |
---|---|---|
Vloženo | 9.5.2012 | |
Aktualizováno | 16.4.2013 | |
Zobrazeno | 1 662x |
Ahoj. Mám dotaz ke tvé úpravě dobíjení na Pégu. Je ta úprava funkční? Nebo jsi jí už z motorky sundal? Díky za odpověď. Ondra